Wat is er nieuw

Antennebaarsjes man of vrouw

• Onderwerp starter Onderwerp starter MadDragon
  • Startdatum Startdatum
M

MadDragon

Guest
Hallo,

Zoals velen voor mij heb ik 2 Antennebaarsjes gekocht als koppeltje. De dame die me ze verkocht wist het zeker. Alleen heb ik zelf zo mijn twijfels en hoop ik dat een aantal meer ervaren aquarianen zoals jullie mij meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

Hieronder een 3-tal foto's waar beide op afgebeeld staan.

225927maddragon_0_82_antennebaarsjes.jpg

895481maddragon_0_82_antennebaarsjes2.jpg

838845maddragon_0_82_antennebaarsjes3.jpg

Volgens de verkoopster was degene met de donkere vlek de man...

Ik zie het verschil niet zo.

Alvast bedankt,

Marc

Kan je niet vertellen of het m/m, m/v of v/v is, maar een koppel is pas een koppel als ze het met elkaar doen. Een willekeurige man en vrouw bij elkaar zetten is dus geen koppel. Sterker nog, je hebt best kans dat ze een enorme hekel aan elkaar hebben.

*edit* zat de foto's nog eens goed te bekijken, maar het lijken me 2 dames.

Bedankt voor de reacties.

Ik was er eigenlijk al een beetje bang voor, maar ik ging uit van de expertise van de verkoopster.

Nu hink ik op 2 gedachtes of met 1 terug naar de winkel

of wachten tot de grotere bak is ingedraaid en er 1 of zelfs 2 mannetjes bij halen.

Wat zouden jullie doen en zou dat goed gaan 2x2 in een 120cm bak?

Alvast bedankt,

Marc

De foto's laten vrij duidelijk zien dat het een man en een vrouw zijn.

Je weet dat je ze met een ph rond e 6 moet houden? Zo niet dan heb je er net als vele voorgangers maar kort plezier van.

Ik denk dat de verkoopster je wel de goede informatie heeft gegeven wat betreft het geslacht. Alleen of het een koppel is, is nog even afwachten.

Nu weet ik het niet meer.

Dus nu 2 reactie van 2 vrouw en 2 reacties van man en vrouw.

Ze zijn in ieder geval wel "lief" voor elkaar en de andere vissen.

Zodra het andere aquarium draait zal de ph al het goed is dalen door de Carbo Plus.

Dan moet ik in de gaten gaan houden of deze niet te laag wordt misschien.

Ik heb nu net een speedcheck gedaan met een Tetra 6 in 1 strip(niet nauwkeurig maar toch) en alle waarden zijn mooi binnen de norm. De ph is rond de 7... en de antennebaarsjes doen het toch al een tijdje (2 weken) best goed.

Lijkt mij een man en vrouw.
Easy carbo zal, vgl mij, de ph niet doen dalen.
De antennebaars is nogal een gevoelige vis, ik weet niet of easy carbo wel goed voor hem is, maar wellicht kan een ander daar meer over vertellen.
Het is wel een mooie vis

Mvg Albert

MadDragon zei:
De ph is rond de 7... en de antennebaarsjes doen het toch al een tijdje (2 weken) best goed.
De meeste Antennebaarsjes worden nog geen jaar bij de liefhebber. Terwijl ze onder goede omstandigheden vier jaar kunnen worden.

Is een mannetje en vrouwtje. het vrouwtje heeft de roze/ lichtpaarse vlek in de buik. Antennebaarsjes zijn haremvisjes. geadviseerd word om 1 man op drie vrouwen te houden. Ik krijg met Carbo Plus apparaat de PH naar de 6.5 maar blijft lastig om de PH goed te regelen naar de behoeften van dit visje.. En past dat wel bij de rest van de bewoners.

Ramirezi's zijn g��n haremvisjes maar uitgesproken koppelvormers.

Slecht nieuws. Gisteravond was het antennebaarsje met de zwarte rug(dit is het mannetje toch?) vrij bleek en zag er ziekjes uit.
Ik heb gelijk de waterwaardes nagekeken en hoewel deze ok waren ong. 40% van mijn water ververst.
Helaas mocht dit niet baten vanmorgen was het visje overleden.

Zodra het nieuwe aquarium is ingedraaid haal ik er pas weer eentje bij denk ik.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1762785

Als ik het goed heb begrepen moet ik dan in ieder geval een mannetje halen(toch?).
Deze keer zal ik er eentje halen waarbij duidelijk een verlenging te zien is bij de rugvin.

Bedankt voor alle reactie tot nu toe!

Het is misschien lullig om te zeggen, maar deze ramirezi's waren ook niet van geweldige kwaliteit.
Integendeel zelfs. Er klopt helemaal niets van het zwartpatroon en dat is voor mij al een grote hint dat ze het niet lang vol gaan houden.

Wil je volgende keer meer kans op succes, houd je dan aan de wensen van dit visje anders is het wederom snel een teleurstelling:
- schoon water (geen toevoegingen)
- zacht en zuur water (lage GH en KH, pH onder de ze richting de 6)
- lekker warm water (graadje of 26 toch al snel)
- zandbodem (zijn aardeters)
- rustige medebewoners en zeker geen andere bodembewoners
- afwisselend voeren met hoogwaardig voer (bij ons komen er geen rode muggenlarven meer in)

... en begin met goede exemplaren.
Voorbeelden van hoe ze uit horen te zien: klik, klik, klik, klik.
Bij dat juiste kleurenpatroon is slechts 1 vlek permanent aanwezig.
Of, en je hebt echt een lot uit de loterij, zelfs die ene vlek is niet permanent aanwezig: klik.

~ Ivo

Bedankt voor de tips Ivo.

Ik zal hier zeker wat mee doen.

Zal de rode muggenlarven ook niet meer kopen.

Fijn dat ze dat vermelden bij de verkoop...

Zal vandaag eens kijken naar beter voer en heel misschien een nieuw antennebaarsje als er 1 is die aan je eisen voldoet.

Rode mug is niet goed voor veel cichliden. Al helemaal niet voor de plantenetende. Voor de meeste "echte" roofvissen is het echter prima voer. YMMV...

Is en blijft een moeilijk visje. Tegenwoordig is er heel veel slechte nakweek die vaak sowieso al ten dode zijn verklaard. Erg jammer want het zijn wel vissen met een heel mooi karakter vind ik.
Heb ze zelf ook gehad en dan zowel de slechte nakweek als de betere kwaliteit. Laatst genoemde heb ik veel langer plezier van gehad de slechte nakweek was meestal nog geen halfjaar en dan gingen ze al hemelen door allerlei onbekende redenen want ziektes heb ik nooit ontdekt.
Waterwaardes en juiste temperatuur zijn wel echt van belang daar zijn ze gewoon heel gevoelig voor dus zorg eerst dat dit op orde is voor je weer nieuwe neemt 🙂
Ik zou zeggen neem een koppeltje ramirezi's en een rustig scholenvisje en voor de rest niet al te veel medebewoners, doen ze het alleen maar beter door want ze houden niet van drukte zoals eerder gezegd 🙂

Ik zal inderdaad nog even wachten. Daarnaast zag ik wel 1 mooi mannetje bij IT, maar was vrij klein nog t.o.v. mijn vrouwtje. Ik zal nog wel een paar weken wachten...

Bedankt voor de tips!

MadDragon zei:
Ik zal inderdaad nog even wachten. Daarnaast zag ik wel 1 mooi mannetje bij IT, maar was vrij klein nog t.o.v. mijn vrouwtje. Ik zal nog wel een paar weken wachten...

Bedankt voor de tips!
Zulke kleine visjes hebben ze vaak voer gegeven met veel hormonen. Zodat jonge visjes al de kleuren hebben van een volwassen exemplaar.

Zo kunnen de Aziatische kwekers sneller partijen verkopen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan