Ancistrus Maarten


M

meisie94

Guest
319985.jpg


319984.jpg


319977.jpg


319976.jpg


319970.jpg


Wat voor ancistrus is dit?
 
volgens mij een mannetjes Ancistrus cf. Cirrhosus
 
wel een mooi gewei! die van mij had een kleinere :)
 
Dankje, het is ook echt een fotomodel, blijft echt zitten voor de camera, en is ook absoluut niet schuw.


hij is 14,5cm nu
 
De mijne heeft ook een stuk kleiner gewei. Groter word hij ook niet dan 14.5 cm.
 
Dat is een hele mooie dikke! Ik heb er ook zo een, maar die 'woont' ongeveer in zijn omgekeerde halve kokosnoot..
 
meisie94 zei:
die van mij woont in zon klein boomstammetje van superfish
deze:
http://www.beest.nl/nl/aquarium/diverse ... g75/p4198/

die is 13cm lang geloof ik! dus staart steekt uit, en past bijv niet aan de bovenkant erdoor heen xD

Ja, geweldig he? Die dikzak van mij komt laat zich dan meestal 's avonds even zien en geeft dan een showtje weg..
 
Jep, en ze zijn hier druk aan het graven geweest LOL halve aquarium ligt ondersteboven ,deel van de planten drijft laat maar lekker drijven.

hebben hun weer beschutting al zou het nu overdag wel erg donker zijn voor ze XD

Hoevaak raden jullie groenvoer aan eigenlijk/

ik voer ze nou iedere dag een stukje courgette, en 2 spirulina tabletten ( zijn met zn 4e) en een hoop slakken XD
ze hebben voort ook beschikking over mooi stukje kienhout maar dat wil ik nog gaan uitbreiden
 
Elke dag lijkt me voldoende, je zou de courgette eens kunnen afwisselen met bijvoorbeeld komkommer, sla of paksoi.

Bij mij zijn ze ook stapelgek of rode muggenlarven (levend of diepvries).
Maar ook de basisvlokken lusten ze best, ze zijn niet echt moeilijk.
Als ik ze wil verwennen doet een (gebroken) tabletje Hikari Algae Wafers wonderen.

Dat kienhout hebben ze overigens echt absoluut nodig voor hun spijsvertering, dus hoe meer hoe liever.

Ik zie mijn 2 Ancistrussen elke dag wel even, en als er gevoerd wordt zijn ze steevast van de partij. Ze zijn als een poosje zo'n centimeter of 10, een lijken niet meer te groeien.
 
Okee :)
ja ik wissel het groente af, maar heb voornamelijk wortel & Courgette omdat je dat kan invriezen, sla en komkommer e.d krijgen ze tussendoor ook :j,

rode muggenlarven worden ze niet ''wild'' van, dat blijft liggen.
nouja de bak is 1.20Lang met nu een stuk hout van 1m dus :D
 
Supergaaf!

Rode muggenlarven ook niet te veel geven, ik heb ooit eens gehoord of gelezen dat deze in bepaalde mate niet goed zijn voor ancistrussen.. twee jonge ancistrussen zijn bij mij doodgegaan na het voeren van rode muggenlarven dus ik neem die gok niet meer. Kan natuurlijk toeval zijn, maar toch voor de zekerheid doe ik het niet meer.
 
Bij veel jonge vissen is de spijsvertering nog niet voldoende ontwikkeld om rode muggenlarven te kunnen verteren. Als ze ze t�ch eten, kan dat heel vervelende gevolgen hebben, en de visjes kunnen er inderdaad zelfs aan doodgaan.

Bij halfwas of volwassen vissen kunnen rode muggenlarven bij mijn weten geen kwaad, en ze zijn erg voedzaam.
W�l kwaad kunnen soms verontreinigingen in het water waarin je ze koopt, ik spoel ze daarom meestal kort in het visnetje onder de kraan.
 
ik voer het ook niet veel!
afentoe een heel klein beetje voor cory's.

Ik geef zoiezo bevroren die ontdooi ik in het netje.
De kleintjes krijgen enkel pleco tabletten en groente. xD
 
mooie vissen, maar even een kleine opmerking over je planten, haal het lood van de plantjes want lood is niet goed voor je vissen.
 
Ik heb geen lood aan de planten?
Zitten zo in de bodem.
 
Wat voorn voorwerp kan ik het beste gebruiken voor komkommer te voeren? Stanley steel?
Wat voorn ancistrus is de mijne?
Volgens mij is dit wat ik heb een vrouwtje?


1oki.jpg


2asz.jpg



En heb nog een kleintje :

jnru.jpg
 
jij hebt een andere soort ancistrus, inderdaad een vrouwtje. Welke het is weet ik niet. Er zijn zo'n 300 soorten ;). Misschien kun je eens op planet catfish kijken of je een gelijkende ziet. De jouwe heeft fijne stipjes ipv vlekjes. Het kleintje is denk ik wel een cf cirrhosus
 
Suuzzz zei:
jij hebt een andere soort ancistrus, inderdaad een vrouwtje. Welke het is weet ik niet. Er zijn zo'n 300 soorten ;). Misschien kun je eens op planet catfish kijken of je een gelijkende ziet. De jouwe heeft fijne stipjes ipv vlekjes. Het kleintje is denk ik wel een cf cirrhosus
dat zijn behoorlijk wat soorten, Zou eens een kijkje nemen op de website ! heel er bedankt
 
Die ancistrus van darkspy zou wel 's L181 kunnen zijn
 
ik vind uhm uit zien als een ancistrus dolichopterus l-nummer kan ik ff niet bij helpen heb het boek kwijt
 
L183. Ik vind van niet, stipjes zijn te fijn.
 
Die van darkspy is gewoon de ancistrus cf. cirrhosus. En darkspy, je bodem is veel te grof, daar gaat vuil tussen zitten.
 
Fantoom zei:
Die van darkspy is gewoon de ancistrus cf. cirrhosus. En darkspy, je bodem is veel te grof, daar gaat vuil tussen zitten.
Inderdaad, ik merk dat er wat vuil tussen komt, mijn auqairum verkoop ik misschien en wil een zwarte van minimaal 1meter of groter.
 

Terug
Bovenaan