Apart gedrag Maanvissen


M

Marcello

Guest
Ik heb 6 nog niet helemaal volwassen Maanvissen 2 grote 1 iets kleinere en nog 3 kleinere. (2 grootsten had ik iets eerder dan de 4 kleinere (zijn iets jonger nog)
De 2 grootsten hangen af en toe omelkaar heen te trillen, even later is het mis en wordt de grootste de Valisneria ingedreven.
Soms gaan ze ook echt even bekvechten en dan zijn ze toch razend snel en wordt de grootste weer de Valisneria ingestuurt.
Heel soms verdwijnen ze met z'n 2en de Valisneria in en komen er dan even later weer uit.
Nu gaat dit al een tijdje zo, maar nu is er af en toe een 3de maanvis de 3de in rang zeg maar, die mee gaat doen, dit is voor mij onbekend gedrag.
De andere 2 jagen hem ook niet weg, af en toe lijkt het dat die 3de er met het vrouwtje (alst een vrouwtje is) wil flirten.
Ik heb geprobeert het te filmen maar als ik er klaar voor zit met mijn statief doen ze het natuurlijk niet.

Iemand ervaring met zulk gedrag?

ps. Maanvissen maken soms geluid soort plop geluid
 
Ik zou me er niet druk over maken. Het heeft te maken met het bevestigen van de rangorde in het aquarium en het afbakenen van het territorium.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Als je bak groot genoeg is met voldoende schuilplekken is dit normale gedrag geen probleem.
 
Bedankt voor de reacties

Ik maak me er ook niet druk om, maar vond het meer interessant.
Er zijn ruim voldoende aan schuilplekken, ze hoeven elkaar niet te zien zeg maar.
Ik zoek best vaak dingen op het internet over Maanvissen, maar over het gedrag van Maanvissen kan ik niet zo veel vinden. Ik vind het gewoon ook boeiend om er naar te kijken, klinkt misschien stom maar ik kan op mijn stoel echt uren kijken naar de vissen en hun gedrag
 
Is niet stom...geweldige vissen met boeiend gedrag. Ik zit er ook steeds van te genieten.
 
Ik doe niet anders.

Hobbygroet,
Jos Hut
 

Terug
Bovenaan