Wat is er nieuw

Apistogramma in combinatie met meervallen (ervaringen gewenst)

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Beste apistogramma liefhebbers 😉..

Zat eens te denken er wordt vaak geschreven dat corydoras een slechte combinatie is en die mening deel ik.

Maar wat is jullie mening over apistogrammas in combinatie met L-nummers,Agamyxis,loricaria soorten?.

Nu ben ik me er bewust van dat sommige van de bovengenoemde niet alleen op de bodemleven.

Maar wat is jullie ervaring storen ze zich aan elkaar,vechten ze etc..

Tevens nog een vraag over mijn eigen aquarium zit zelf te denken aan een groep meervallen,algeneters die enigsinds bodem gericht is iemand idee tot nu toe lijken me Loricaria soorten wel wat. aan wat voor grootte mag ik denken voor 170x80 cm oppervlakte

Groet
Stijn

Vooropgesteld dat onderstaande kenmerken zeker niet algemeen zijn voor de Loricariidae, zou ik opletten bij:
- notoire eierrovers;
- sterk territoriale soorten;
- uitgesproken reophiele soorten;
- soorten die er een nocturnale levensstijl op nahouden;
- holenbroeders (degenen die dezelfde type holen als Apisto's);
- ... (misschien vergeet ik iets);
of enige combinatie van deze kenmerken.

Er zijn best meervallen te vinden die hieraan niet voldoen en dus best aardig zouden moeten combineren. Wij hebben de Rineloricaria sp. (L010a) en die zou ik zeker durven combineren met Apistogramma's. Dat zijn weliswaar holenbroeders, maar die prefereren juist andere type holen (lang, smal) dan Apistogramma's.

Farlowella's zie ik ook wel zitten.

~ Ivo

Bedankt voor de informatie, en de L010a is een leuke soort inderdaad zelf vroeger gehouden nu zoek ik iets totaal anders.

Ik heb farlowella en rineloricara parva bij mijn apistogramma, dat gaat prima. Met ancistrus ging het een stuk m�nder goed.

Jelle bedankt voor je informatie,

Met parva bedoel je dan de Hemiloricaria?

Vind dat zelf ook wel een mooi groep soort

Lg6 bedoel ik, naam veranderd steeds. Zijn erg leuke visjes. Zijn dol op tubifex.

Thanks Jelle,

Ben er nog niet uit maar neig steeds meer richting 3 a 4 Hemiloricaria welke soort ben ik nog niet uit of 2 Planiloricaria cryptodon.

De planiloricaria heeft echt veel vrije ruimte op de bodem nodig terwijl de apistos een rommelige bodem willen. Op de foto van je bak te zien, heb je niet veel vrije bodemruimte.

Cowboy met het plaatsen van bericht heb ik inderdaad de verkeerde soort gekopieerd en was te laat hem te veranderen. De soort die je noemt is inderdaad niet geschikt toch bedankt voor reminder.

Weet inmiddels dat ik buiten de eventuele lorecaria ik zeker een kleine houteter moet toevoegen enkel welke

Jelle is niet helemaal wat ik zoek. Net even email naar een kweker gestuurd die vooral meervallen heeft hopelijk kan hij me op weg helpen en even google wat eruit Rio negro komt

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan