Andere manieren om no3 te verlagen


F

fish-lover

Guest
beste,

Ik heb gezelschapsbak, bak met vuurgarnaaltjes en binnen kort bak met blue dream garnaaltjes. Nu zijn in alle 3 de bakken no3 te hoog. Ik heb al de standaard tips gedaan; minder voeren, ververs elke week 20% en zitten vol met planten. Dus heb geen idee wat ik nog kan doen. Is er iets wat je in de filter kan doen ofzo die het no3 er uit filtert? Iemand een oplossing.

Groetjes
 
Zit er veel nitraat in het kraanwater??

Drijfplanten zijn echte nitraat vreters! En nog goed voor garnalen ook.
 
Zit er veel nitraat in het kraanwater??

Drijfplanten zijn echte nitraat vreters! En nog goed voor garnalen ook.
Nee rond de 10. Dus dat valt wel mee en ik ververs ook veel met osmose water dus zou ook snel moeten zakken daarmee.

Weet je een gemakkelijk drijfplantje die wat groter is. Heb er vroeger gehad maar waren kleine groene klaviertjes en alsj met je hand erin ging hing je volledig vol! Was egt geen werk vond die groene dingen de hele kamer door. Zo’n wat grotere drijfplanten zijn miss wel een optie. Zou dat veel helpen om het te laten zakken?
 
Wat is de no3 dan nu in je bak? Als je met osmose ververst dan mag daar volgens mij amper nitraat inzitten dus het zal anders in je bak aangemaakt moeten worden.
 
Amazone kikkerbeet Limnobium laevigatum is een leuk plantje!

Of eventueel het vlotvarentje Salvinia natans.
 
@jessicapilon mijn ene bak zit rond de 60 en de andere rond de 50-40. Ja niet uit osmose maar miss van de keren dat ik met kraanwater ververs.

@biljoenblik Okee zal eens kijken online waar ik die plantjes kan vinden! Bedankt voor de tip
 
bedankt voor de hulp ik heb het plantje Limnobium laevigatum besteld!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad een leuk plantje die niet zo moeilijk is. Ik heb ze ook bij de garnalen in de nano s en kort alleen af en toe de wortels wat in.
 
Erg leuk plantje, dat het zelf in mijn extreme water waarden goed doet.
Niet biotoop correct voor mij, maar het doet wat het moet doen. Succes!
 
Dank jullie wel! Hopelijk zijn het egt nitraat vreters en daald mijn no3 hierdoor een stuk naar beneden!
 
Inderdaad een leuk plantje die niet zo moeilijk is. Ik heb ze ook bij de garnalen in de nano s en kort alleen af en toe de wortels wat in.
En bijkomend voordeel is dat ze de co2 uit de lucht halen dus blijft er meer over voor de andere planten.
 
Bij mij doet limnophila sessiliflora het zo hard dat ik zelf NO3 moet toevoegen. Die plant groeit dan ook als gek als er voldoende licht is.
 

Terug
Bovenaan