Wat is er nieuw

Anubias wortelstok onder water doorknippen

Ronald_J

Well-known member
Lid geworden
12 september 2021
Leeftijd
49
Ik heb drie aardig uit de kluiten gewassen anubias die waarschijnlijk binnenkort gesnoeid gaan moeten worden. Nu zitten ze helemaal mooi geworteld en alles, dus ik zou ze er het liefst niet uithalen voor het knippen. Bestaat daar gereedschap voor om het onder water te doen? Ik heb wel zo'n schaar, maar die is geen partij voor die dikke stammen.

Niet geheel zonder risico's, anubias laat gif vrij na het doorknippen, vooral garnalen gaan daar massaal van omvallen

Niet geheel zonder risico's, anubias laat gif vrij na het doorknippen, vooral garnalen gaan daar massaal van omvallen
Dit is een broodje aap. Anubias draagt geen vergif, en snoeien laat dus ook geen gif vrijkomen in de waterkolom.
Er zijn video's te vinden van mensen die, om deze mythe te ontkrachten, hele anubias in de blender mikken en dan de pulp in het water dumpen. Een waar feestmaal voor de Neocardinia's, en geen enkel sterfgeval.
Als je planten en dode bowoners een direct verband hebben, dan zijn het pesticiden die gebruikt zijn bij het kweken van de plant.

Dit is een broodje aap. Anubias draagt geen vergif, en snoeien laat dus ook geen gif vrijkomen in de waterkolom.
Er zijn video's te vinden van mensen die, om deze mythe te ontkrachten, hele anubias in de blender mikken en dan de pulp in het water dumpen. Een waar feestmaal voor de Neocardinia's, en geen enkel sterfgeval.
Als je planten en dode bowoners een direct verband hebben, dan zijn het pesticiden die gebruikt zijn bij het kweken van de plant.
Weer een youtobaanhanger...., ik spreek uit eigen ervaring en ervaring van andere garnalenkwekers, jij papegaait puur internep na

Nee. Ik papegaai harde feiten na, in plaats van anekdote.

Ervaren astrologen dachten ook dat er nog een extra planeet in ons zonnestelsel was (Vulcan).
Ervaren raketgeleerden dachten ook dat raketten laten landen voor hergebruik onmogelijk was.
Ervaren biologen dachten dat de Coelacanth uitgestorven was.

Ervaren mensen hebben vaak zat ongelijk.

Dat weggenomen: Ik vind meer ervaren garnalen kwekers die zeggen dat het onzin is dan waarheid. Dus blijf jij maar lekker eigenwijs.

Snoei zelf ook probleemloos Anubias in mijn Junglebak die vergeven is van de garnalen. Heb er nooit 1 zien omvallen daarna.

Zal vermoedelijk met pesticiden te maken hebben.

Gr. Ed

Je hoort inderdaad verschillende verhalen maar ik heb ook niet de ervaring dat het giftig is. Soms praat men elkaar snel na wat kan resulteren in niet juiste info.

Snoei zelf ook probleemloos Anubias in mijn Junglebak die vergeven is van de garnalen. Heb er nooit 1 zien omvallen daarna.

Zal vermoedelijk met pesticiden te maken hebben.

Gr. Ed
En hoe doe je dat dan? Heb je daar speciaal gereedschap voor.

Warrior Tuin GIF by De Knoest Tuinen

Al zijn ze erg dik zou ik een huishoud schaartje gebruiken.

Een RVS snoeischaar is een prima optie als de rhyzoom te dik is voor een normale schaar.

Probeer is een scheermesje (zo'n ouderwetse) die snijdt er moeiteloos doorheen en laat de netste wond achter (wel voorzichtig anders zit die wond op jezelf 🙄)

Probeer is een scheermesje (zo'n ouderwetse) die snijdt er moeiteloos doorheen en laat de netste wond achter (wel voorzichtig anders zit die wond op jezelf 🙄)
Wow! straks wordt ik door mij huisdieren opgegeten 😱:brk
Ja, dat is wel een goed idee. Het zou met een vers snijblad van een afbreekmesje kunnen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan