Wat is er nieuw

Appelslak en andere soort slak erbij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mir81
  • Startdatum Startdatum
M

Mir81

Guest
Hallo,

ik ben nieuw in de slakken wereld. Mijn moeder heeft een grote appelslak en mijn zoontje is er gek op! Dus nu wil ik zelf ook een bakje +/- 40l met een appelslak, twee gupjes en misschien nog een algeneter of garnaaltje. Nu vroeg ik me af zou er ook nog een ander soort slak(je) zijn die ik erbij kan doen? Zo ja wat voor slak(je)?

Zie ook de reacties die ik al heb gegeven in je voorstel topic 😉
deze is te klein voor Guppen en voor de meeste visjes dus. Er zijn heel veel leuke garnalen en dat zou denk ik een mooie bak ervoor zijn dan.

Dat lijkt me ook het beste Mark. In zo n bakje passen weinig vissen. Ja een leuke Betta zou wellicht wel kunnen natuurlijk.

Welke soort slak zou ik er bij kunnen zetten, liefst niet te klein dat mijn zoontje ze goed kan zien.

Formeel is het houden van appelslakken niet langer toegestaan, maar de precieze invulling daarvan is aan de lidstaten.

Ik weet niet hoe dat hier is geregeld maar over zijn ze nog ye koop.

jessicapilon zei:
Formeel is het houden van appelslakken niet langer toegestaan, maar de precieze invulling daarvan is aan de lidstaten.

Ik weet niet hoe dat hier is geregeld maar over zijn ze nog ye koop.
Er is een groothandel die zich er niets van aantrekt maar de anderen importeren ze niet meer. Veel winkels betrekken ze voornamelijk van particulieren.

Ja dat klopt. Importeren mag niet meer maar het kopen van particulieren toch wel dacht ik. Althans men gedoogt dit.

Appelslak is in ieder geval het leukste voor je zoontje. Wordt lekker groot, en is de hele dag lekker actief. Ook nog eens een makkelijke slak, een ideale bewoner.

Je kunt er nog heel makkelijk aankomen, kijk maar eens op MP. En dat is gewoon toegestaan volgens mij. Er is enkel een importverbod.

Eraan komen is geen probleem
zie mijn onderschrift
ze worden idd niet meer ge�mporteerd maar van particulieren kopen wordt het gedoogd
een betta heeft niet veel zwemruimte nodig ze leven in het wild in kleine poeltjes
een gup wil afstanden zwemmen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan