Wat is er nieuw

Apistogramma cacatuoides agressief

• Onderwerp starter Onderwerp starter 19951995
  • Startdatum Startdatum
1

19951995

Guest
Hallo iedereen

Ik heb gemerkt dat 1 vrouwtje van de apisto cacatuoides de kardinaaltetra's weg jaagt .. In het begin was dit niet het geval, het is nu de eerste keer in 2 weken dat dit gedrag zich voor doet.

Wat zou het kunnen zijn?

groeten !

Doet ze dat door heel de bak of enkel in de buurt van een specifieke plek?

Meestal een teken dat ze ergens een nestje eieren heeft. Of jonkies zwemmen.

Op een specifieke plaats. Aan mijn filter, in een straal van 20 cm er rond. Wanneer de kardinalen hier in de buurt komen jaagt ze hun snel weg. Ik heb ook gezien dat ze vaak in de gleuven van mijn filter zwemt.

422953_0_82_20160102_105923.jpg

Dan zal ze daar vast een nestje hebben.
Niet zo'n ideale plaats voor de kleintjes enkel.

Ik denk ook dat het door een nestje zou kunnen worden veroorzaakt.

Ja dat lijkt mij ook.. Kan er weinig aan veranderen zeker?

Kan je nu niks meer aan veranderen idd.
Heb je verder plekjes voor ze in de bak die geschikt zijn om nestjes te maken?

Ja heb er 2 legholletjes in staan. Zouden de kardinaaltjes er van kunnen sterven van constant weggejaagd te worden? Nu zoekt ze hun precies ook zelf wat op..

Ja? wat moeten ze dan?

Die vissen zwemmen in alle beschikbare ruimte.
Dus ook daar.

Ik bedoel dat de apisto de kardinaaltjes gaat opzoeken in de andere kant van de bak..

Nee hoef je niet bang voor te zijn. Kleine kans dat er iets met je tetra's gebeurt.

Als het de eerste keer is dat je een nestje hebt is de kans sowieso klein dat de ouders het meteen opvoeden. Dus voor de volgende keer misschien zorgen dat ze je filter niet in kunnen (panty er omheen).

Maar wie weet houd je er toch wat van over. 😉

Bedankt voor de reactie!

Ik hoop het 🙂 en ik weet niet of je bedoelt dat het nestje in de filter zit? Want het zit wss gewoon in de gleuven zoals je op de foto ziet, maar daar kan ik natuurlijk weinig aan doen.

Waar zou ik dan een panty moeten over trekken later want heb dit nog nooit gehoord?

groeten

Filterinlaten bedekken met een panty is sowieso geen goed idee want zit zo dicht.
Je kan iets van horrengaas gebruiken om voor de gleuven te doen zodat ze een volgende keer een andere plek uitkiezen.

Oke thanks voor de tip. Spijtig dat ze net de filter uitgekozen hebben terwijl er een kokosnoot en nog een kweekholletje in de aquarium ligt 🙂

groeten

Zal je altijd zien met die krengen! 😉
Misschien wel een idee om in de toekomst je binnenfilter te vervangen voor een externfilter?

Inderdaad een buitenfilter zou een stuk makkelijker zijn alhoewel dat ik van deze binnenfilter ook zeker niet mag klagen. Hij is geruisloos en doet zijn werk goed.

Het is trouwens de standaardfilter die er in zit dus ik denk dat je die zelfs niet kan verwijderen of wel?

Dat kan wel hoor,is ff een gepruts maar moet kunnen als het moet.

Tgoh ja ik weet het niet zo goed. Hij doet zijn werk goed voorlopig dus denk niet dat ik er hem ga uithalen. De apisto's zullen hun eitjes wel eens ergens anders leggen ook zeker ? 🙂

groeten !

Als je tevreden bent zeker zo laten idd!
Ja wie weet doen ze volgende keer gewoon een ander plekje uitkiezen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan