André's (amlammers) 50 liter scaper's tank


A

amlammers

Guest
Zo, na een bijna anderhalf jaar geen aquarium gehad te hebben, ga ik toch maar weer wat opstarten.

Mijn keuze is gevallen op een Dennerle scaper's tank van 50 liter. En omdat ik aquascaping helemaal geweldig vind ga ik proberen of ik dat ook kan.

Dus gisteren stad en land afgeweest om alles aan te schaffen. Planten nog niet omdat ik eerst wilde kijken hoe de scape gaat worden voordat ik er planten in doe.

De scape is ondertussen af en ik zal er straks ook even wat foto's van plaatsen.
 
Nou, hier gaan we dan:


ZBCGWuTqtO-KxZBTIUQ-VvcQgAKnVFAP.jpegscaperstank opstart by A.M. Lammers, on Flickr

ZBCGWuTqtO-KxZBTIUQ-VvcQgAKnVFAP.jpegscaperstank opstart by A.M. Lammers, on Flickr

verder ben ik nu aan het kijken welke planten ik in de bak kan zetten. Die ga ik vandaag bestellen en zoals het ernaar uitziet komen die dan donderdag binnen. Dus ik moet nog even geduld hebben :)

Verlichting is een dennerle scaper's led 24 watt.
filter is het standaard dennerle scaper's flow filter.

Verder ga ik plantenvoeding toevoegen volgens de EI methode. En ook CO2 zal niet ontbreken. En als alles lekker draait dan komen er wat kleine visjes in en misschien wat garnalen.
 
Mooi opzetje.
Succes en veel plezier er mee.
 
Heel mooi hoor. Wat voor stenen zijn dat??
Ze zijn zo mooi vlak namelijk.
 
Het begin ziet er in ieder geval al goed uit! :thumbs:
 
Ziet er super goed uit, ik vind de stenen ook erg mooi!
 
Ziet er al goed uit, zijn die stenen van dat versteend hout?
 
Zo, de planten staan erin. Vandaag de eerste dag gedraaid. Meteen wat melkachtig water. Maar dat trekt met een paar dagen weg. Hier een paar indrukken:

X1tvX-5HG46stFJYxcIVNBdxC0lkzfN3.jpegscaperstank dag 1 by A.M. Lammers, on Flickr

X1tvX-5HG46stFJYxcIVNBdxC0lkzfN3.jpegscaperstank dag 1 by A.M. Lammers, on Flickr

X1tvX-5HG46stFJYxcIVNBdxC0lkzfN3.jpegscaperstank dag 1 by A.M. Lammers, on Flickr

X1tvX-5HG46stFJYxcIVNBdxC0lkzfN3.jpegscaperstank dag 1 by A.M. Lammers, on Flickr

Hoop dat alles goed gaat aanslaan. Als de bak dan stabiel draait komen er wat mini visjes bij en wat garnalen. Dan ben ik tevreden.
 
Leuk dat je weer bent begonnen Andr�. Benieuwd hoe het eruit gaat zien als alles wat gegroeid is. De basis ziet er mooi uit.
 
Ziet er leuk uit. Ik ben benieuwd als de tank wat meer ingegroeid is. Persoonlijk zou ik je pad aan het einde nog wat smaller maken. Als je begrijpt wat ik bedoel. Om nog dat stukje extra diepte te cre�ren.
 
(sorry voor het omhoog schoppen van een oud topic...maar eeuuhhh....PRACHTIG!!!!!

Hoe staat hij er nu bij ?
 
Heel gaaf gedaan.
Ben ook benieuwd hoe hij er nu bij staat.
 
Ben ook wel benieuwd naar deze bak gelet op de inrichting.
 

Terug
Bovenaan