Antennebaars aquarium


Mr.Lix

Active member
Lid geworden
1 februari 2019
Berichten
38
Leeftijd
22
Hey ik heb een aquarium van 60x30x30 en ik heb op het moment 2 antennebaarsjes en 1 butterfly algeneter

is er nog ruimte voor meer vissen die ik er bij kan doen? en zo ja welke?

Dankjewel voor je hulp :p
 
Ik heb even opgezocht en ja ik heb Sewellia lineolata :p
 
zijn 8 Nanostomus marginatus niet een beetje veel??
 
Nee hoor, dat moet wel kunnen. Houdt wel rekening met de eisen van de antennebaars. Deze wensen zacht en zuur water. (Nanostomus soorten ook...)
 
Als je 1 beginner noemt en 3 expert ben ik 1,5
 
Mooie schaal, maar wel een kleine range. Ben je dan een halve expert? :p
Je kan ook kijken naar rasbora Espei. Ik vind dat mooie visjes
 
Vraag dat omdat veel beginners aan dit visje beginnen vanwege de mooie kleuren en dan erachter komen dat het een zeer veeleisend visje is dat in een gezelschapsbak(je) maar ongeveer een 3 tot 6 maanden meegaat.
Beter is een speciaal aquarium voor ze inrichten met zeer zacht en schoon water bv met osmosewater.
De nannostomus zal dit ook waarderen, de sewelia zal iig de stroming missen aangezien dat vissen uit snelstromend water zijn.
 
Ja ik zit altijd minimaal 30 minuten op het internet op te zoeken wat je nodig hebt ervoor voordat ik een dier koop voor de rest heb ik de waterwaarden en alles helemaal goed
 
Kun je wat specifieker zijn over de waterwaarden?
We maken hier veel mee dat ze goed genoemd worden terwijl ze verre van ideaal zijn/blijken.
 
Mijn PH is 7.0 de rest zal ik later moeten bekijken want zelf heb ik geen watertest kit :|
 
Ja ik zit altijd minimaal 30 minuten op het internet op te zoeken wat je nodig hebt ervoor voordat ik een dier koop
:thumbs:
Dat is al mooi, maar als ik heel eerlijk ben zou ik er toch minstens een uur van maken in het vervolg...
En dan ook op voorwaarde dat je de juiste sites raadpleegt natuurlijk.
;)

Want, zonder grapjes, zowel antennebaarsjes als Sewellia lineolata's hebben zoals gezegd vrij specifieke eisen (waterwaardes, stroming, inrichting).
Wanneer je het goed wil aanpakken zijn het dus zeker niet de makkelijkste visjes (en volstaat 'zelfs' een uurtje internetten niet naar mijn mening).

Je hoeft niet perse een expert te zijn maar je zou toch minimaal ergens tussen 7 en 8 moeten zitten op een schaal van 10 voor deze soortjes. ;)

Want, zoals @Madscan ook al aangaf: 3 is een zeer kleine range... :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf Sewellia lineolata's gehad op dezelfde manier dat ik dat nu doe. en de eerste was doodgegaan aan de witte stip (veroorzaakt door slechte vissen zaak) en de tweede werd vermoord door mijn cpo kreeft. voor de rest heb ik 0,0 problemen met ze gehad
 
Ik heb zelf Sewellia lineolata's gehad op dezelfde manier dat ik dat nu doe. en de eerste was doodgegaan aan de witte stip (veroorzaakt door slechte vissen zaak) en de tweede werd vermoord door mijn cpo kreeft. voor de rest heb ik 0,0 problemen met ze gehad

2 keer zijn de vissen doodgegaan maar verder 0,0 problemen... :stars: welke problemen zouden er dan nog kunnen ontstaan als vissen dood zijn? :S
Als binnenkort bv de baarzen een nest hebben en je algeneter komt vrolijk voorbij zwemmen is de kans groot dat het voor de derde poging weer slecht afloopt.
 
Ik heb zelf Sewellia lineolata's gehad op dezelfde manier dat ik dat nu doe. en de eerste was doodgegaan aan de witte stip (veroorzaakt door slechte vissen zaak) en de tweede werd vermoord door mijn cpo kreeft. voor de rest heb ik 0,0 problemen met ze gehad

Witte stip is niet veroorzaakt door slechte aquariumwinkels, maar door slechte omstandigheden/stress (;

Bijv. als ik nieuwe neontjes koop, krijgen de nieuwe meestal een paar witte stipjes op de vinnen door de stress. Zo snel als deze het krijgen is het ook weer weg(onder goede omstandigheden). Mijn oude vissen hebben nergens last van. Dus meestal is stip een teken dat er iets niet goed is in de bak. Witte stip is een opportunistische parasiet die bij verzwakte vissen tot uiting komt....
 
Ik heb een ph test machine dingetje en een complete test kit moet ik lenen van een vriend :|
 
Ok mijn ph meter machine dingetje is blijkbaar inaccuraat. Ik heb een watertest kit geleend van mijn vriend en de ph is 6.0 gh is 2.0 kh ook 2.0je is blijkbaar inaccuraat. Ik heb een watertest kit geleend van mijn vriend en de ph is 6.0 gh is 2.0 kh ook 2.0
 
Zo komt het niet uit de kraan, hoe kom je aan deze waarden?
 
Ik heb Ph - van Colombo gebruikt en ToruMin van Tetra
 
gh en kh komt waarschijnlijk ook door die dingen zo
 

Terug
Bovenaan