Anentome helena


X

Xaro

Guest
Ik heb in mijn 60 ltr-bakje een overvloed van poelslakken, en heb daarvoor een 4-tal helena's toegevoegd.
Nu zie ik dat ze nogal dikwijls in de directe omgeving van mijn tylo's zitten. Zouden ze die durven aanvallen?
 
Helena's zijn slakkenetende slakken... Dus? Ze kunnen afzonderlijk maar zelfs in groepen aanvallen. Ik zou ze weghouden van andere slakken soorten.
 
Ja helena's gaan niet echt onderscheid maken tussen slakken. Ik zou ze dus ook bij je tylo's weghouden. Een slakkenplaag kun je meestal gemakkelijker inperken door te zorgen dat er minder voer voor de slakken is.
 
Helena's zullen alle slakken eten behalve de eigen soort. Ik zou de gok niet wagen met je tylo's zoals aangegeven.
 
Ik las dat een Helena éénslachtig is en ze in ieder geval met twee moeten zijn om voort te planten.. Ik heb ook superveel kleine helisoma nigricans en wil die bestrijden met 1 Helena, niet dat die dan er na ook weer een plaag kunnen vormen.. Kan iemand mij dit bevestigen?
 
1 helena gaat niks uithalen hoor en met deze soort zit je niet zomaar met een plaag.
En als er op een bepaald moment teveel naar je zin zijn/worden kan je ze zo kwijt.
 
Tylo's? Ik heb er teveel van deze.. Superveel baby's..

DSC_0147.JPG
 

Terug
Bovenaan