Wat is er nieuw

Aqua-40 beginnend garnalenbak. Waterwaardes

• Onderwerp starter Onderwerp starter andy
  • Startdatum Startdatum
A

andy

Guest
Hallo allemaal.

Ik ben sinds 2 maanden gestart met een garnalen bak. Netjed 6 weken laten indraaien.

Nu na 2 waterwissels blijven mijn waterwaardes aan de hoge kant. De bak gaat bewoond worden door caridinas.

De bak zelf.
40 liter osmose water met mineralen.
Ph verlagende bodem.
Sponsfilter
Kienhout met opgebonden mos.

Waterwaardes
Voor wissel Na wissel
Ph 6.44 / 6.54
Kh 3 / 3
Gh 6 / 5
Geleidbaarheid 300 / 276

Lichtduur 8 uur

Planten en mos groeien nauwelijks.

Ik wil de gh en ph nog verder omlaag krijgen maar zou niet meer weten hoe.
Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt

Andy

Je gh mag zeker wel 6 zijn hoor en daar is niks mis mee. Waarom wil je lagere waarden dan? Welke garnalensoort heb je precies?

Je gh mag zeker wel 6 zijn hoor en daar is niks mis mee. Waarom wil je lagere waarden dan? Welke garnalensoort heb je precies?

Welke er precies komen weet ik nog niet.
De persoon waar ik ze van overneem heeft ze zitten op de volgendd waardes
Ph 6
Gh 3
Kh 2
Geleid 200

Ikcwil daar zo dicht bij als mogelijk komen

Is wel een hele lage Gh bij die persoon dan.
Zou het zelf met jouw waarden als je ze zo stabiel kan houden wel aandurven,wel de garnalen heel goed laten overwennen.

Is het een aqua 40 van superfish?

Ja dat is denk ik te laag om ze verantwoord te houden. Ze hebben de stoffen in de gh wel nodig namelijk.

Ja is een aqua 40 van duperfish ja

Oke,omdat er 40 liter osmose staat maar een aqua 40 van Superfish heeft een inhoud van ongeveer 27 liter.
Beetje misleidend van ze.

Iets andere waterwaarden is niet zo n probleem voor de meeste garnalen zolang je ze rustig overwent.

Wat Johan zegt klopt helemaal ... gewoon je garnalen in een vervoersbak zetten, slangetje uit de aquarium waar ze in komen rustig (met een kraantje) laten druppelen in je vervoersbak.
Ik doe meestal 2 keer de volume waar ze in zitten. (dus bv 1 deel osmosewater en 2 delen leidingwater)
Ik zet ze dan in een plastic zak en doe dan die zak een half uur in de aquarium waar ze in komen om te wennen aan de temperatuur.
Zo doe ik het altijd en nooit problemen mee gehad,
Ik haal cr's en cb's die uit osmosewater komen en zet ze op gewoon leidingwater.

Het hangt ook af van de soort. Echte TB garnalen die op 5.8 zitten zou je beter niet op leidingwater kunnen zetten met een hoge ph en kh/gh.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan