Wat is er nieuw

Anubias congensis wil maar niet groeien

Larsvb

Active member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 april 2020
Hoi allemaal

Ik heb nu al 4 maanden een aantal Anubias Congensis aan mijn hout geplakt, halverweg de waterkolom. Alle Barteri en cryptos groeien prima en de barteri geeft elke week 1 of 2 nieuwe bladeren. Wat gaat er mis? Ik krijgmaar geen nieuwe bladeren. Hij blijft maar zo’n 10 cm. Hij gaat ook niet dood verder.

Temperatuur is 27.5-28
Profito normale dosis
Easycarbo bio normale dosis
nitraat 10
Fosfaat 1
Verlichting laag/medium 8-10 uur

Ik ben niet bekend met de specifieke plant. Maar.. waarom is je temp zo hoog?

Het zijn sowieso trage groeiers..
Omdat ik discusvissen heb

Bedankt, beide threads helemaal doorgelezen maar gaan niet zozeer over waarom de Congensis niet wilt groeien maar de Barteri en cryptocorynes wel.

Profito mist kalium; hoe hoog is die in je waterkolom?

Misschien een vraag waarvan jij denkt: duh, mar voor de zekerheid stel ik 'm toch maar:
Hoe heb je 'm geplant? Op een steen oid of in de bodem, en bij het laatste: hoe?

Misschien een vraag waarvan jij denkt: duh, mar voor de zekerheid stel ik 'm toch maar:
Hoe heb je 'm geplant? Op een steen oid of in de bodem, en bij het laatste: hoe?
Geplakt met lijm aan het hout

De testwaarde word hiermee bedoeld! ( dus hoeveel kalium in de aquarium aanwezig is):DD
ah haha!

Volgens de fabrikant dit er Kalium in: De hoge concentraties van met name ijzer, kalium en magnesium in ProFito...

Ik voeg ook KaliumNitraat toe en zit op 10-20 mg Nitraat. Lijkt mij dat er dan voldoende Kalium is toch?

Ik heb geen Kalium test kit momenteel.

Ik denk dat ik teveel licht heb op de Congensis. Alle Crypto en Barteri heeft een PAR level van 30. De congensis zit hoger en krijgt par levels van 60+.

Ik ga het licht lager zetten en zien wat dit doet. De crypto en Barteri krijgt dan 10-15 en Congensis 20-30.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan