Aqua Medic Titanium heater.


biljoenblik

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2015
Berichten
9,183
Leeftijd
44
Locatie
Heerlen
Sinds enkele weken heb ik een Aqua Medic titanium heater.

Ik heb alleen een probleempje met de zuignappen. Ze laten steeds los.

Ik heb het glas goed schoongemaakt. Ze zitten geheel onder water. Maar na enkele dagen zie je er steeds meer ‘lucht’ achter komen. En dan hangt deze ineens weer los.

Is dit een bekend probleem? Hebben jullie daar ook last van?

Mijn andere zuignappen hebben daar geen last van.

Ik denk erover om deze te maar te kopen.
https://petsplace.nl/pps-europet-bernina-dubbele-zuiger-met-houder-4047059103203.html


Nog net vast.

F184C2D3-3811-43DE-BA95-521135CFA524.jpeg


Los.

DF519983-48E9-4EE9-83D3-95A2921FCF05.jpeg
 
Opzich blijft het wel zitten maar ja ik wel eens betere gezien.
Ben benieuwd naar het resultaat van de dubbele.
 
Kun je er geen lossen nieuwe zuignappen opzetten dan?
 
Mijne zit in me bioloog zou niet weten of de zuignappen nog goed zitten
 
Kun je er geen lossen nieuwe zuignappen opzetten dan?

Het zijn zuignappen waarvan de ring om de staaf en de zuignap zelf één geheel is. Van hetzelfde rubber.
 
Mijne zit in me bioloog zou niet weten of de zuignappen nog goed zitten

In een bioloog zou het mij ook niet boeien. Als die maar onderwater blijft.

Ik zou hem op de bodem kunnen leggen maar dan rijkt het snoer niet meer tot in de kast. Nadeel van een hoge bak.
 
Je zou hem extern kunnen maken, Btje knutselen met pvc en klaar.
Het lost nu je zuignapjes niet op, maar je hebt dan iig geen zuignapjes meer nodig..
 
Gewoon afknippen en fatsoenlijke zuigers gebruiken. Heb ik ook gedaan omdat ze bij mij ook los gingen.
 
Gewoon afknippen en fatsoenlijke zuigers gebruiken. Heb ik ook gedaan omdat ze bij mij ook los gingen.

Weet jij welke je gebruikt? Of is die uit mijn link ook goed?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik herken beide problemen, ik had/heb er ook last van.

Het kabel probleem heb ik opgelost door deze er tussen te hangen
https://www.hornbach.nl/shop/Verlengsnoer-PVC-H05VV-F-zwart-2-m/8597734/artikel.html

Het zuignap probleem heb ik nog niet gefixt, dus ik volg even. Alhoewel ze bij mij net boven de bodem gaan komen, dus misschien heb ik er dan minder last van. Maar een goede oplossing is altijd beter. Moet alleen wel een materiaal zijn wat tegen de warmte van de staaf kan en niet gaat smelten.......
 
ben vandaag naar de petsplace geweest. En heb een europet zuignaphouder gekocht.
Heb de 19-21 mm gekocht. Deze past perfect. De staaf hangt nu goed vast.

Hopelijk blijft dit langdurig hangen.

31861EED-CCFC-4097-8191-2AD8EB668CAB.jpeg
 
ben vandaag naar de petsplace geweest. En heb een europet zuignaphouder gekocht.
Heb de 19-21 mm gekocht. Deze past perfect. De staaf hangt nu goed vast.

Hopelijk blijft dit langdurig hangen.

Bekijk bijlage 252087
Ik had ook zo iets liggen en in gebruik genomen, ziet er hetzelfde uit zover ik kan zien op je foto. Bij mij houdt hij al een jaar prima.
 
Ik had ook zo iets liggen en in gebruik genomen, ziet er hetzelfde uit zover ik kan zien op je foto. Bij mij houdt hij al een jaar prima.

Heb jij ook een titanium heater?
 
Nu maar hopen dat deze wel goed werken Marcel en anders misschien een paar kleine houtspijkers door de zuignappen heen slaan:oops:
 
Ik gebruik deze houders ook bij diverse buizen en moet zeggen dat ik er nog geen problemen mee heb gehad.
 
Ik weet helemaal niet meer waar de mijn vandaan komt, vond hem tussen mijn verzameling kleine aquariumspulletjes.
 
Heel raar allemaal, maar vandaag was de onderste zuignap alweer los.:(

Maar de houder zelf werkt prima, en bied de mogelijkheid om er andere zuignappen op te doen.

De Eheim zuignappen pasten niet goed. De transparante zuignappen van Ali, die ik voor de dropchecker had gekocht passen perfect.
De dropchecker hangt al maanden, dus ik heb hoop.

Wel jammer dat de transparante zuignappen wit worden.

F7F1DAD1-41E6-4C21-85F7-E5001EA15B8C.jpeg
 
Die worden hier ook wit in de bak Marcel. Was de ruit wel goed schoon want raar dat er alweer een losliet.
 
Die worden hier ook wit in de bak Marcel. Was de ruit wel goed schoon want raar dat er alweer een losliet.

Ja ik denk wel schoon. Heb dit met een sponsje helemaal schoongemaakt.

Als deze ook weer loslaten, dan moet ik echt eens grondig gaan boenen. Maar op het ook en gevoel is het schoon.
 
Beetje Jif gebruiken kan helpen denk ik:juggle:
 
Wat vervelend Marcel,
hopelijk werken de witte zuignappen wel.
Hier worden doorzichtige trouwens ook wit.
 
Wat een gedoe, gaatje boren in het glas en dan met een schroefje + moertje vast zetten?
 
Het enige positieve is dat mijn Eheim verwarmer ook altijd lost komt, maar omdat deze van bodem tot boven staat, blijft deze "hangen" en valt het niet op. De AM die nu plat ligt lijkt het ook goed te doen, maar wie weet ligt tie gewoon los op het zand. Kom daar alleen niet alle dag, dus controleer het ook niet.

Ik neig ernaar dat door de uitzetting en het krimpen er iets gebeurd met de zuignappen, wat resulteert in los laten. Mijn drop checker hangt ook weken en weken zonder problemen, maar al mijn verwarmingen laten los. Behalve in de opkweekbak waar deze plat op de grond ligt met zuignappen.
 
Het enige positieve is dat mijn Eheim verwarmer ook altijd lost komt, maar omdat deze van bodem tot boven staat, blijft deze "hangen" en valt het niet op. De AM die nu plat ligt lijkt het ook goed te doen, maar wie weet ligt tie gewoon los op het zand. Kom daar alleen niet alle dag, dus controleer het ook niet.

Ik neig ernaar dat door de uitzetting en het krimpen er iets gebeurd met de zuignappen, wat resulteert in los laten. Mijn drop checker hangt ook weken en weken zonder problemen, maar al mijn verwarmingen laten los. Behalve in de opkweekbak waar deze plat op de grond ligt met zuignappen.

De theorie van dat uitzetten klinkt heel aannemelijk. Echter hier gaat de verwarming al 2 weken niet aan.

Ik houd moed op deze zuignappen. Als ze daar weer niet blijven plakken, dan moet ik toch eens met de cif aan de gang.....
 
Beetje Jif gebruiken kan helpen denk ik:juggle:

Is Cif ook goed John?


Maar ik zou een beetje montmorilloniet kunnen gebruiken op de spons.
 
Toch nog maar even een update.

De zuignappen zitten nog steeds goed vast. Heb er intussen niets aan hoeven doen. De bak ik zelfs nagenoeg leeg geweest.
Maar de verwarmer hangt nog steeds netjes op zijn plaats.

Dus dit zijn echt goede zuignappen.
 

Terug
Bovenaan