aphyosemion campomaanense

S

storm337

Guest
Hoi, op het vivarium 2016 had ik deze prachtige visjes gekocht (2 paartjes)

Tot kort waren de 2 vrouwtjes en 2 mannetjes ook altijd actief en zagen er goed uit.

Ze zitten in een 60 cm met een paar fantoomzalmen en rode rio´s

Nu weet ik dat Killivissen gewend zijn om van poel tot poel te springen, maar ik zit naar mijn aquarium te kijken vanochtend en ik zie alleen de 2 mannetjes.

Vervolgens zie ik 2 dode visjes naast het aquarium op de grond liggen helemaal uitgedroogd...

En ik weet niet of het toeval is dat precies de vrouwtjes uit de bak zijn gesprongen of dat het met het paar gedrag te maken heeft ofzo..

Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Ik zal in iedergeval proberen om weer 2 van deze zeldzame visjes aan te schaffen ergens...:'(
 
Kan aan alles liggen. Aphyosemion campomaanense is geen seizoensvis, dus het poelen springen behoort niet tot het standaardgedrag (gebeurt vast wel, daar niet van). Ligt ook niet aan het paargedrag. Wel met het paargedrag van de mannen, de bak uit gesprongen door te vluchten ;). Het kan verder meer zijn, zoals de samenstelling van het water dat niet bevalt. Alle gaten opvullen met filterwatten. Doe ik ook preventief, dan moet het goed komen.

edit: naja dat voorkomt het. Ik zou de vissen goed in de gaten houden en kijken of de waterwaarden in de range zitten van de waarden van de kweker. Vermoed dat je ze bij Pierre van Killivissen en Corydoras vandaan hebt. Dus een mailtje is zo gestuurd in dat geval. ;)
 
Sneu om je vissen zo terug te vinden:(
 
Oh naar he, heb ik ook een aantal keer gehad. Ik heb het waterpeil verlaagd en de bak (Dennerle Scaper's tank) zoveel mogelijk dicht gemaakt door een soort h-profiel (voor het aan elkaar voegen van panelen) om de dekruit te schuiven.

W_nnyeUXvBTyDhRAjSOvFR-Z61XJ1Lmp.jpeg
 
Dank jullie wel, ik ga het na vragen.

Het was inderdaad niet de meest fijne manier om het aquarium te begroeten.
 
Terug
Bovenaan