Apistogramma borelli & garnalen


Tacoqueen

Active member
Lid geworden
12 augustus 2019
Berichten
34
Leeftijd
36
Hoi ik heb een aquarium van 100cm, tot nu toe zitten er alleen wat garnalen, slakken en platy's in.
Nu was mijn gedachte om daar een harem apistogramma borelli in te doen. Maar zouden ze dan niet mijn garnalen opeten??
Ik heb in principe wel veel verstop plekken
IMG_20220315_145322.jpg
 
Alles wat in de bek past is in principe een prooi.
 

Kies je voor de Apistos dan ben je snel van je garnalen af. Ze blijven jagen en komen in de kleinste schuilplaatsen.

Aan jou de keuze Apistos of garnalen
 
Oh wat jammer, ik was er al bang voor 😔
Is er een ander leuk, interessant niet te groot visje wat wel kan?
Ik wilde ook nog corydora panda en kegelvlekrasbora in het aquarium doen.
 
Ja kijk ik hou ze apart in een nano want @Nicolientje-W vertelde dat Cory s ook jonge garnaaltjes eten maar ja met genoeg schuilplekken zul je wel jongen over kunnen houden.
 
Bij mij is het eerder met corydoras altijd goed gegaan
 
Ik denk ook dat je dat hele kleine grut amper kan zien en dat er misschien best wel wat zijn opgegeten maar vaak overleeft een deel het wel. Er zijn meer leden met garnalen icm vissen.
 
Ik heb A. Borrelli samen met neocaridina garnalen. Die populatie groeit toch vlot aan , ik verkoop er per jaar een 50 tal van , zitten er meer dan 100 in, 2 jaar geleden begonnen met 20
dus lukt wel
 
Ik heb A. Borrelli samen met neocaridina garnalen. Die populatie groeit toch vlot aan , ik verkoop er per jaar een 50 tal van , zitten er meer dan 100 in, 2 jaar geleden begonnen met 20
dus lukt wel
Misschien probeer ik het later dan eens als ik al heel veel garnalen heb. De allerkleinsten zitten tot nu toe verstopt achter het filter
 
Had je dan toen je begon met de garnalen ook gelijk al de borelli?
 
Ik zou ook mosjes in de bak doen met garnalen want daar kunnen de kleintjes goed in schuilen.
 
Ik heb er sinds een paar weken stuk of 30 garnalen in zitten en die hebben in de afgelopen twee weken al een stuk of 3, 4x gebigd. Over een week of vier gaan de Apistos erin, ik vrees totaal niet voor de overlevingskansen van de garnalen populatie😜
 
Ik denk dat het ook van de soort garnalen afhangt want de Neo s kweken als konijnen en dan zal het vast lukken om de populatie instand te houden. Ik zou het niet durven met de dure Taiwan Bee garnalen en daarbij kweken die veel minder snel.
 
Ik zou ook mosjes in de bak doen met garnalen want daar kunnen de kleintjes goed in schuilen.
✔️ Ik heb javamos op het hout en levermos op een kokosnoot en mosballen 😁
 
Dat is mooi en levermos heb ik ook en daar zitten ze heel graag in.
 
Ik heb tangerine tigers en die kweken bij mij ook als konijnen. De kleintjes zijn nog mooi doorzichtig, later worden ze pas wat meer oranje/gestreept misschien helpt dat ook wel.
Ik ga sowieso wachten tot mijn garnalen populatie weer groot is geworden. Ik ben net van een kleine bak naar deze gegaan en heb er heel veel verkocht en een stuk of 20 in de bak gezet. Maar de helft van de garnalen loopt al weer met eitjes te zeulen
 

Terug
Bovenaan