Wat is er nieuw

Aqua 65 van Minizen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Minizen
  • Startdatum Startdatum
M

Minizen

Guest
Vorige week opgestart. Dit is een foto van dag 1 met plantjes.

Ik heb een buitenfilter besteld omdat ik me aan dit binnenfilter stoor qua geluid en omvang. Ding neemt belachelijk veel plek in beslag.
Ik ben nog opzoek naar een mooi stuk hout.

Uiteindelijk wil ik er een paar neontetra of vuurneons in en misschien een paar guppen.

Daarnaast vind ik de corydoras panda een super leuk visje maar dan had ik beter voor zand kunnen kiezen of maakt dat niet zoveel uit? Ik heb nog een paar weken om een leuk vissenbestand uit te zoeken dus al het advies is welkom.

poiuyt.jpg

Zo loopt het water uit de bak,hoor.
Rechtop is beter te zien.

Ik neem aan dat je de foto op z'n kant ziet? Bij mij staat ie wel goed namelijk :-s

Kan ik mijn eerste bericht nog aanpassen? op de ipad stond ie recht maar kijk nu op de laptop en inderdaad loopt het water er zo uit :-D

Dit is beter

Ja,zo, Begin is er,he.
Ja,is een groot filter,maar wel veel inhoud!!

loopt het zo je laptop in.

Kan mijn reacties wel aanpassen maar het eerste bericht niet, klopt dat?

heb dus net bericht gekregen dat het buitenfilter wat ik heb besteld morgen wordt bezorgd dan kan dat lelijke ding eruit.

ik heb hem voorheen wel altijd gebruikt omdat er in tegenstelling tot veel andere binnenfilters wel keramische pijpjes in kunnen.

Foto in je eerste post is aangepast.

Update

Vandaag de buitenfilter binnengekregen dus binnenfilter eruit gesneden en de nieuwe filter geplaatst. Omdat er nog geen gat in de onderkast zit voor de slangen nu nog even ernaast geplaatst maar hij komt uiteindelijk in het kastje te staan.
Wat een verademing! zo stil je hoort hem pas als je met je oor ernaast hangt. En ook meer ruimte in de bak Jeeeej! me happy :-D

Vandaag ook een mooi stukje hout gekocht en deze staat te weken. Zal wel ff duren voordat die zwaar genoeg is.
Met de plantjes gaat nog wel wat geschoven worden zodra het hout erin kan.

minizenaqua6502.jpg

minizenaqua6503.jpg

minizenaqua6504.jpg

Update

Plantjes dag 14 en filter dag 6

Het schip heeft een tijdelijke nieuwe functie haha ik verwacht nog een dag of 2.

266792minizen_0_82_minizenaqua65dag1401.jpg

Zelfs de Lilaeopsis novae-zelandiae heeft uitlopers

691399minizen_0_82_minizenaqua65dag1402.jpg

Ziet er goed uit maar waarom zetje het filter niet in het kastje als ik vragen mag?

omdat er geen gat in de achterkant van het kastje zit. Moet nog gemaakt worden. Is wel de bedoeling dat ie in het kastje komt aangezien we ook een kleine van 11 maanden rond hebben kruipen die overal graag aanzit... ;-)

Haha ok op die manier maar zie nu ook net dat je dat al aangegeven hebt boven de foto's... :sorry:
Ik had nog geen voornemens voor het nieuwe jaar maar misschien dat eerst een beetje lezen wel een goeie is! 😉

Hoi,
Ik adviseer je om de slangen van de filter op maat te knippen. Dit is beter voor je filter, betere waterflow.

Maar tegelijk heb ik ook een vraagje. Is deze filter niet te krachtig voor een bak van 60 liter? Ik heb deze filter namelijk ook, maar dan op 120 liter. Bij mij zijn de slangen op maat geknipt en de hendeltjes helemaal open. Met een sterke stroming waarbij je de planten ziet bewegen.

Je ziet snel iets over het hoofd John No Problem ;-) merk wel dat mensen erg kritisch zijn hier op het forum wat dat betreft!

@umapa ik vind de stroming wel meevallen vergeleken met de standaard filter welke ik er uit heb gehaald. En het filter is nog nieuw dus de stroming zal ook nog afzwakken. Daarnaast ook een beetje met het oog op de toekomst (een grotere bak) aangeschaft. Om dezelfde reden ga ik nu ook nog niets met de slangen doen maar bedankt voor je tip!

Minizen zei:
Je ziet snel iets over het hoofd John No Problem ;-) merk wel dat mensen erg kritisch zijn hier op het forum wat dat betreft!

Wat bedoel je precies?

Dat er soms heftige reacties zijn van andere forumleden als je ergens overheen hebt gelezen of verkeerd hebt begrepen oid.

Ok op die manier,ja dat kan wel eens gebeuren idd maar hoeft niet altijd menens te zijn hoor.
Ik sta er om bekend dat ik meestal alleen plaatjes kijk en een bepaald persoon op het forum moet me dan vaak ff nadrukkelijk corrigeren als ik dan een opmerking maak over iets wat al eens gedaan is...
Als ik dan zoiets van die persoon zie kan ik het ook niet laten omdat ff te melden maar gaat dan wel met een dikke knipoog achter het bericht! 😉

De meeste mensen zijn hier wel aardig hoor maar ben zelf wel de aardigste trouwens :juggle: 😀

Haha ik zal het onthouden :wink:

Update!

Vandaag aan het freubelen geweest met mos. Hopelijk werkt dit 🙂
En de twee plantjes rechts midden en achter toegevoegd.

Gisteren tijdens het mos uitspoelen kwam er een verstekeling uitzetten. Het dwergkreeftje is inmiddels kareltje genoemd en volgens m'n moeder (die ik vandaag aan de telefoon vertelde dat ik garnalen wilde en geen kreeftjes) was dit het zogenaamde lot en moest ik nu maar kreeftjes gaan houden. Niet alles in het leven kun je plannen. Niet alles is aan moeders uit te leggen helaas dus ik heb het daar maar bij gelaten.

Zie voor uzelf de vorderingen

935955minizen_0_82_11012014_01.jpg

418963minizen_0_82_11012014_02.jpg

718561minizen_0_82_11012014_03.jpg

599899minizen_0_82_11012014_04.jpg

263514minizen_0_82_11012014_06.jpg

Op de uitstroom heb ik een ander pijpje gedaan. De stroming is nu minimaal.
743178minizen_0_82_11012014_05.jpg

En het overzicht.
597164minizen_0_82_11012014_07.jpg

Netjes hoor,wordt straks alleen nog maar mooier als sommige planten een beetje de hoogte in gaan.
Waarom minimale stroming als ik vragen mag? is juist goed circulatie van het water.

Ziet er leuk uit. Zou alleen je uitstroom iets naar het oppervlakte laten richten, zo te zien op de foto stsat deze nu wat naar beneden.

Er is nog stroming hoor alleen geen wasmachine effect meer zeg maar. De plantjes zie je nu heel zachtjes bewegen. De kleine gaatjes in het pijpje staan idd iets naar beneden en ik heb wat zitten draaien hiermee maar er komt weinig tot geen stroming uit die kleine gaatjes het komt voornamelijk uit de grote opening aan het uiteinde. het effect naar beneden of naar boven is nihil en dit voelt beter aan maar kan het altijd nog wijzigen.

De dario dario en de rasbora galaxy die ik uiteindelijk wil, houden beiden niet van sterke stroming en aangezien ik een beetje overkill aan filter heb....

Ok op die manier,is ook goed dat het oppervlak wat in beweging is ivm uitwisseling.

Daarom staat het uiteinde ook schuin omhoog.

Ben benieuwd of het kreeftje het overleefd.
Waterwaardes gemeten met strip en zag er goed uit. No2 met druppels en dat was nul.
5 dagen geleden meette ik wel iets aan nitriet dus met een beetje mazzel is de nitrietpiek al geweest.

Dit ziet er al leuk uit zeg!
tjah en Kareltje haha heb je verhaal gelezen, soms komt er idd wel eens iets op je pad waarvan je denkt.....okeej wat moet ik hier nu mee hahaha

Dank je wel An. Even wachten tot de achterste plantjes de hoogte in gaan dan krijgt het wat meer diepte op de foto.

Dit is het 3e aquarium wat ik opstart in 8 jaar en ben er nu op een heel andere manier mee bezig. Elke vrije minuut zit ik wel op internet te lezen over de aquarium hobby en nu dus voor het eerst een op elkaar afgestemd visbestand uitgezocht.

En toen kwam kareltje haha even roet in het eten gooien.

Seabait zei:
Ok op die manier,ja dat kan wel eens gebeuren idd maar hoeft niet altijd menens te zijn hoor.
Ik sta er om bekend dat ik meestal alleen plaatjes kijk en een bepaald persoon op het forum moet me dan vaak ff nadrukkelijk corrigeren als ik dan een opmerking maak over iets wat al eens gedaan is...
Als ik dan zoiets van die persoon zie kan ik het ook niet laten omdat ff te melden maar gaat dan wel met een dikke knipoog achter het bericht! 😉

De meeste mensen zijn hier wel aardig hoor maar ben zelf wel de aardigste trouwens :juggle: 😀

Wat???? sliembal. de aardigste. 😉 :stars: Soms.ja.

Ja, freubelen ,kan je wel,zie ik. 😉

ach joh zet je voor Kareltje toch een leuk bakje op... houdt je bezig zo he, hahahaha

Dank je Bertus 🙂

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met een groepje crystal red's erbij. Kareltje leeft nog steeds en bak draait nu een maand waarvan ruim 3 weken met nieuwe filter.
Maar twijfel nog steeds wel een beetje. Vind het jammer als ze elkaar afmaken 🙁

Ff op marktplaats kijken voor een bakje voor Karel. Goed idee an :wink:

denk garnaaltjes erbij geen goed idee is, duur voer voor Kareltje....

zou idd gewoon een leuk spannend bakje maken voor um,

Las net in een ander topic dat je sinds vandaag garnalen hebt! en dat vraagt natuurlijk om :foto:

Haha jaja ik heb wat foto's gemaakt maar als ik die via de iPad erop zet staan ze op z'n kant en ik ben te lui om te laptop te pakken...

Misschien zo als ik de hond heb uitgelaten :wink:

Foto's van gisteravond zijn echt waardeloos maar ik weet niet of ik vandaag tijd heb om nieuwe te maken.
Dus hier een klein voorproefje.

Ik zal snel wat betere foto's plaatsen.
Kareltje zit tijdelijk in een apartje bakje. De man waar ik de garnalen vandaan heb had ook dwerkreeftjes bij de garnalen en dat ging prima zei hij dus ik denk dat ik karel gewoon weer terug ga zetten.

264368minizen_0_82_crystal_red1_24012014.jpg

494418minizen_0_82_crystal_red_24012014.jpg

829311minizen_0_82_crystal_red2_24012014.jpg

[video]http://www.youtube.com/watch?v=sxZEwoIzjAM[/video]

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan