AquaFlow 400


P

PascalleDekker

Guest
Hoi hoi, mijn naam is Pascalle
Ik heb een AquaFlow 400 pomp maar ik zit met een klein probleem daarmee... hij stroomt en zuigt intens hard waardoor mijn vissen zich amper kunnen bewegen, ik heb al veel dingen geprobeerd om dit te minderen maar niks werkt. Ik heb hem in een bak van 1 meter en de stroming is nogsteeds erg hard en de zuigkracht ook... iemand tips ervoor zonder dat ik een nieuwe pomp hoef te kopen??? Mvg Pascalle Dekker
 
Heb je er een spraybar aan zitten? Is deze filter dan niet in te stellen met een schuifje?
Ik denk ook dat deze erg karig is qua filtermedia want je hebt enkel 1 spons in dat filter en ik zou zelf voor een buitenfilter kiezen.
 
Opzet stukje is helaas kwijt en hij is niet stelbaar helaas
 
Normaliter zou deze filter helemaal niet teveel zijn en ik zelf denk eerder te weinig. Misschien eens kijken of er een losse spraybar voor te krijgen is want je hebt nu denk ik door het kleine uitstroompijpje een vrij harde straat.
Nogmaals, ik blijf dit qua inhoudt een erg beperkte filter vinden voor een bak van rond de 200 liter dus ik raad toch een buitenfilter aan.
 
Niet onmogelijk dat je te veel je filter onderhoudt, waardoor er te weinig vervuiling inzit welke de uitstroom remt.
 
Heb je er een spraybar aan zitten? Is deze filter dan niet in te stellen met een schuifje?
Ik denk ook dat deze erg karig is qua filtermedia want je hebt enkel 1 spons in dat filter en ik zou zelf voor een buitenfilter kiezen.
Volgens mij zijn die dingen niet in te stellen met een schuif. De grotere XL heeft er wel een. (In mijn rommelbak moeten beide soorten nog ergens liggen maar ik vond alleen de XL.) Ze maken wel herrie! Ts. kan wel proberen om er een spraybar aan te maken om zo door het aantal gaatjes of grootte van die gaatjes de stroomsnelheid te bepalen. Je advies is er een waar ik het hartgrondig mee eens ben. Koop een extern filter!
 
Klopt wat Ton aangeeft maar qua filtermedia vindt ik deze erg krap. Je hebt niet echt veel ruimte in de filter waar de bacterien kunnen huisvesten.
 
Dit is de pomp
 

Bijlagen

  • 66679285_112418700066358_3288450257167319040_o.jpg
    66679285_112418700066358_3288450257167319040_o.jpg
    68.9 KB · Weergaven: 153
Zoals John ook aangeeft is dit mijns inziens ook niet de juiste filter voor een meterbak.
Ik zou gaan voor een extern filter en als je toch een intern filter wilt een ander type met meer filtermedium.

Hier vind je wat informatie betreffende de filters.
Filterinformatie
 
Dit is de pomp
Daar is best een spraybar in te zetten. Je kan er een in lijmen maar zelf zou ik er een in klemmen met een o ringetje. Toch zou ik, ook gezien de grootte van je bak omzien naar een extern filter. Daarin zijn op een eenvoudige manier zowel mechanisch als biologisch materiaal in te brengen waardoor je ook een veel betere filterkwaliteit binnen handbereik hebt. Op marktplaats vind je er beslist een voor weinig. JBL en ook Eheim zijn merken die daar dikwijls voorbij komen en geschikt zijn.
 
Maar even buiten het feit om of je nu wel of geen ander filter moet:

Ik kan mij niet voorstellen dat dit filter voor teveel stroming zorgt.

Wat voor vissen heb je? In welk opzicht merk je dat het filter een te grote stroming veroorzaakt?
 
Maar even buiten het feit om of je nu wel of geen ander filter moet:

Ik kan mij niet voorstellen dat dit filter voor teveel stroming zorgt.

Wat voor vissen heb je? In welk opzicht merk je dat het filter een te grote stroming veroorzaakt?
Ik merk het in alles aan de planten en aan de vissen ik heb guppys en 2 bettas man en vrouw er in zitten
 
Betta s houden inderdaad niet van stroming maar ook ik vindt het bijzonder dat de stroming in een meterbak zo heftig is.
 
Het zijn misschien wel kleine filtertjes maar het pompvermogen is best groot.

Ik zie namelijk dat ze 17 watt stroom verbruiken en dat is toch wel redelijk veel voor zo'n klein ding, ook de output is 800 l/u
 
Laatst bewerkt:
Neem de pomp mee naar Wildkamp en koop een puntstuk van buitendraad naar pvc buis en een stuk passend pv buis en Met wat gaatjes erin heb je een spray bar.

Maar extern is wel beter ja.
 
Het zijn misschien wel kleine filtertjes maar het pompvermogen is best groot.

Ik zie namelijk dat ze 17 watt stroom verbruiken en dat is toch wel redelijk veel voor zo'n klein ding, ook de output is 800 l/u

Oh dan ben ik even verkeerd ingelicht, ik dacht dat het nummer gelijkstond aan de L/U.

17watt / 800L/U is inderdaad nog een behoorlijke hoeveelheid voor een bak van netto zo'n 150liter.
zeker gezien er geen opvoerhoogte is ect zal je redelijk dicht bij die 800 in de buurt blijven.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heb je de stroming al geprobeerd te breken? dus de uitstroom op de achterwand richten bijvoorbeeld.
 
Heb je de stroming al geprobeerd te breken? dus de uitstroom op de achterwand richten bijvoorbeeld.

Ik heb dat ook in het bakje met een Betta deels naar de achterwand gericht maar goed je hebt dan wel amper goede circulatie in de bak en dat is ook wenselijk natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan