Wat is er nieuw

ancistrus (meerval) twee dood gevonden na een korte tijd

• Onderwerp starter Onderwerp starter koningtoet
  • Startdatum Startdatum
K

koningtoet

Guest
Mijn aquarium (vision 180) 180 liter

Heeft waarde van
NO3 10-25
NO2 0
GH: 7-14
KH: 8
PH:7,4
CL: 0

In een kort tijdbestek zijn twee meervallen dood gevonden. Aller eerst ontstonden er klein wondjes op hun rug waarschijnlijk van aan stuk steen.Ik keek dit even aan, omdat het mij niet zo ernstig leek en nog normaal at. Een dag daarna vond ik deze algen eter dood op de bodem van het aquarium.

De tweede algeneter die ik al 2,5 jaar heb. Zat wel vaak stil onder een boomstam, maar ik had niet het idee dat er iets fout was. Deze algeneter heb ik vanochtend dood gevonden in het aquarium. ( kleine wondjes op de rug en misschien een opgeblazen buik, maar was altijd wat aan de dikke kant).

Ik heb zelf niet het idee dat er iets verkeerd is in mijn aquarium. Het enige wat ik de laatste tijd gedaan heb is de slangen van mijn filter vervangen, omdat de stroming niet goed was. Er ligt hierdoor wel wat plantenresten op het grind, maar het is niet zo dat de hele bodem bedekt is.
Ook de waardes zijn naar mijn idee niet slecht.

Heeft iemand enige idee wat er gebeurt is ? Of is het gewoon ouderdom. ik dacht namelijk dat die vissen 15 jaar oud konden worden.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Matthijs

Heb je foto's van de vissen en de bak?
Op basis van het geschrevene zie ik niet direct aanleiding, maar misschien is dit voor andere formuleren anders?

Wat voor stenen heb je erin?
Heb je foto's en iets meer info?

Vreemd ja, door nieuwe slangen kan het niet komen.
Echt verder niks veranderd? Geen andere vissen of planten toegevoegd de laatste maand?

Hoe lang heeft het filter stilgestaan tijdens het verwisselen van de slangen?
Had je de slangen uitgespoeld?
Weet je toevallig wat je NO3 waarde normaliter was, of zat deze altijd op dit niveau?
Hadden de dode vissen rode kieuwen?

edit: slangen 'horen' natuurlijk schoon te zijn en niets giftigs af te geven, maar je bent niet de eerste met deze - al dan niet toevallige samenloop van omstandigheden - http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post991730
~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan