Wat is er nieuw

anubias nana nog te redden?

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
31
ja.... ik heb een stukje hout waar ik anubias op had gebonden maar deze zat laatst helemaal onder de alg. waren hele mooie volle plantjes dusja je probeert wat.

ik met mijn leuke ideeen kwam op het idee om ze een carbo badje te geven. dus 2dagen in een 5liter emmer met 15ml easy carbo erin.. nou hij was helemaal alg schoon toen ik m eruit haalde alleen nu na 3dagen terug in het aquarium is er weinig meer van over 😀

gaat dit nog goed komen of hem ik m om zeep geholpen?

20161128_201407.jpg

Laatst bewerkt:
Foto is erg klein, maar als de wortelstok nog stevig voelt, dan kun je hem waarschijnlijk wel nog redden. Gewoon op een niet te lichte plaats zetten, met vislijn op een stukje hout of steen. En dan geduldig wachten.

als je erop klikt moet die groter worden, maar heb m er even groot opgezet.

zal morgen nog even nakijken of de wortelstok nog wat is.

Net even teveel carbo geweest denk ik. jammer van de plant maar ja je probeert wat natuurlijk. Ik zou het advies van BigSmoke opvolgen.

jaa het waren echt hele mooie volle planten, zaten ineens als enige plant in de bak binnen 5dagen helemaal onder de alg.

dusja ik dacht kan best zo´n carbo badje.. maarja niet dus 😀

Oeps,dat ziet er gehavend uit.
Idd gewoon afwachten of het nog wat gaat worden.
Heb je verder nog problemen met algen?

nee helemaal niet eigenlijk, ja af en toe is beetje op de ruit.

heb m wel een tijdje terug verplaats, wat meer directer in de verlichting. misschien dat dat er wat me te maken had?

Dat ziet er idd uit als een Anubias die een overdosis heeft gekregen. 😳
Volgende keer een weekje in een donker potje met een klein laagje water zetten, en daarna in de schaduw in het aquarium. Dan is het grootste deel meestal wel weg.
Met carbo moet je heel goed opletten bij een Anubias, plantje kan er niet goed tegen. Een verdunning van 1/10 - 1/15 op de blaadjes spuiten, en na een minuutje of 3 terug in het aquarium zetten overleeft het meestal wel. ADA Python Git werkt ook wel goed bij Anubias.

haha ja dat heb ik gemerkt dat het carbo niet kan waarderen, vond t al zo gek dat er zoveel kleine blaadjes door de bak zweefden 😀 afijn tis "gelukkig" maar een plantje.

zal het onthouden voor als ik weer is anubias heb met alg probleempjes 🙂

haha ja dat heb ik gemerkt dat het carbo niet kan waarderen, vond t al zo gek dat er zoveel kleine blaadjes door de bak zweefden 😀 afijn tis "gelukkig" maar een plantje.

zal het onthouden voor als ik weer is anubias heb met alg probleempjes 🙂

Mijn Anubias doen het beter in de 'donkere' plaatsen van het aquarium, Zet hem daar neer, grotere kans op herstel,

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan