Wat is er nieuw

aqua 40 inrichten voor cpo kreeftjes, tips?

• Onderwerp starter Onderwerp starter erik100
  • Startdatum Startdatum
823317_0_82_20150131_215425.jpg

en hier nummer twee voor het raam.. Geen idee welke de man of vrouw is..ik hoop dat de verkoopster me netjes een man en vrouw heeft verkocht.

klopt ze zijn beiden gestreept..Ik wist niet dat dit een variant was maar vind het wel mooi eigenlijk!

Ik heb ze ook gehad en zou er genoeg verstop plekken inmaken en wat hout of stenen om in te kunnen klimmen.
Soms kunnen ze fel zijn naar elkaar toe.
Deze lijkt me de vrouw toe.

Hoi John,

zie de vorige pagina voor een foto van het geheel. Heb volgens mij genoeg verstopplekjes gemaakt( toch?) en ze klauteren nu met name de gehele achterwand af opzoek naar lekkers..

niet helemaal waar wat ik net vertelde...eentje zit ophet kienhout en de ander is nu het stukje spiderwood aan het ontdekken.. Volgens mij vermaken ze zich wel..

Ja voldoende potjes hoor. Ze houden ook best wel van veel planten. Klauteren ze ook op voor zover ze dat lukt.

Even een update:

ben niet voor de briggitae gegaan, vanwege wildvang, maar voor 6 heterandia Formosa. super mooie beestjes ook!!(ze komen uit de vijver van de mevrouw van de lfs)

Dit zijn er inmiddels 8..Een mannetje was niet helemaal gezond en is door de cpo's te grazen genomen, maar wel zwommen er ineens drie jongen rond. Heb ze voor de zekerheid in zo'n drijfbakje gedaan.

De cpo's zijn sinds vandaag zwanger, spannend of deze eerste poging gaat lukken..En klauteren op planten/achterwand en eigenlijk overal, zelfs de zwangere dame!!

Wel een vraagje: mochten de cpo eitjes uitkomen, kan ik de ouders er dan gewoon bij laten zitten of moet ik ze van elkaar scheiden?

Groet erik

De jongen kun je vlak na de geboorte amper zien nog. Ik zag ze pas scharrelen toen ze een dikke halve centimeter waren. Zorg voor voldoende schuilplekken dan zal een groot deel het vast overleven hoor.
Erg leuk dat het goed gaat met je beestjes hoor.

Hier een foto van het hoogzwangere vrouwtje. Het is inmiddels bijna drie weken geleden dat ze de eitjes kreeg dus ze moeten bijna uitkomen, spannend!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan