Wat is er nieuw

Aqua Medic Reactor 1000 kopen of niet.

Hans Maks

Well-known member
Lid geworden
13 december 2018
Leeftijd
72
Ik wil een Aqua Medic Reactor 1000 kopen. Zijn er leden die zo’n ding hebben of gehad hebben? Maakt zo’n ding herrie of is zo’n ding muisstil. Ik wil van die CO2 bubbels af.

Laatst bewerkt:
de 100 of de 1000 ? Denk dat je de 1000 bedoelt. Tja, ken het wel , maar of dat de 90 euro dat waard is moet je zelf bepalen. Geluid hoor je niet. Wel is het zo, des te minder in het aquarium des te mooier het is.

met andere woorden, stil minder in de bak. Dan zeg ik ja gewoon doen. Het kan altijd anders, maar deze werkt prima.

Sorry, ik bedoeld 1000.

Hangt er ook vanaf hoe handig je zelf bent, een reactor is zo gebouwd van wat pvc.
Je zou ook een bericht op vleesboek kunnen sturen naar Wilfred Haan, hij bouwt zelf griggs (zelfde principe als de AM1000) reactoren van pvc

Zelfbouw scheelt je 50 - 60 euro en is inderdaad zo gedaan.. Maar aan de andere kant Het oog wilt ook wat. Bij mij tenminste.

Ik denk dat de aquamedic 1000 een prima reactor is. Het is echter eenvoudig om zelf een goede reactor te bouwen, zoek maar eens op: diy cerges co2 reactor.
De benodigde onderdelen heb ik besteld bij de waterfilterexpert.nl

Ik wil een Aqua Medic Reactor 1000 kopen. Zijn er leden die zo’n ding hebben of gehad hebben? Maakt zo’n ding herrie of is zo’n ding muisstil. Ik wil van die CO2 bubbels af.

Ik geloof dat zo'n apparaat goed kan werken maar de prijs vind ik ronduit overdadig. Aangezien dat de bouw van een Cerges erg eenvoudig blijkt zou ik daar voor kiezen. Het ding dat ik in elkaar frunnekte kwam ruwweg op zo'n 15 euro geloof ik.

Ik denk dat de aquamedic 1000 een prima reactor is. Het is echter eenvoudig om zelf een goede reactor te bouwen, zoek maar eens op: diy cerges co2 reactor.
De benodigde onderdelen heb ik besteld bij de waterfilterexpert.nl
Bij tante Ali is het zelfs een stuk voordeliger. Ik bouwde er een met onderdelen uit China van een prima kwaliteit.

Ik heb het bericht van Benvo ook gelezen. Handig ben ik ook wel. Ik wel er best een maken maar ik zal echt allen onderdelen en kit enzo moeten kopen.

Het oog telt niet, moet in een kastje onder de bak.

Hangt er ook vanaf hoe handig je zelf bent, een reactor is zo gebouwd van wat pvc.
Je zou ook een bericht op vleesboek kunnen sturen naar Wilfred Haan, hij bouwt zelf griggs (zelfde principe als de AM1000) reactoren van pvc
Ik dacht dat is er in van 1 meter was ?? ik had me aanbevolen voor die FB tip.

Idd een Cerges reactor is heel simpel zelf te maken, en kost hooguit €25.-.
Typ op FB Co2 reactor in, en je krijgt direct de pagina van Wilfed Haan te zien, ik heb ook een reactor van hem, bevalt net als de Cerges prima.

Ik draai met een AM1000. Deze heb ik niet nieuw maar via MP aangeschaft.

De unit is in principe zo helemaal stil. Op het moment dat je CO2 toevoegd en er gaan wat bellentjes in de stroming in de weer, dan hoor je dat wel een beetje (soort geklater) maar als het kastje dicht is en er gewoon normaal leef geluid is, dan merk ik het zelden op. Wanneer het rustig is in de avond dan wil ik het wel eens horen.

Of dit met een Cerges anders is, dat weet ik niet.

Oplossen gaat bij mij perfect, dus ik ben verder tevreden over de AM1000

Ik draai met een AM1000. Deze heb ik niet nieuw maar via MP aangeschaft.

De unit is in principe zo helemaal stil. Op het moment dat je CO2 toevoegd en er gaan wat bellentjes in de stroming in de weer, dan hoor je dat wel een beetje (soort geklater) maar als het kastje dicht is en er gewoon normaal leef geluid is, dan merk ik het zelden op. Wanneer het rustig is in de avond dan wil ik het wel eens horen.

Of dit met een Cerges anders is, dat weet ik niet.

Oplossen gaat bij mij perfect, dus ik ben verder tevreden over de AM1000

Wanneer je geklater hoort zit er bovenin een luchtbel. Even ontluchten dus. Overigens kan dit ook met een Cerges wel gebeuren. Wanneer je bijvoorbeeld je filtersponzen moet spoelen krijg je lucht in je filter dat hij vervolgens in de Cerges blaast. Mede daarom heb ik een ontluchting in mijn exemplaar gebouwd. Even het ontluchtingskraantje open en na een kort sissend geluid is de luchtbel én het klaterende geluid weg!

bedankt voor de tips, ik zal eens kijken, er een zelf maken of MP kijken.

Op mijn vorige discus bak had ik ook de AM1000 reactor.
Ik had die op een Eheim 3 prof filter aangesloten.
Voor mijn gevoel was dat filter niet krachtig genoeg om de CO2 bellen door die bioballen heen af te breken.
Ik heb toen de bioballen vervangen door siporax waardoor de CO2 bellen een langere weg naar boven hadden, daardoor had ik een veel betere CO2 oplossing, de bellen werden letterlijk kapot geslagen door het Siporax terwijl het dwars door de bioballen heen ging.

Op mijn vorige discus bak had ik ook de AM1000 reactor.
Ik had die op een Eheim 3 prof filter aangesloten.
Voor mijn gevoel was dat filter niet krachtig genoeg om de CO2 bellen door die bioballen heen af te breken.
Ik heb toen de bioballen vervangen door siporax waardoor de CO2 bellen een langere weg naar boven hadden, daardoor had ik een veel betere CO2 oplossing, de bellen werden letterlijk kapot geslagen door het Siporax terwijl het dwars door de bioballen heen ging.
Ik heb een Eheim 4 350, doet 1050 l/m. Moet voldoende zijn dacht ik.

Ben benieuwd naar je ervaring ermee

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan