Wat is er nieuw

Aqua 60 van Jaap (Dangermind)

• Onderwerp starter Onderwerp starter dangermind
  • Startdatum Startdatum
D

dangermind

Guest
Mijn vriendin wou ook graag visjes, dus het oude aquarium maar even uit de kast gegraven en een plekkie gezocht in huis om hem neer te zetten 🙂

DSC_0001_zpsso3mdkca.jpg

Wat er allemaal in gaat komen weten we nog niet. Mijn vriendin wil sowieso een kogelvisje.
Omdat de bak niet zo groot is moet het dus een kogelvisje zijn die in een kleinere bak kan. Ik zat te denken aan een Tetraodon Travancorius of een Tetraodon Palembangensis Biocellatus. Ze vond de Tetraodon Nigroviridis hele erg mooi maar die moet volgensmij in minimaal een 80cm bak.

Qua planten hebben we nog geen idee. een deze dagen gaan we naar de aquarium speciaalzaak om wat leuks uit te zoeken 🙂

Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

He Gerrit de slak en een Ananashuis. Geen ervaring met kogelvisjes, wel over ingelezen. Volgens mij kunnen daar niet veel andere vissen bij ivm vinnen knabbelen.
Ze zijn wel mooi!

Succes met inrichten.

Klopt, je moet ze ook goed voer geven dus geen gedroogd voer. Gelukkig zit me andere bak vol met slakjes. kan ik er elke dag zo een paar voor hem uitvissen 🙂

Vandaag aquarium water vanuit mijn ander aquarium naar deze geheveld en d spons vanuit mijn andere aquarium in deze filterpomp gestopt.
Daarna zijn we wezen shoppen en hebben we wat planten en visjes gehaald.

Het visbestand is geworden:
1x Tetraodon Travancorius
5x wet de naam niet meer. was iets met gymn. nogwattes orange. Werden 3-4cm lang en wordne het liefst met 5 of meer gehouden las ik ergens.
2x kleine appelslakjes plus een tig aantal poelslakjes en hoornslakjs etc als eten voor de Tetraodon Travancorius 🙂

De planten namen stonden er niet bij dus mijn vriendin heeft gewoon wat moois uitgezocht 🙂

oja, ook nog een spongebob erbij gehaald. anders was gerrit zo alleen 😛

DSC_0013_zpslakpnzqz.jpg

DSC_0015_zpswl22zvzi.jpg

DSC_0017_zpstugnndxy.jpg

DSC_0003_zpswon7p4ve.jpg

Leuk aquarium

Foto update 🙂

DSC_0018_zpsx7k8geit.jpg

DSC_0020_zps67oo1ddj.jpg

Ziet er leuk uit, alleen ik mis iets in het voorste gedeelte van het aquarium. Ik denk dan aan iets van een lage steen of een klein stuk hout om die ruimte iets te vullen.

Fotoupdate 🙂
Heb mijn 180 liter bak opnieuw ingericht en had een stukje hout over, die heb ik dus hier maar bij in gedaan 🙂

DSC_0021_zpsjnkclunu.jpg

Zo even tijd voor een update!
Met mijn vriendins bakje gaat het goed hoor. Er zijn ondertussen wat planten uit gegaan en nieuwe ingekomen.
Ook is de bio co2 installatie ontploft. Ja ontploft. Het ventiel is vast gaan zitten en toen is de bak met zoet alcoholisch water ontploft en nu ruikt het huis naar geferementeerd iets.

Nouja de planten die nu in de bak zitten moeten het prima kunnen doen zonder co2 dus nostress 🙂

Hier even een totaaltje van hoe het er nu uit ziet:
IMG_20140928_191325_zpsoa2uwdax.jpg

Kogelvisje wou niet op de foto, dus daar op dit moment geen foto van 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan