Apistogramma Cacatuoides man&vrouw?


P

pearlgourami

Guest
Hallo,

Ik heb onderstaande Apisto's gisteren gekocht als man en vrouw, de rechter zit de linker achterna, is dat normaal gedrag?
Is dit inderdaad man&vrouw?

Alvast bedankt voor jullie input!

IMG_20191019_140044.jpg
 
Lijken mij ook beiden mannen. De rechtse een wat jongere en minder dominante dan de linkse. Maar zo te zien beide nog jonge exemplaren.
 
Jup, hoewel ik er slecht ben in het "seksen" van vissen zie ook ik hier 2 mannen in.
 
Lijken mij ook beiden mannen. De rechtse een wat jongere en minder dominante dan de linkse. Maar zo te zien beide nog jonge exemplaren.

Ik dacht dan weer dat de rechter wat dominanter zou zijn omdat ie meer kleur laat zien. Verder blijft het best wel lastig om man/vrouw te onderscheiden op jonge leeftijd.
 
Ik dacht dan weer dat de rechter wat dominanter zou zijn omdat ie meer kleur laat zien. Verder blijft het best wel lastig om man/vrouw te onderscheiden op jonge leeftijd.

De rechter is meer geel, de kleur van een vrouwtje en dus minder dominant. Een dominante cacatuoides man heeft over het algemeen een grijs/blauwachtig lichaam.
 
Als het mogelijk is, probeer nog een of twee extra vrouwtjes erbij te krijgen. Een enkele vrouw kan wel eens doodgejaagd worden door de man. Deze soort hou je het beste in een harem. Lukt dat niet, zorg dan voor veel schuilplaatsen zodat ze elkaar uit de weg kunnen gaan.
 

Terug
Bovenaan