Wat is er nieuw

Aqua landscape bodem.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Han90ver
  • Startdatum Startdatum
H

Han90ver

Guest
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn planten bak ombouwen naar een aqua landscape.
Hiervoor wil ik o.a. de volgende planten gaan gebruiken.

Anubias nana mini,
Cryptocoryne,
Vallisneria
Naaldgras,
Micranthemum monte carlo.

Nu ben ik vooral aan het zoeken naar een goede bodem. Voor dit soort aquaria. Als je op youtube zoekt kom je vaak bodems tegen opgebouwd uit:
ADA special sand in combinatie met ADA aquasoil. Maar wat is er nu zo speciaal aan "special sand/power sand"?

In mijn huidige aquarium heb ik een aquasoil bodem. Aangezien ik in het begin te maken had met een veel te lage PH waarde zit ik nu te twijfelen of ik zal overstappen op simpelweg vloerzand of het wel bekende 2/3mm grind. ik weet alleen niet of ik hiermee ooit het gewenste resultaat zal bereiken. Wat voor ervaring hebben jullie in combinatie met deze planten?

Voor de laatste 2 benoemde planten (naaldgras/ monte carlo) weet ik niet of deze goed groeien op alleen Co2 en vloeibare planten voeding of dat het misschien ook beter is om hier plaatselijk een voedingsbodem bij op te nemen. Wat is hierbij jullie ervaring?

Groetjes, Dennis

bj mij groeien de planten heel goed op ph verlagende bodem in de garnalenbak en jbl manado in de 60cm plantenbak 😉

Hoi nick!!

Allereerst bedankt voor je reactie!

Bij mij zijn de planten het uit eindelijk na een tijd aankloten ook goed gaan doen.
Ik was benieuwd of er ook mensen tevreden zijn met een normale standaard bodem bij het gebruik van bovenstaande planten.
Ik ben namelijk bang dat als ik met zo'n zelfde bodem opnieuw begin dat ik weer het zelfde problemen krijg (een te lage PH waarde)
Dit heeft +/- 5 maanden geduurd voordat een en ander op gewenst niveau zat :/

Als er verder geen nieuwe reacties komen ga ik nog maar is goed na denken.
Vind het namelijk zonder om de bak weer leeg te moeten halen.

PS mooie bak heb je!!

Groetjes,

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan