Wat is er nieuw

Aqualantis Biobox 2 hacken of een externe filter op een dressoir

• Onderwerp starter Onderwerp starter BertD
  • Startdatum Startdatum
Dank voor de uitleg Bertus, heb hier nog nooit van gehoord. Wist niet dat dit bestond. Weer wat geleerd 😉
Nu snap ik jullie opmerking ook beter.

Bertus zei:
hydor ETH Zet je of tussen de in-uitvoerslang.
Dus Buiten de bak en de pomp.

Dat klopt. Alleen heb ik vernomen dat die Hydor verwarmers erg snel stuk gaan.
Die Eheim gaat zeker 10 jaar mee.
Dat durf ik over die Hydor niet te zeggen.

wat ik begreep ging de verwarming in de pomp nog wel eens kapot en ben je de pomp een tijd kwijt.
Met deze oplossing kan je sneller schakelen en is net zo goed.

Vandaar deze keuze en het is goedkoper dan de thermostaat ge�ntegreerd te hebben met je pomp maar het effect is het zelfde.

Ik dacht dat het de hydor was kon ook van een ander merk zijn ;-)

Lol @ wekelijks een nieuwe cartrigde plaatsen voor witte watten...

Heb ook nog een biobox draaien. Gewoon het doosje met de watten eruit, en los een flinke prop watten bovenaan in de filter. Werkt prima zo. Om de zoveel weken vervangen.

Kostprijs: ik denk een euro of 5 per jaar 🙂

Bertus, dat klopt alleen voor de biobox2 gaat dat niet op omdat je niet al het vuil er makkelijk kan uit spoelen.
Je moet dan een gat maken in de bodem, hopen dat het bakje niet breekt anders met een nieuw bakje proberen en dan kan je gewoon je aquarium watten vervangen en uitspoelen.

Doe je dat niet dan moet je de cartridge vervangen iedere week en deze kosten 4,90 euro x 104 weken = 509,60 euro.[?

Dan doe je geen cardridge , dan koop je filtermat, maak het op maat, steek je ineens 1 stuk in dat gat.
Gaat dan gewoon als een hang-on filter werken.
Leiden veel wegen naar Rome,hoor.

Ik heb de. Eheim. Uitenfilter genomen een pro 4 en tot nu nog geen spijt gehad..
Het schoonmaken is wel makkelijk loskoppelen naar de gootsteen en schoonmaken..

Daarbij hoef ik het filter ook niet wekelijks schoon te maken...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan