Aquaforte V-30 luchtpomp 25 watt


gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Berichten
2,077
Leeftijd
33
ik vroeg me af hoeveel filters ik op deze lucht pomp kan draaien
Aquaforte V-30 luchtpomp 25 watt
https://www.vijvertopper.nl/product...G06UkDv8Z6Q-sQdFNdl_PQR5Uly7fOyhoCmgAQAvD_BwE
bcd5bae678c2c3adfd5133908b40a028.png

https://gyazo.com/bcd5bae678c2c3adfd5133908b40a028

ben van plan om lucht pomp op een pvc buis aan te sluiten en het van daar te verdelen

c158f41239e32082750d18f286f19c22.png

https://gyazo.com/c158f41239e32082750d18f286f19c22
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik deze pomp op een stelling met luchtleiding met 10 uitgangen. Op dit moment draaien er 7 luchtgedreven filtertjes (de variant die 1 slag kleiner is dan jij laat zien) op.
Ik wacht nog op een set kraantjes (zelfde als jij laat zien) uit China, en dan ga ik deze opzet op mijn tweede stelling repliceren.
 
Ik gebruik deze pomp op een stelling met luchtleiding met 10 uitgangen. Op dit moment draaien er 7 luchtgedreven filtertjes (de variant die 1 slag kleiner is dan jij laat zien) op.
Ik wacht nog op een set kraantjes (zelfde als jij laat zien) uit China, en dan ga ik deze opzet op mijn tweede stelling repliceren.
thx voor de info dan ga ik voor de groteren versie wil 20 filters kunnen aan sluiten . hoe is geluid heb je er last van?
 
Hij staat bij mij op zolder. Ik heb 1x geluidsoverlast gehad, maar dat was van de deurbel. De buren stonden om half 3 's nachts voor de deur dat zij de pomp hoorden. We hebben toen geconstateerd dat hij trillingen overdraagt via de betonnen vloer die we delen en dat bij hun resoneert. Sindsdien staat hij op een handoekje en heeft niemand er last meer van :).

Let wel: Geluid en vermogen gaan waarschijnlijk hand in hand. Mijn ervaring is met de V30. De zwaardere zal ook meer geluid maken.
 
Hij staat bij mij op zolder. Ik heb 1x geluidsoverlast gehad, maar dat was van de deurbel. De buren stonden om half 3 's nachts voor de deur dat zij de pomp hoorden. We hebben toen geconstateerd dat hij trillingen overdraagt via de betonnen vloer die we delen en dat bij hun resoneert. Sindsdien staat hij op een handoekje en heeft niemand er last meer van :).

Let wel: Geluid en vermogen gaan waarschijnlijk hand in hand. Mijn ervaring is met de V30. De zwaardere zal ook meer geluid maken.
ahahhah ja goed punt houw het wel bij v30 om geluid minimaal te houwen
 
Piston pompen zoals die van Nitto schijnen een heel stuk stiller te zijn.
 
Dat schijnt niet alleen zo te zijn, dat is ook zo, omdat die met een zuiger werken ipv een membraam
 
Piston pompen zoals die van Nitto schijnen een heel stuk stiller te zijn.
Dat schijnt niet alleen zo te zijn, dat is ook zo, omdat die met een zuiger werken ipv een membraam
bedankt voor het advies zijn er ook betaal baren piston pompen want die van nitto beginnen vanaf 180 euro
 
bedankt voor het advies zijn er ook betaal baren piston pompen want die van nitto beginnen vanaf 180 euro

naar ik weet niet, zit hem bij Nitto ook niet alleen in de piston maar ook in de zuiger geloof ik.
Heb er zelf geen ervaring mee maar hoor er goede verhalen over.
 
naar ik weet niet, zit hem bij Nitto ook niet alleen in de piston maar ook in de zuiger geloof ik.
Heb er zelf geen ervaring mee maar hoor er goede verhalen over.
ga voor de goed koperen optie en hoop dat het nie storend is en andrs vat ik wel een nitto
 

Terug
Bovenaan