Wat is er nieuw

Apistogramma cacatuoides met verlamde staart

Joris V

Member
Lid geworden
13 december 2020
Leeftijd
29
Goedemiddag allemaal,

Sinds gisterenavond heeft één van mijn jonge Apistogramma's naar mijn vermoeden een verlamde staart. Ze zouden binnenkort naar een nieuw onderkomen gaan omdat ze wat groter worden, maar ze zijn (nog) niet agressief naar elkaar toe. Weet iemand toevallig of dit toch het gevolg is van een agressieve soortgenoot, of kan er nog een andere oorzaak zijn? Aan de waterwaarden zie ik niks geks, de pH is 6,5, nitriet 0, kH 7 gH 8.

Ze zitten met 4 jonge mannetjes en 4 jonge vrouwtjes in een Rio 240, verder zitten er nog een aantal Corydoras en rode Minors bij. Ze zijn nu 5 maanden oud en de andere bewoners zien er gezond uit. Heeft iemand een idee wat ik het beste voor deze vis kan doen? Zie hieronder een filmpje voor meer info. Alvast bedankt!

Bijlagen

• VID_20210722_141540(0).mp4
    13 MB
Zwemblaasprobleem

Zwemblaasprobleem
Oppervlakkig lijkt het daarop, maar dat verklaart niet waarom het achterlijf helemaal niet beweegt?

Ik heb wel eens een platy gehad die een tik kreeg van een vallend ornament en helemaal verlamde.... not a pretty sight.

Maar in dit geval is het zonder duidelijke oorzaak ontstaan? :-/ Wel sneu voor die vis zeg. Misschien maar even aankijken, al vraag ik me af of dit nog weggaat.

Oppervlakkig lijkt het daarop, maar dat verklaart niet waarom het achterlijf helemaal niet beweegt?

Ik heb wel eens een platy gehad die een tik kreeg van een vallend ornament en helemaal verlamde.... not a pretty sight.

Maar in dit geval is het zonder duidelijke oorzaak ontstaan? :-/ Wel sneu voor die vis zeg.
Of het zonder duidelijke oorzaak is valt te bezien, meet de ts met strips kan het nog steeds slecht water zijn, en ook al meet je geen nitriet en amoniak, als je te weinig ververst stijgt de geleidbaarheid ook enorm wat duidt op vies water

Ja okee, we weten niet voldoende van de waterkwaliteit om die als oorzaak uit te sluiten. Maar voor mij zou een verlamming t.g.v. iets in het water nieuw zijn. :-o

Ja okee, we weten niet voldoende van de waterkwaliteit om die als oorzaak uit te sluiten. Maar voor mij zou een verlamming t.g.v. iets in het water nieuw zijn. :-o
Ik denk niet dat het een verlamming is eerlijk gezegd

Bedankt voor het meedenken allemaal, de waterwaarden heb ik met een Sera druppel kit gedaan, met deze kan ik helaas alleen deze 4 waarden meten. Ik zal morgen wat extra tests aanschaffen. De vis zit nu in quarantaine. Verder ververs ik wekelijks ongeveer 30% en voer ik niet te veel. De afgelopen paar maanden zijn er geen nieuwe vissen of planten toegevoegd

Laatst bewerkt:
Ikzelf zou investeren in een tds-meter dan weet je al veel meer, die meet de geleidbaarheid van je water (hoe hoger de geleidbaarheid hoe viezer je water)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan