AquaJantjes Sumatranenparadijsje


AquaJantje

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2022
Berichten
101
Leeftijd
32
Locatie
Enschede
Eerste dag van het nieuwe jaar, nieuwe rondes nieuwe kansen.
Vandaag trek ik eindelijk de stoute schoenen aan en begin mn eigen album.
Iets wat ik al heel graag wilde, maar bleef het maar steeds uitstellen.
Ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen:DD

Het sumatranenavontuur begon in september toen ik een foto toegestuurd kreeg van een kennis.
Hij had een 100L bakje barstensvol met vissen en vroeg of ik wat visjes wilde hebben.
Tussen de maanvissen, goudvissen en zwaarddragers zwom een eenzaam sumatraantje.
Na alle verhalen heb ik altijd al eens sumatraantjes willen houden en zien of het echt zulke etters zijn.
Het perfecte excuus om een nieuwe bak op te zetten om een mooi stel sumatranen in te houden:giggle:
En geef toe, het zijn mooie visjes:love:
20221007_175051.jpg

Na lang wikken en wegen (en opruimen) besloten om voor een meterbak te gaan.
Maar zoals altijd gaan dingen weer anders dan gepland en kreeg ik het visje veel eerder dan dat ik de bak had.
Gelukkig had ik nog een 60 cm bakje staan en heb hem/haar met 6 vriendjes zo lang daar in gehouden.

Afgelopen november was het dan eindelijk zover en kreeg ik de nieuwe bak, een Eheim Vivaline 180:DD
(let niet op de vieze ruiten🤭)
Na een hoop gemartel met een lelijke poster op advies de achterkant zwart gevorven met zwarte acrylverf.
Het resultaat mag er zijn:DD
20221114_221802.jpg

De eerste keer vullen:
20221116_183555.jpg

Inmiddels zijn we weer een tijdje sneller en zitten ze er al met z'n 20en in:giggle:
Meer foto's en details volgen snel weer:)

Groetjes!
 
Mooie bak J-W en zo te zien lijkt het alsof je ook door het Sumatraantjes virus bent getroffen zoals ik. En een goede keuze om de achterzijde zwart te vorven. :D
 
Mooie bak J-W en zo te zien lijkt het alsof je ook door het Sumatraantjes virus bent getroffen zoals ik. En een goede keuze om de achterzijde zwart te vorven. :D
Haha, idd André ik ben er helemaal weg van:)
Het is dat er in mijn andere bak vissen zitten die niet matchen, anders had ik daar ook een sumatranenbak van gemaakt:DD
 
Vandaag deel 2: De bezetting

Soms maak je een plan dat je binnen no time in de prullenbak kan omdat er iets onverwachts gebeurt.
Zo had ik al een tijdje een 60 cm bakje met visjes die ik opgevangen heb.
Sommige omdat ze anders bij een ander waren verhongerd of waarvan de eigenaar het land verliet.
De sumatranenbak draaide net twee weken toen er water tussen bak en meubel van het opvangbakje sijpelde.
Ik weet niet waarom maar dit soort dingen gebeuren altijd als je net naar bed wilt:rolleyes:
Zo kom je sneller aan een visbestand dan gedacht en aan een bak met 3 filters ipv 2 met een fish-in cycle.
Maar, daarover een andere keer meer:)
Apisto.jpg

De Apisto denk dat hij de koning van de bak is, maar daar trekken maar weinig vissen zich wat van aan🤭
Gelukkig kunnen ze allemaal goed met elkaar overweg:DD


Kort samengevat, is het een heel origineel bestand geworden:
1x Apistogramma macmasteri m
2x Xiphophorus maculatus (2v)
3x Japonica garnaal
4x Pristella maxillaris
9x Poecilia wingei (3m/6v)

Het is nooit saai en er is altijd wel wat te zien, vooral met voedertijd:DD


Volgende keer meer.
Groetjes!
 

Terug
Bovenaan