Appelslak mist stukje huis....


Marja

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2009
Berichten
305
Leeftijd
62
Locatie
Pijnacker
Kan me appelslak dit overleven :help: Wat kan ik doen :S Ik ververs wekelijks zo een 20% me andere appelslakken zien er nog helemaal gaaf en goed uit!
Het gaat me echt aan het hart dit zo te zien ;(

251445marja_0_82_20160505_170102.jpg
 
Ziet er inderdaad niet zo goed uit, volgens mij kan een tekort van Kalk hier mogelijk de oorzaak voor zijn. Of de slak te redden valt weet ik niet.
 
Hoe kan ik het tekort aan kalk toevoegen? Las ergens iets van sepia?
Ik hoop het zo...

Ludger zei:
Ziet er inderdaad niet zo goed uit, volgens mij kan een tekort van Kalk hier mogelijk de oorzaak voor zijn. Of de slak te redden valt weet ik niet.
 
Niet geheel onbelangrijk me waterwaardes zijn PH 7.5 KH 10 GH 8 TC 0 N02 0 EN N03 20
 
Is zo gekomen...de andere slakken mankeren niets vandaar dat ik het zo vaag vind...hij is nog wel levendig in de bak.

C�dric Vleminckx zei:
Had je hem zo gekocht, of is het gekomen met der tijd in je bak?
 
Ja, dat is inderdaad inderdaad wel raar vindt ik zelf, daar heb ik nog niet van gehoord.

En dan ook raar dat de andere slakken hier geen weten van hebben.

Er zal waarschijnlijk wel iemand zijn die hierover meer weet.
 
De andere appelslakken waar je het over hebt, heb je die al even lang als deze?
 
Ja heb ze tegelijk erin gedaan

Mascha&Ivo zei:
De andere appelslakken waar je het over hebt, heb je die al even lang als deze?
 
Dan zou je als het aan waterwaarden, de voeding of iets anders in de bak ligt verwachten dat ze allemaal last hebben.

En je geeft aan da hij zich wel monter gedraagt. Misschien (en hopelijk) is het dus meer esthetisch.
 
Ja precies daarom vind ik het ook zo raar, ik hoop wel dat hij het overleefd.
Heeft het zin om dat "sepia" erin te doen of moet ik het afwachten?

Mascha&Ivo zei:
Dan zou je als het aan waterwaarden, de voeding of iets anders in de bak ligt verwachten dat ze allemaal last hebben.

En je geeft aan da hij zich wel monter gedraagt. Misschien (en hopelijk) is het dus meer esthetisch.
 
Mijn slak miste al een jaar geleden een stuk van zijn huis omdat de channa er een hap uitnam, maar dat groeide vanzelf terug.
 
Zoals Ivo ook al aangeeft zou je mogen verwachten dat ze het allemaal hebben bij verkeerde waterwaarden/tekorten.
Misschien is deze slak ergens op terecht gekomen. De oorzaak achterhalen is nu zo goed als onmogelijk en ik denk niet dat het aan je water zal liggen. Ik hoop dat hij hiermee kan leven en ik hoop dat je ons daarover op de hoogte wil houden ;).
 
Als de appelslak hier geen last van heeft, is het goed.

Hij gaat toch nog actief door de bak, dus dat is toch goed nieuws ;).
 
Dat is zeker waar, ik had vandaag wel sepia gehaald nog wel erin doen? Dat ga ik doen :thumbs:

jessicapilon zei:
Zoals Ivo ook al aangeeft zou je mogen verwachten dat ze het allemaal hebben bij verkeerde waterwaarden/tekorten.
Misschien is deze slak ergens op terecht gekomen. De oorzaak achterhalen is nu zo goed als onmogelijk en ik denk niet dat het aan je water zal liggen. Ik hoop dat hij hiermee kan leven en ik hoop dat je ons daarover op de hoogte wil houden ;).
 
Ik hoop dat het bij die van mij ook terug groeit..

Nekko zei:
Mijn slak miste al een jaar geleden een stuk van zijn huis omdat de channa er een hap uitnam, maar dat groeide vanzelf terug.
 
Voor zover ik kan zien heeft die geen last :) Ja dat is zeker goed nieuws hopelijk komt het weer helemaal goed :thumbs:

C�dric Vleminckx zei:
Als de appelslak hier geen last van heeft, is het goed.

Hij gaat toch nog actief door de bak, dus dat is toch goed nieuws ;).
 
Marja zei:
Voor zover ik kan zien heeft die geen last :) Ja dat is zeker goed nieuws hopelijk komt het weer helemaal goed :thumbs:

C�dric Vleminckx zei:
Als de appelslak hier geen last van heeft, is het goed.

Hij gaat toch nog actief door de bak, dus dat is toch goed nieuws ;).

:thumbs:
 

Terug
Bovenaan