Wat is er nieuw

Aqua 40 garnalen en slakken (Jacqueline)

jacqueline

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2005
682863jacqueline_0_82_pc061243.jpg

946521jacqueline_0_82_pc061244.jpg

534243jacqueline_0_82_pc061248.jpg

458292jacqueline_0_82_pc061251.jpg

172481jacqueline_0_82_pc061252.jpg

724663jacqueline_0_82_pc061250.jpg

712676jacqueline_0_82_pc061253.jpg

Mooie jungle voor de beestjes.
Dat is zo'n Caviar bodem Mark.

Speciaal voor garnalen. Gekocht bij de Lfs.

Ik had destijds met een caviaarbodem dat de kh steeg van 7 naar 15. Maar wellicht evrschilt dat per soort caviaar wel weer.

De waardes blijven hier goed. Ik heb gister wat nieuwe planten gekocht. Was wat kaal.

Zie ik op dat stuk komkommer trouwens jonge algenetertjes of zoiets? Of zie ik ze weer 's vliegen? 😉

Nee Kellemes je ziet ze niet vliegen. 😀 zijn jonge ancistrussen.

Dan verschilt het dus wel per soort caviaar. Ik moest toen de hele bodem vervangen in de meterbak.

Had je zeker wit? John, kalk korrels.

Nee Bertus een beetje de caramelkleur en ik had het gekocht bij de Pets Place destijds.

kellemes zei:
Poeh gelukkig 😉
Wat voor garnaaltjes heb je er trouwens in Jacqueline?

Vuurgarnalen, japonicas en chocogarnalen.

Mooi bakje, nu foto's van je nieuwe bewoners 🙂

Foto word lastig. Het lukt mij niet via tab of telefoon foto,s te plaatsen.

Ja de namen worden nogal eens verkeerd gebruikt. Ik doelde zoals ik al aangaf ook op de Chocogarnaal en de naam die Corine aan de garnaal geeft is ook niet helemaal juist als je het mij vraagt.
Vaak zal er lastig verschil tussen de bruine en zwarte te zien zijn denk ik.

Het zijn compleet andere soorten!

De ene is davidi, de andere babaulti. Als je dat door elkaar gaat noemen mis je iets...

Het model van beiden is ook heel anders. Overigens geeft Rendo wel duidelijk aan dat het de Babaulti is.
Tegenwoordig heb je zo erg veel kruisingen en nieuwe variaties dat je door de bomen het bos niet meer ziet af en toe. ik denk dat veel zaken die garnalen verkopen ook niet helemaal goed op de hoogte zijn van het een en ander.
Maar goed, ik denk dat de TS de Chocogarnaal heeft zoals Rendo heeft (de Davidi dus).

Ik heb geen garnalen meer in de aqua 40. Steeds last van planaria. Ik houd het bij slakken. 😛

Ik heb ook een aparte bak met Sulawesi slakken maar jammer genoeg eten deze graag de planten dus ik heb de inrichting beperkt tot een stuk hout.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan