Wat is er nieuw

Aqualife's 60x30 aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquaLife
  • Startdatum Startdatum
A

AquaLife

Guest
Beste aquaforummers, of aquamakkers, of mensen 🙂

Vanaf morgen heb ik een visbestand in mijn 60x30 bak waarin z.g.a. alles draait om mijn betta die ik sparky ga noemen. Dit word het visbestand:

5/10 neon tetra's
1 betta splendens
2 slakken
3 algeneters (heb geen naam of soort, was cadeau).
2 chorydora's

Kan ik hier nog extra chorydora's bij bijvoegen of is het al tot de nok gevuld ?
Eet een betta gewoon vlokvoer ?
Wat is de geadviseerde temperatuur ?

Ik ga de komende tijd hier ook mijn foto's in zetten en veel vragen stellen en genieten.

Corydras kan je beter vanaf een stuk of 6 houden maar zou eerst eens uitzoeken welke algeneters je nu precies hebt.
Straks zijn ze totaal niet geschikt voor je bak oid.

Ik heb gisteren de 10 neon tetra's uitgezet alvast en dat verloopt goed ondanks het feit dat ik 1 dode heb gevonden deze ochtend. Dat zal vast door de reis komen, want die duurde 6 uur omdat mijn vader dacht dat het leuk was om ze te geven voor pakjesavond.. :S

Een Betta eet wel vlokvoer maar wil ook weleens wat diepvries of levendvoer. Drijvers zijn ook wel aan te bevelen en weinig stroming. Nu de foto nog😉.

Er moet nog een foto komen ja. Maar ik heb erg veel twijfels. Veel engelse sites zeggen dat ik geluk moet hebben met mn karakter van mn betta als ik er 3 platy's en 10 neon tetra's bij in de bak heb. Moet ik t proberen ?

Kempvissen kunnen wel behoorlijk territoriaal zijn inderdaad. Maar je kan zeker boffen met het karakter. Volgens mij zitten neon tetra`s ook vooral in de middenlaag, en de betta in de bovenlaag. Proberen zou ik zeggen.

NB; bij mij zitten ze op 25 a 26 graden overigens

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan