Aqualantis 120x50 Nieuw van jacqueline


Komende dagen/weken spaarzaam voeren.

Water controleren op NH en NO2.

Flink verversen als deze waardes positief zijn. Evt nitrivec toevoegen en vfm van easylife.

Want alles is flink uit balans.

Ik ga het zeker in de gaten houden en dagelijks testen. Heb 100 liter aquariumwater erin gedaan en het bestaande filter.
 
Vandaag de varens vastgezet op de achterwand. Nu de verlichting nog. Bak is mooi helder en de vissen zijn rustig. Getest alles oke. De planten die ik gekocht heb zijn blixa2x voor plant enchiodorus groen amaniapraetermissa rood. Egenia najas limnophila chimpensis en hygrophilla. En dan de planten die ik nog had levermos crypto die het altijd goed doet en groot wordt. Belgisch groen en de lotus.

IMG_20190104_145829.jpg


IMG_20190104_145824.jpg


IMG_20190104_145811.jpg


IMG_20190104_145839.jpg
 
Het ochtend licht. Mensen wat geniet ik. Gisteravond de led ingesteld. Vandaag zit vol verassingen hoe het werkt. Misschien met de tijd nog even spelen met het licht.

IMG_20190105_090237.jpg
 
Lekker bezig geweest Jacqueline. :petjeaf:
 
mooie bak inderdaad! bevalt het luminus een beetje? klopt het dat je maanlicht kunt nabootsen?
 
mooie bak inderdaad! bevalt het luminus een beetje? klopt het dat je maanlicht kunt nabootsen?

Op de app die ik heb ingesteld is waardeloos. Stopt er steeds mee. Ben een tijdje zoet geweest met instellen. Ja maanlicht kun je na bootsen, maar moet je zelf goed instellen. Ik vind de led heel mooi van kleur ook.
 
Alles groeit goed. Van het weekend een waterwissel gedaan. Heb even 2 temperatuur meters hangen water is aan beide kanten 24 graden. Vandaag ontvang ik mijn test koffer van Sera. Wil komende tijd even de waardes in de gaten houden. Ook in verband met de led. Het alg groeid al op mijn ramen dus de led op nieuw ingesteld. De voorste lampen gaan op het hoogste punt naar 70% was. 100%. Het licht gaat aan om 9 uur in de morgen om half twee het hoogste gehalte licht tot 4 uur dan zakt het weer. Om kwartvoor tien in de avond us het licht uit.

IMG_20190116_131744.jpg


IMG_20190116_131756.jpg


IMG_20190116_131805.jpg


IMG_20190116_131814.jpg


IMG_20190116_131820.jpg
 
Ik ook hou van een beetje wild. Niet dat hele strakke. Ik ben tevreden voor nu.
 
Mooie jungle look zo:thumbs:

Welk lichtgroen plantje staat net rechts uit het midden, cabomba soort?
 
Heb je alle lampen op luminus aangesloten of maar 1? Ik heb er 2 nu opzitten maar ik weet niet of ik het zo goed doe! Maanlicht krijg ik niet voor elkaar!!! Die app is inderdaad rukmevestje.....
 
Heb je alle lampen op luminus aangesloten of maar 1? Ik heb er 2 nu opzitten maar ik weet niet of ik het zo goed doe! Maanlicht krijg ik niet voor elkaar!!! Die app is inderdaad rukmevestje.....

Ik heb beide lampen aangesloten. Ik heb twee luminus controllers aangesloten. Ook ik ben nog steeds een beetje zoekende met de verlichting. Je bent uren bezig met de app die steeds uitvalt.
 
Maar het is toch wel mogelijk om op 1 luminus 2 lampen aan te sluiten?
En heb je echt het blauwe maanlicht, of is dat meer lichtsterkte van 10% of zo?
 
Weet niet of je 1limunus 2 lampen kunt aansluiten. Ik denk met een adapter. Vraag Biljoen even. Hij heeft zelfde bak. Een maatje groter. Ik heb de lichtsterkte nu op 3% staan. Is wel wat blauwig grijs maar nog niet wat het moet zijn. Ben er wel achter dat stand 2 erg groenig is. Stand 1 helderder.
 
Weet wat foto's in de ochtend zon. De waardes blijven goed. Jammer genoeg is de blixa voorin de bak niet aangeslagen. Hebben jullie nog ideeën voor een leuke voorgrond plant zonder co2.

IMG_20190207_105027.jpg


IMG_20190207_105034.jpg


IMG_20190207_105045.jpg
 

Terug
Bovenaan