Apistogramma's in een 200x50x40 aquarium


Boris69

Well-known member
Lid geworden
9 januari 2011
Berichten
506
Locatie
Meerle (belgie)
De maten van het aquarium staat nog open , maar zal iets in die richting zijn.
Voor dit aquarium heb ik mijn oog laten vallen op de Apistogramma macmasteri 4m10v.
Iemand ervaring met een groepje van 12 a 14 met ongeveer deze maten ?
 
Laatst bewerkt:
Macmasteri ben ik niet bekend mee, maar zo inschattend zou ik zeggen: ja is mogelijk.

als het werkt zoals met veel andere cichliden in groepsverband:
bij de Macmasteri wordt 1m + 2/3v aangeraden, maar een groep mannen zullen onderling veel bezig zijn en dus niet de focus alleen op de vrouwen houden.
theoretisch kan je dan dus door met minder vrouwen, en is 6m 8v ook mogelijk.

Het vinden van zoveel mannen en zoveel vrouwen is opzich ook al een hele opgave, vaak koop je ze kleiner en is het lastiger te zien wat wat is.

maar wacht even verdere reacties af voor je dat van mij aanneemt :)
 
doe ik. Het gaat mij ook meer om een zo groot mogelijke groep. Niet op het randje af, maar een 'volle"groep zeg maar. Andere vissen nog totaal niet over nagedacht. Als die er al komen.
 
De lange 225cm profielen komen bij Heems vandaan.
Speciaal voor mij geïmporteerd uit Duitsland levertijd circa 1.5 week.
De losse led units bij azaqua levertijd 24 uur.
 
Voor het kopen van een groep zou ik op zoek gaan naar een goede (hobby)kweker. Winkels kopen vaak maar een paar exemplaren in.
Uit een geslaagd nest is meestal wel een aardige groep te halen, maar beter is een groep uit meerdere nesten samen te stellen. Minder inteelt, meer variatie.
Mogelijk kun je hier een interessant adres vinden, anders zou je misschien eens op bijvoorbeeld www.cichlidenkwekers.nl of op het Nederlandse Cichliden Forum kunnen rondkijken.
 

Terug
Bovenaan