Wat is er nieuw

Anubias op binnenfilter

HJ Boerman

Well-known member
Lid geworden
25 augustus 2008
Leeftijd
45
Beste medehobbyisten,

Is het mogelijk om anubias op het binnenfilter te lijmen met de speciale onderwaterlijm(of iets dergelijks) ???

Hobbygroet,

Henk-Jan

Dat is mogelijk... Daar zijn speciale lijmen voor die een winkel met een beetje aquascape-assortiment wel zal hebben. 🙂

Deze lijmen hechten wel aan het plastic???

Dat kun je het beste even navragen in de winkel. Het lijkt mij van wel! Als plastic niet lijmt, lijmt nat hout of een plant nog minder zou je denken.

Je kunt hem ook met elastiek of visdraad o.i.d vastmaken, de wortels hechten zich dan vanzelf aan het filter.

Tja, maar waar maak ik dan dat visdraad weer mee vast? Dit gaat lastig aan het binnenfilter denk ik.....

Daar kun je secondenlijm op basis van cyanoacrylaat voor gebruiken. Dit moet je wel op een droog oppervlak lijmen. Onderwater wil dat niet.

Zou ik dan niet beter een lijm speciaal voor dit doel gebruiken? Het is namelijk al een draaiend aquarium....

Zou ik dan niet beter een lijm speciaal voor dit doel gebruiken? Het is namelijk al een draaiend aquarium....
nee want al die aquariumlijmen zijn ook gewoon secondenlijm met een duurder etiketje. eenmaal uitgehard is het inert, en uitharden duurt bij secondenlijm niet zo lang.

Alleen sec lijm op basis van cyanoacrylaat is veilig te gebruiken in een draaiend aquarium. Je kan voor dit doeleinde je bak voor de helft leeg laten lopen. Hoeft niet persee op een droog oppervlak (ook direct onder water gelijmd), alleen moet je handelings snelheid snel zijn en het min 10 sec vast drukken op zijn plek. Heb dat zo al vaker gedaan met steentjes etc. Beste is voor de helft leeg laten lopen. Dat geeft je meer tijd.

Gr. Ed

Dat eens proberen maar

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan