Hans Maks
Well-known member
Ik wil een Aqua Medic Reactor 1000 kopen. Zijn er leden die zo’n ding hebben of gehad hebben? Maakt zo’n ding herrie of is zo’n ding muisstil. Ik wil van die CO2 bubbels af.
Laatst bewerkt:
Ik wil een Aqua Medic Reactor 1000 kopen. Zijn er leden die zo’n ding hebben of gehad hebben? Maakt zo’n ding herrie of is zo’n ding muisstil. Ik wil van die CO2 bubbels af.
Bij tante Ali is het zelfs een stuk voordeliger. Ik bouwde er een met onderdelen uit China van een prima kwaliteit.Ik denk dat de aquamedic 1000 een prima reactor is. Het is echter eenvoudig om zelf een goede reactor te bouwen, zoek maar eens op: diy cerges co2 reactor.
De benodigde onderdelen heb ik besteld bij de waterfilterexpert.nl
Ik heb het bericht van Benvo ook gelezen. Handig ben ik ook wel. Ik wel er best een maken maar ik zal echt allen onderdelen en kit enzo moeten kopen.
Heb ik al gelezen. dank.Dat heb ik dus ook gedaan. Bij tante Ali hebben ze alles op dit gebied. Hieronder het topic hoe ik e.e.a. bouwde:
https://aquaforum.nl/threads/cerges-co2-reactor.165712/
Ik dacht dat is er in van 1 meter was ?? ik had me aanbevolen voor die FB tip.Hangt er ook vanaf hoe handig je zelf bent, een reactor is zo gebouwd van wat pvc.
Je zou ook een bericht op vleesboek kunnen sturen naar Wilfred Haan, hij bouwt zelf griggs (zelfde principe als de AM1000) reactoren van pvc
Ik draai met een AM1000. Deze heb ik niet nieuw maar via MP aangeschaft.
De unit is in principe zo helemaal stil. Op het moment dat je CO2 toevoegd en er gaan wat bellentjes in de stroming in de weer, dan hoor je dat wel een beetje (soort geklater) maar als het kastje dicht is en er gewoon normaal leef geluid is, dan merk ik het zelden op. Wanneer het rustig is in de avond dan wil ik het wel eens horen.
Of dit met een Cerges anders is, dat weet ik niet.
Oplossen gaat bij mij perfect, dus ik ben verder tevreden over de AM1000
Ik heb een Eheim 4 350, doet 1050 l/m. Moet voldoende zijn dacht ik.Op mijn vorige discus bak had ik ook de AM1000 reactor.
Ik had die op een Eheim 3 prof filter aangesloten.
Voor mijn gevoel was dat filter niet krachtig genoeg om de CO2 bellen door die bioballen heen af te breken.
Ik heb toen de bioballen vervangen door siporax waardoor de CO2 bellen een langere weg naar boven hadden, daardoor had ik een veel betere CO2 oplossing, de bellen werden letterlijk kapot geslagen door het Siporax terwijl het dwars door de bioballen heen ging.
Ik ook, ik zal het melden.Ben benieuwd naar je ervaring ermee
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.