Wat is er nieuw

Aquael Turbo 500

kellemes

Well-known member
Lid geworden
8 december 2012
Heb net een Aquael Turbo 500 Filter binnen..
De spons die wordt meegeleverd vind ik aan de grove kant, met name met het oog op garnalen-jongbroed.
Ik vraag me af of er mensen zijn die dit filter (met de standaard spons) gebruiken met garnalen-jongbroed, of dat er wordt gekozen voor een andere spons.

9JHLrQHbCW4E7mbbeCkTBjzirBhrR_bi.jpeg

Heb dit filter ook wel eens gebruikt vond hem ook te grof en heb een fijnere genomen.
Wel een goed filter verder, Mark.

Geen problemen mee vernomen bij onze kardinaalgarnaaltjes.

Netje van visnetje omheen doen. 2-3 elastiekjes en klaar.

Ik gebruik deze ook, ook met jonge vuurgarnalen in de bak. Worden er bij mij echt niet in gezogen en zitten er vaak genoeg op. Je kunt hem mijn inziens dus prima gebruiken in een bak met jonge garnaaltjes.

Ik gebruik ook soms de standaard spons en geen problemen ondervonden.
En Bertus zijn tip is de goedkoopste :z oplossing.

Succes ermee.

Ik heb deze ook in de garnalenbak en ik vind geen garnalen in de filter. Let wel op met schoonmaken van de spons, de kleine garnalen gaan er op zitten en ook tussen de ribbels. Ze zwemmen bij mij niet weg als ik de spons er uit haal en dan heb je dus een aantal garnalen nog op de spons zitten als je hem wil uitknijpen.....

Als ze blijven zitten dan helpt het vaak wel om een beetje door het water heen en weer te gaan met de spons. In de regel gaan ze er dan wel af. Ik merk dat ook bij mn panty met turf wat ik erin heb hangen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan