Wat is er nieuw

Aqua 30 van Shortysfishies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
Yep, enkel witte watten. Dit doe ik al vanaf het begin en ik heb er geen problemen mee. Twee keer per week moeten ze worden verschoond, maar ook dat is geen probleem. De pomp zelf maak ik 1 keer per maand schoon.

Garnalen doen het hartstikke goed, van de week alweer een stel uitgeschept om aan een vriendin te geven en er lopen weer verscheidene zwangeren tussen.

2 keer per week schoonmaken lijkt mij niet handig en is ook niet nodig met ander materiaal maar is jouw bakkie natuurlijk! 😉

Ziet er goed uit, maar ik sluit me wel een beetje bij John aan. 2x per week verschonen is wel veel.
Misschien eens overwegen om een sponsfiltertje te nemen?
Ik heb deze ook en tot op heden (een maand draaiend) nog geen ��n keer moeten verschonen of het luchtpompje harder moeten zetten.

qYz4sArDpb1r6r7SqfluQiqAL9l8OlXL.jpeg

Even een foto tussendoor, een leuk effect met het blauwe licht.

Op zich is het nog geen 5 minuten werk om die watten te verwisselen. Ik ga me weleens verdiepen in een sponsfilter, maar op zich voldoet dit ook prima tot nog toe.

Dat is zeker een mooi zicht zo'n paars kopje! 😉
Denk dat Ronald mis is want hij heeft het over een sponsfilter met luchtpomp maar in jouw filter past gewoon de originele spons van Superfish en dat filtert ook prima maar zit niet zo snel vol.

Owww zooo haha. Ja, ben ook een beetje blond af en toe hoor.

Toen ik nog dat andere aquarium had, was het juist die spons die binnen een dag of twee dichtslibte. Ja, dat lag ook aan het aquarium zelf. Daarom ben ik toen overgegaan op die filterwatten. En nu, met dat nieuwe aquarium, heb ik daar eigenlijk niet eens meer bij nagedacht om dat weer te veranderen. Maar een nieuwe spons is zo gehaald natuurlijk. Dank je wel voor de tip.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan