apistogramma cacatuoides; man of vrouw?


ricosiano

Well-known member
Lid geworden
21 september 2020
Berichten
260
Leeftijd
35
Deze mooie vis heb ik een aantal maanden geleden als vrouw gekocht. Ik ben er de laatste tijd echter bijna van overtuigd dat het toch een man is. Voor ik een oplossing ga zoeken, heb ik gelijk?

Zij/hij begint ineens een stuk meer kleur te krijgen in de rugvin en de eerste 2 stekels zijn duidelijk langer geworden. Ook beginnen de rug en staartvin van die uitlopers te krijgen, net zoals mijn andere mannetje heeft.

Het rare is dat dit regelmatig de meest gele apisto is die ik heb, zo erg zelfs, dat we naar haar refereren als 'banaan'. Is dit camouflage?

IMG-20210120-WA0015.jpg
 
Duidelijk. Goed, maar eens bedenken wat ik daarmee kan. Heb nu dus 2m2v in de bak ipv 1m3v. Opzoek naar een ander baasje dus.
 
hoe groot is de bak? evt 2m 3-4v?
 
is dan vooral te zien wat er nog anders bijzit en wel beplanting/lijnbrekers...
 
is dan vooral te zien wat er nog anders bijzit en wel beplanting/lijnbrekers...
Kan later wel even een foto plaatsen, maar 9 Cory Paleatussen en 12 Fantoomzalmen. En veel hout, eerder teveel dan te weinig. Langs de achterwand hygrophila difformis en verder wat anubiassen en javavarens verdeelt over het hout en hier en daar een steen.
 
met die 9 Corydoras erbij zou ik het niet doen dan
 
met die 9 Corydoras erbij zou ik het niet doen dan
Was ik al bang voor. Gaat overigens met de huidige set prima hoor, ze trekken zich weinig van elkaar aan. Als een van me vrouwtjes een nestje heeft worden ze weggestuurd voor de ingang van het kruikje, maar daar blijft het dan ook bij. Maar denk dat 1 of 2 erbij inderdaad teveel wordt.
 
Voor een bananenkakatoe zal vast wel belangstelling zijn .....
Ik vind dit zelf in ieder geval een heel mooie kleurslag.
 

Terug
Bovenaan