Apistogramma soort


A

Apistogramma22

Guest
Hallo! Ik heb een bak van 80 cm. Hij is nu 3 weken aan het draaien, de waterwaardes zijn goed, dus ik kan er over een paar dagen visjes in gaan doen. Ik heb nu ook een aquarium van 45 liter met garnalen en een paar gupjes.

Ik vind Apistogramma soorten mooi. Wat is een makkelijke soort? Ik vind de cacatuoides niet zo leuk.. Ik heb 5 kokosnoten en een ander holletje.

Groetjes,
Julia
 
Volgens mij is de borelli ook aardig makkelijk. ;)
 
waterwaardes zijn goed? Wat zijn de waardes, voor de �ne vis is een bijv een ph van 6 goed en voor de ander een ph van 8. Dus eerst even je waterwaardes posten, en wat is de temp van de bak?
Wat zijn/worden de medebewoners en hoeveel?
 
Tussen de 6,5-6,8. De rest heb ik niet onthouden. De temp is nu 25 graden, maar kan nog verhoogt/verlaagt worden natuurlijk.
Zou dit kunnen in een 80 cm bak? De maten zijn 80x50x40, volgens mij de rio 125?

Bovenlaag:
8x Carnegi�lla strigata

Middenlaag:
20x Paracheirodon simulans

Onderlaag:
Apistogramma soort

Misschien nog een l-nummer voor onder?
 
Als je een redelijk makkelijke soort wil kan je eens kijken voor een harempje Apistogramma agassizii, een mooi soortje wat niet al te moeilijk is. Wat ook een mogelijkheid is, is een harempje A. macmasteri, ook mooi en niet heel moeilijk. Beide zijn meestal nakweek waardoor ze ook minder streng zijn qua waterwaarde. A. borellii is ook leuk, maar willen graag wat koeler zitten wat niet bij de rest past.
Wat ik zou doen is:

10 Carnegiella strigata
25 Paracheirodon simulans
1M 2V Apistogramma sp. (Een van de hierboven genoemde soorten)
X meerval die geschikt is bij dwergen

Ik schrijf en bij 'een meerval die geschikt is bij dwergen', omdat de meervallen net zoals dwergcichliden bij de bodem leven. Voor dwergjes is het belangrijk dat ze rust krijgen, omdat ze anders snel zullen sterven. Veel meervallen kunnen territoriaal zijn waardoor de dwergen die rust niet krijgen. Vooral in kleine bakken (meter en kleiner) is dit geen goede combi. Daarom moet je een rustige meerval nemen. Hierbij moet je denk aan:
Rhineloricaria
Hemiloricaria
Loricaria
Otocinclus
Hypoptopoma
Deze zijn rustig en dus geschikt bij dwergen.
 
Ik ga deze keer niet zelf een heel verhaal typen maar zeg: lees het volgende bericht nog eens:

Markvk zei:
Als je een redelijk makkelijke soort wil kan je eens kijken voor een harempje Apistogramma agassizii, een mooi soortje wat niet al te moeilijk is. Wat ook een mogelijkheid is, is een harempje A. macmasteri, ook mooi en niet heel moeilijk. Beide zijn meestal nakweek waardoor ze ook minder streng zijn qua waterwaarde. A. borellii is ook leuk, maar willen graag wat koeler zitten wat niet bij de rest past.
Wat ik zou doen is:

10 Carnegiella strigata
25 Paracheirodon simulans
1M 2V Apistogramma sp. (Een van de hierboven genoemde soorten)
X meerval die geschikt is bij dwergen

Ik schrijf en bij 'een meerval die geschikt is bij dwergen', omdat de meervallen net zoals dwergcichliden bij de bodem leven. Voor dwergjes is het belangrijk dat ze rust krijgen, omdat ze anders snel zullen sterven. Veel meervallen kunnen territoriaal zijn waardoor de dwergen die rust niet krijgen. Vooral in kleine bakken (meter en kleiner) is dit geen goede combi. Daarom moet je een rustige meerval nemen. Hierbij moet je denk aan:
Rhineloricaria
Hemiloricaria
Loricaria
Otocinclus
Hypoptopoma
Deze zijn rustig en dus geschikt bij dwergen.

Schroom overigens niet om verder te vragen! :)

~ Ivo
 
Ik vind de Apistogramma macmasteri heel mooi. Hoeveel graden moet de bak dan zijn?
De l010a vind ik wel mooi. Hoeveel zouden daar van in kunnen?
 
Ik zou de temperatuur lekker zo houden, 25 is prima. Mocht het 's zomers war warmer worden is dat ook niet heel erg, ze kunnen vrij veel hebben. Al het echt 30+ wordt begint het wel te warm te worden. De verdere waterwaarden zijn prima.
L010a is idd een erg leuk soortje, ik denk dat 2 of 3 van ze kan nemen.
 
Oke dankjewel. En oh ja ik heb in mijn 45 liter nog 2 otto's dus kunnen die er ook in?
 
Op wat voor temperatuur staat de 45 liter? De meeste oto's zitten liever koeler, dus die doe je misschien beter een plezier door de in de 45 liter te laten als die koeler is.

2/3 L010a is prima. Meer zou ik niet doen.

~ Ivo
 
Oh nee, daar had ik niet aan gedacht. Dan komen die er niet in. Die bak staat op ong. 23/24 graden in de zomer, ong. 21/22 in de winter.
 

Terug
Bovenaan