Wat is er nieuw

appeltjes doen het alleen in ondiep water?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rianneke125
  • Startdatum Startdatum
R

Rianneke125

Guest
Hallo allemaal

Al een paar weken doen mijn appeltjes bijna niets meer. Ze komen niet van hun plaats alleen af en toe wat voelsprietjes eruit en omkeren.
Ik had hier gelezen ze tijdelijk uit het aquarium te halen en in laag water te zetten. Dit hielp heel goed! Na een paar dagen ze springlevend en racend door het bakje te zien glijden had ik besloten ze weer terug te zetten in mijn superfish expert 30. Ik heb ze eerst op een soort vlotje gezet zodat ze zelf het water in kunnen kruipen. Nadat ze het water in waren gekropen leek het wel goed te gaan totdat ik de volgende morgen ging kijken. Toen dreven ze alle 3 aan de oppervlakte. Ze stonken niet en dus zette ik ze we terug. Na een paar dagen aankijken heb ik ze weer in een klein bakje gedaan met aquarium water en nu racen ze weer dat bakje rond. Ik snap er niks meer van :s

Waterwaardes:
Ph 7,5
Gh 16
Kh 6
Nh4 0
No3 10
Cu 0

Verder zitten er 4 gupmannen in, 7 corydoras pygmaeus en vuurgarnalen.
Ze krijgen tetramin vlokvoer en sera vipachips te eten. Af en toe een komkommerschijfje en een stukje calcium tablet.

Ik kan je niet vertellen wat de oorzaak is dat ze dit alle 3 doen.
Hier heeft er ook weleens 1 gedreven voor korte tijd maar alle 3 tegelijk is bijzonder.
Waarden zijn prima lijkt me zo.

misschien een van de vissen die aan hun antennes probeert te knabbelen, dan trekken ze zich ook meer terug in de schelp. Als het kan de vissen even in een andere bak zetten en dan kijken wat de slakken doen in de SF30.
succes ermee.

Niet beter de slakken in andere bak.

Wanneer ververs jij het water?
Ik mis de NO2 nog tussen de waarden.
En no3 en Po4.

Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik zie nu inderdaad dat ik een paar waarden ben vergeten te noemen
No2 0
No3 10
Po4 1

Ik ververs het water iedere 2 weken. Heb het nu afgelopen zaterdag gedaan.

De 3 slakken zitten nu wel in een ander bakje met aquarium water er in van ongeveer 1,5 cm hoog. Als hrt water zo laag is zijn ze behoorlijk actief, maar in de sf30 niet 🙁

Zou het niet aan overbevolking kunnen liggen?
Zo'n expert 30 is niet heel groot!?
40 liter voor 7 corydorasssen,4 guppen en 3 appelslakken is een beetje druk.
Die corydorassen hebben niet genoeg ruimte als je het aan mij vraagt.
En wat ze de leeftijden van deze appelslakken?

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.applesnail.net/content/multi ... /dutch.htm
"Mijn slak drijft nu al een paar dagen rond. Is er iets aan de hand met de slak?
Het is niet ongewoon voor een appelslak om geen activiteit te vertonen en als ze voldoende lucht in hun longen hebben, kunnen ze daarbij ook nog eens drijven. Meestal betreft het wat oudere slakken, die over het algemeen toch al minder actief zijn. In feite zou men kunnen stellen dat zolang de slak weerstand biedt als er aan het sluitklepje getrokken wordt en de voet van de slak beweging vertoont als deze aangeraakt wordt, er niets mis is met de slak. Indien de slak echter slap wordt, uit het huisje te trekken is of stinkt, dan is het belangrijk om het dier zo snel mogelijk te verwijderen."

Hebben ze het wel goed gedaan in de superfish? Hier nl ook de ervaring dat ze het niet deden in mijn superfish. Als ik ze uit mijn andere aquarium haalde en in de superfish deed dan duurde het niet lang of ze sloten hun huisje om er vervolgens ook niet meer uit te komen. Als ik ze dan terug zette in de grotere bak dan kropen ze in no time weer rond.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan