Apistogramma's voor een 120 liter 100*35*35 bak


A

apistofreak1999

Guest
Inspiratie nodig voor een leuk bestandje bij een koppeltje of harempje apisto's.
alvast bedankt!!
 
een zelf bouw 120 liter bak.:)
 
100*35*35
 
Beste mede aquarianen,

Hebben jullie nog leuke ideetjes voor mijn bakje?
 
De Caca s zijn natuurlijk veel te vinden bij aquarianen. Deze kunnen wel in een bak van 120 liter.
 
Ja die zijn zo standaard en ontiegelijk doorgefokt.heb liever wat exclusievere apistogramma's
 
Je zou eens bij een zaak als Aquaferrytale op de site kunnen kijken wat er te koop is.
 
Ik werk zelf ook in een speciaal zaak (aquarium en vijver) dus kan aan bijna alles wel komen maar t was meer voor wat inspiratie qua leuke apisto's
 
Waarom ga je dan compleet voorbij aan de wel degelijk bijzondere cacatuoides die er ook voobij komen... ?!? :deal:

T6kd2-RdsWpEs8uNQGxaA6WfMzHfBjMl.jpeg
 
??
 
Je noemt cacatuoides doorgefokt. Veel te kort door de bocht. Hierboven een wildkleur exemplaar. En kan net zo exlusief zijn. Daar kon je toch aan geraken?
 
Ja daar heb je gelijk in maar moet je eens kijken hoeveel kleur soorten erbij gekomen zijn door het kweken van die beestjes
 
Heb trouwens even op die site gekeken van die Aquaferrytale daar staat niks op alleen de contact gegevens
 
Het punt is: als je iets exclusiefs wilt moet het er niet toe doen hoeveel kleurvormen ontstaan door selectieve kweek van een soort er wel niet zijn.
En dan laat ik een wildvorm cacatuoides zien. Die trouwens nogal gerelateerd is aan de een paar uur geleden door jou genoemde juruensis (beide soorten: A. cacatuoides-groep) ;)
 
Er zijn zoveel apistogrammas, is maar net hoe veel werk je aan water willen hebben en of je beginnende aquariaan bent of niet?.

Ben volledig met Ivo eens Cacatuoides en zeker de wildvang exemplaren zijn schitterend. Zo ook de agassizi
 
K heb vanaf mijn 6de een aquarium ik ben nu 16 en sinds mijn 11de apistogrammas en andere kleine cichliden. Dus ik weet niet of ik dan al gevorderd ben??
En het maakt mij niet uit hoeveel uur ik bezig ben per week met het aquarium als de vissen er maar goed uitblijven zien!
 
utaka in amersfoort, en verduijncichlids in oud verlaat hebben wat soortjes zitten
 
apistofreak1999 zei:
K heb vanaf mijn 6de een aquarium ik ben nu 16 en sinds mijn 11de apistogrammas en andere kleine cichliden. Dus ik weet niet of ik dan al gevorderd ben??
En het maakt mij niet uit hoeveel uur ik bezig ben per week met het aquarium als de vissen er maar goed uitblijven zien!
Mooi, dan zit je niet vast aan de makkelijkste soorten, dat zal met de vraag bedoeld zijn want veel Apistogramma-soorten stellen nogal nauwe eisen aan de waterkwaliteit.

Dan kunnen we je natuurlijk allerlei soorten voorstellen (bv. A. bitaeniata, A. baenschi, A. macmasteri, A. allpahuayo, A. panduro, A. nijsseni), maar als je bij een speciaalzaak werkt ken je die vast al wel.
Wat zou je dan nog van ons willen horen?
 
@Patrick, exact mijn gedachten als je bij een speciaalzaak werkt dan neem ik aan dat je collega's over de kennis beschikken.

Buiten apistogramma wat zou je er nog bij willen houden?.
 
Ja ik ken veel soorten apistogramma's maar ik wil mijn kennis juist verrijken met die van jullie het is nooit verkeerd om eens verhalen te horen van andere cichliden liefhebbers.

Ik wil het liefst een groepje (10 stuks of meer) corydoras erbij houden en dan nog voor boven in de gemarmerde bijlzalmpjes. Verder wil ik hem het liefst leeg houden zodat de apistogramma's lekker hun gang kunnen gaan.
 
Zelf vind ik de apostogramma agassizii wildkleuren erg mooi: bijvoorbeeld a. Agassizii alenquer, a. agassizii tefe of a. Sp. Tefe (volgens mij ook agassizii complex). Weet natuurlijk weer niet hoe goed die verkrijgbaar zijn...
 
Als je echt mooie appistogramma's wil zien moet je naar Top-fish in druten, hij heeft de passie voor appistogramma's en kan (denk ik) aan meer soorten komen dan jullie bij koidream. Is niet zo'n heel groot zaakje maar de vis die er rond zwemt ziet er perfect uit en bakken zijn super strak en verzorgt, een winkel waar ik vol vertrouwen zeldzame soorten zou halen (via Facebook kun je hem aanschrijven om een complete lijst appistogramma's te krijgen waar hij aan kan komen). Helaas kreeg ik deze goede indruk wat minder bij koidream waar alles wat rommelig en onverzorgd oogde (niets persoonlijks maar toevallig ben ik laatst bij beide zaken geweest)

Dus kijk bij Top-fish die heeft vanalles zwemmen en kan aan zowat elke appistogramma komen die je zoekt.
 
Beste Apistofreak1999,
Ik heb je 2 topics die over de Apisto s gingen voor je samengevoegd in dit topic. Het is voor jezelf en ook voor de andere leden duidelijker en makkelijker als je een vraag in ��n topic stelt ;).
Op deze manier is en blijft het overzichtelijk.
 
Laat ik dan beginnen apistogramma en Corydoras is een No go, Zeker in een aquarium jou maat.
Waarom Apistogramma's tijdens paartijd hebben een territorium en zullen dit fel verdedigen corydorassen hebben daar geen idee van en zullen overal doorheen gaan en dan krijg je stress aan beide kant.

Je aquarium is dan wel 120 cm lang maar slechts 35 cm diep dus dit beperkt je enig sinds.
De bijlzalmen zijn inderdaad mooi en dat moet geen problemen geven in je aquarium.

Wat zijn je waterwaarden? en tot wat voor waterwaarden ben je bereid te gaan dit is ook van belang.
 
Ben het met Mss eens want bij mij ging dat met Panda s ook niet goed.
 
apistofreak1999 zei:
Ja ik ken veel soorten apistogramma's maar ik wil mijn kennis juist verrijken met die van jullie het is nooit verkeerd om eens verhalen te horen van andere cichliden liefhebbers.

Ik wil het liefst een groepje (10 stuks of meer) corydoras erbij houden en dan nog voor boven in de gemarmerde bijlzalmpjes. Verder wil ik hem het liefst leeg houden zodat de apistogramma's lekker hun gang kunnen gaan.

De enige corydoras die er op dit oppervlak bij zou kunnen is c. pygmeus, aangezien die niet op de bodem bivaceren. Zet je er een andere soort bij krijg je zeker heibel in de bak.
 
leontoeter zei:
Als je echt mooie appistogramma's wil zien moet je naar Top-fish in druten, hij heeft de passie voor appistogramma's en kan (denk ik) aan meer soorten komen dan jullie bij koidream. Is niet zo'n heel groot zaakje maar de vis die er rond zwemt ziet er perfect uit en bakken zijn super strak en verzorgt, een winkel waar ik vol vertrouwen zeldzame soorten zou halen (via Facebook kun je hem aanschrijven om een complete lijst appistogramma's te krijgen waar hij aan kan komen). Helaas kreeg ik deze goede indruk wat minder bij koidream waar alles wat rommelig en onverzorgd oogde (niets persoonlijks maar toevallig ben ik laatst bij beide zaken geweest)

Dus kijk bij Top-fish die heeft vanalles zwemmen en kan aan zowat elke appistogramma komen die je zoekt.

Helemaal mee eens! Ik kom net van Top Fish vandaan. Ik heb dan ook het geluk er 5 minuten vandaan te wonen. Inderdaad erg mooie bakken, veel variaties, ondanks de relatief kleine zaak. Gezond ogende vissen. Zeker op gebied van Apisto's een fijne zaak. Was ook precies waarom ik er net heen ben gegaan.
Momenteel een heel mooi Tefe 2 mannetje en ook de Pandurino's (of is het Panduro's) vind ik erg mooi.

Belangrijk is te kijken naar je eigen kennis en ervaring. Je kunt al het moois halen, maar als ze dan over een week gaan hemelen omdat je ze niet kan bieden wat ze nodig hebben is dat zonde! Hoe specialer de vis, hoe specifieker de zorg (meestal).

De mix met Corydora's gaat hier wel ok. De Panda's trekken hun eigen plan en dus krijgen ze weleens een uitval van een apisto (agassizii bij mij) te verduren. De rust voor de apisto's om te kweken lijkt er echter niet. Dat zegt wel iets.

Kortom, denk goed na wat je wil en kan en dan pas verder!

Succes!
 
Welke soortjes heb je al allemaal gehad dan en hoe hield je die?
Heb je een foto va je aquarium? (We houden van foto's op het forum!!)
 
Bedankt Ivo,

Wilde net vragen misschien hier een reactie op zou fijn zijn. Aangezien ik en andere toch wel degelijk antwoord hebben gegegeven en tips op je vragen.
 
Sorry aquarium is nu leeg want ga helemaal opnieuw beginnen heb misschien nog wel een oude foto zal straks even kijken en qua apistos's heb ik de nijsseni de macmasteri de hongsloi de agassizii en de trifisciata (ik weet niet hoe je het precies schrijft) gehad dit verdeeld over 2 bakken in 6/7 jaar tijd
 
GetAttachment.aspx
 
Bij bewerken.. kleiner maken, zit nu bij de buren.
Kan je nog doen, is pas 10 minuten dat jij hem erop gezet heb.
 
Hoe bedoel je kleiner maken?
 

Terug
Bovenaan