Apistogramma Ramirezi Electric Blue bij andere vissen


pukky83

Well-known member
Lid geworden
4 september 2012
Berichten
164
Locatie
steenbergen nb
Hoi ik heb n 160cm aquarium met redelijk wat planten. Er zitten 4 diamand gouramis, 30 kardinaal tertras en wat algen eters en japonica garnalen. Ook zit er n koppel appistogramma ramirezi electronic blue in. Nu zou ik er van de apistogramma n paar bij willen hebben. Nu is mijn vraag is dat mogelijk zonder problemen te krijgen en zo ja hoeveel zouden erbij kunnen?
 
Volgens mij zijn Ramirezies koppelvormers dus met harempjes kunnen ze niet zo veel. Geeft veel ruzie.
Trouwens uit pure interesse: hoe lang heb je dit koppel al?
 
Naar mijn weten ook, buiten dat: als je het doet, beter vanaf 3mannen.
betere drukverdeling.

als je net pech hebt dat je 1 zeer dominante man hebt, kan die de ander ondersneeuwen.
Met meerdere mannen is die druk onderling beter verdeelt.
 
Volgens mij zijn Ramirezies koppelvormers dus met harempjes kunnen ze niet zo veel. Geeft veel ruzie.
Trouwens uit pure interesse: hoe lang heb je dit koppel al?
Oké ik dacht ook dat ze in n harem ook konden heb dat meer gelezen. Ik heb ze nu denk ik zo'n 2 maanden ongeveer.
 
Ik heb het van alle kanten gezien. Bij territorium vissen kun je er vooraf niet zo veel van zeggen. Een harem kan goed gaan, of het gaat goed tot er een koppel is gevormd en dan kan het weer mis gaan. In een 160cm aquarium is er echter breedte genoeg voor een eigen territorium dus de kans dat het goed gaat.. gaat weer omhoog. :)
Ik heb een geforceerd koppel overigens ook fout zien gaan waar het mannetje het vrouwtje gewoon blijft verstoten. Bij dit soort vissen heb je eigenlijk gewoon altijd een plan B nodig voor als het fout gaat.
 
Ik heb het van alle kanten gezien. Bij territorium vissen kun je er vooraf niet zo veel van zeggen. Een harem kan goed gaan, of het gaat goed tot er een koppel is gevormd en dan kan het weer mis gaan. In een 160cm aquarium is er echter breedte genoeg voor een eigen territorium dus de kans dat het goed gaat.. gaat weer omhoog. :)
Ik heb een geforceerd koppel overigens ook fout zien gaan waar het mannetje het vrouwtje gewoon blijft verstoten. Bij dit soort vissen heb je eigenlijk gewoon altijd een plan B nodig voor als het fout gaat.
Zit wel wat in ja denk ik. Het zijn natuurlijk nog steeds chichliden ook al zijn ze maar klein. Het leek me alleen zo gaaf er meer van te hebben omdat ik ze zo mooi vind en t gedrag zo'n leuk vind.
 
De bolivian ram (Geophagus Altispinosus) is eigenlijk wat gedrag nog leuker en kun je veel makkelijker in een harem (of zelfs een group, mix man vrouw) houden. Iets minder kleurrijk maar het groepsgedrag vind ik echt veel leuker. Dat zou ik voor een 160cm aquarium doen denk ik.
 
We hebben t overigens dan wel over de microgeophagus Ramirezi en microgeophagus Altispinosus

Valt niet onder de apistogramma's :deal:
 
De bolivian ram (Geophagus Altispinosus) is eigenlijk wat gedrag nog leuker en kun je veel makkelijker in een harem (of zelfs een group, mix man vrouw) houden. Iets minder kleurrijk maar het groepsgedrag vind ik echt veel leuker. Dat zou ik voor een 160cm aquarium doen denk ik.
Kunnen die dan nog bij mijn huidige visbestand en die bij mij ramirezi blue?
 
Ze kunnen naar mijn weten prima bij je andere vissen en combinaties met ramirezi heb ik ook zien lukken. Maarja je weet het ondertussen al denk ik, geen garantie :)
 
Bij mij weten moeten ramirezi's vrij hoge temperaturen hebben, rond de 26-28 graden en zeer zacht em zuur water. Je goeramies vinden dergelijke hoge temperaturen jaarrond niet fijn..

Correct me if im wrong..
 
Bij mij weten moeten ramirezi's vrij hoge temperaturen hebben, rond de 26-28 graden en zeer zacht em zuur water. Je goeramies vinden dergelijke hoge temperaturen jaarrond niet fijn..

Correct me if im wrong..
Klopt ja die willen idd rond de 26 en 28 graden hebben en de diamant gourami wik t tussen de 24 en 28 graden hebben. Dus zouden ze lijkt mij kwa temperatuur wel samen kunnen. Mijn aquarium temperatuur is nu 26 graden dus zou voor beiden goed moeten zijn lijkt mij.
 

Terug
Bovenaan