Wat is er nieuw

Aquaplantsonline, winter en vertraging post?

GroeneVis

Member
Lid geworden
6 februari 2019
Hallo allemaal,
Ik wil al een tijdje wat planten bestellen bij aquaplantsonline omdat er hier allemaal goede recensies over zijn, en mijn lfs niet zo veel planten heeft. Maar ik heb op de site gelezen dat planten in de winter vaak wat kleiner zijn. Is dit een heel groot verschil, en is het dan wel verstandig om in de winter te bestellen? En dan is er ook nog vertraging van de post omdat veel mensen online bestellen door corona, kan dit schadelijk zijn voor de planten?
Groetjes!

In deze tijd is het bij de post altijd erg druk dus je kan ook wachten tot na 1 januari al denk ik dat een dag meer of minder niet zoveel uit zal maken bij de verzending.

Heel veel scheelt de maat niet, tenslotte zijn het allemaal jonge en kleine planten, groeien vanzelf :DD
Als het te koud is verzend apo niet, dus dat is geen probleem.

Aha, bedankt! Dan wacht ik nog tot volgend jaar😛

Ook over te kleine planten zou ik me niet druk maken. De planten waren bij mij groter dan ik had verwacht. 3 weken geleden besteld.

De totale lockdown duurt tot minimaal 19 januari, dus miljoenen mensen zullen online gaan winkelen, pakketgekte noemen we dat bij postnl (ben postbezorger) de vertraging bij de pakketpost is aanzienlijk en dat zal alleen maar erger worden gezien de totale lockdown, ik zou dna ook wachten tot minimaal 1 week NA de lockdown opgeheven is met bestellen van bederfelijk spul

Hallo allemaal,
Ik wil al een tijdje wat planten bestellen bij aquaplantsonline omdat er hier allemaal goede recensies over zijn, en mijn lfs niet zo veel planten heeft. Maar ik heb op de site gelezen dat planten in de winter vaak wat kleiner zijn. Is dit een heel groot verschil, en is het dan wel verstandig om in de winter te bestellen? En dan is er ook nog vertraging van de post omdat veel mensen online bestellen door corona, kan dit schadelijk zijn voor de planten?
Groetjes!
Veel planten worden in kassen gekweekt dus het aanbod zal er wel zijn, denkelijk. Maar gezien de feestdagen en het feit dat er een lockdown in het verschiet ligt zullen de internet bestellingen aanzienlijk toenemen.

Maar ik heb op de site gelezen dat planten in de winter vaak wat kleiner zijn. Is dit een heel groot verschil, en is het dan wel verstandig om in de winter te bestellen?
In de winter bestelde planten zullen hoe dan ook groter zijn dan alle planten die je besloot niet te bestellen. 🤪

En dan is er ook nog vertraging van de post omdat veel mensen online bestellen door corona, kan dit schadelijk zijn voor de planten?
Ik denk dat de belangrijkste vraag hier is: vind jij het erg om eventueel een paar dagen langer te wachten. Voor de planten zelf (mits correct verpakt) maken die extra dagen niet zoveel uit. Althans voor de meeste soorten niet. Zolang ze niet dagenlang hebben liggen rotten in een tropisch warm hok van PostNL (koelkasttemperatur is niet erg, warmte wel), moet dat goedkomen. Ik baseer dit verhaal overigens niet op eigen ervaring, maar op die van (klanten van) grote aquariumspeciaalzaken in het buitenland.

Ik denk dat de belangrijkste vraag hier is: vind jij het erg om eventueel een paar dagen langer te wachten. Voor de planten zelf (mits correct verpakt) maken die extra dagen niet zoveel uit. Althans voor de meeste soorten niet. Zolang ze niet dagenlang hebben liggen rotten in een tropisch warm hok van PostNL (koelkasttemperatur is niet erg, warmte wel), moet dat goedkomen. Ik baseer dit verhaal overigens niet op eigen ervaring, maar op die van (klanten van) grote aquariumspeciaalzaken in het buitenland.
De opslaghuizen van pakketpost zijn onverwarmd van Postnl dus te warm komt alleen in de zomer voor. Aan de andere kant komt te koud dus wel voor want vriest het buiten dan is het ook behoorlijk koud in de opslaghuizen

Het gaat alvast de komende week niet vriezen, dus echt gevaar lopen die planten niet...

Het gaat alvast de komende week niet vriezen, dus echt gevaar lopen die planten niet...
Zou ik niet te hard roepen (dat de planten geen gevaar lopen) pakketten worden vaak uitgesteld door postnl dus kan zomaar zijn dat je pakket een week erover doet, lijkt mij dat planten een week zonder licht niet overleven

Gezien bij ons de winkels dicht waren van begin November tot zowat een week gelden hebben wij heel wat online besteld, zowel in België als in Nederland.

De meeste pakjes kwamen binnen via PostNL en BPost, en ik kan eigenlijk niet klagen. Zowat alles is op tijd of met maximum 1 dag vertraging toegekomen. Knap werk!

Even afwachten hoe dat zo verder loopt met de lockdown, kijken hoe druk het is met de pakjes. Ik vind het niet erg als ik wat langer moet wachten maar dan moeten de planten nog wel in goede staat zijn natuurlijk...

Gezien bij ons de winkels dicht waren van begin November tot zowat een week gelden hebben wij heel wat online besteld, zowel in België als in Nederland.

De meeste pakjes kwamen binnen via PostNL en BPost, en ik kan eigenlijk niet klagen. Zowat alles is op tijd of met maximum 1 dag vertraging toegekomen. Knap werk!
Dat was nog in een rustige periode, nu zit je met de sknj-periode )sint-kerst-nieuwjaar) dat is normaal al topdrukte bij d epost en pakketten maar nu door alle gedoe zit postnl al aan zijn plafond en dan is de lockdown net gestart

Ik zou even een berichtje sturen naar ‘APO’ hoe zij hierover denken, is normaal gesproken een hele prettige firma om dingen te bestellen en geven je vast een eerlijk advies.

ik bestel meestal de vrijdag en betaal meestal ook direct , rond de maandag is de betaling meestal in orde en tegen woensdag word het dan geleverd, of ten laatste donderdag, ben zeer tevreden over aquarium-planten.com . altijd goed verzorgd en goed verpakt, zelf woon ik in Belgie en geen problemen gehad met de plantjes

of bedoelde je die andere site aquaplantsonline.nl

Vanmiddag 2e 3kg co2 fles besteld en voor 1800 al bericht dattie verstuurd was.

Zal wel ff laten weten als ik hem binnen heb.

Je kan rustig planten bestellen hoor ik heb het ook gedaan dat ging prima

Hallo allemaal,
Groetjes!
Dacht laatst een bericht van ze gelezen te hebben dat ze deze week de laatste planten verzenden ivm de grote drukte bij de pakket diensten.

maar over het algemeen kunnen ze wel een paar dagen in de verpakking overleven

Dacht laatst een bericht van ze gelezen te hebben dat ze deze week de laatste planten verzenden ivm de grote drukte bij de pakket diensten.
Kan goed kloppen, webshops hebben afspraken met pakketdiensten in wat ze aan mogen leveren in aantallen en alles wat ze meer willen aanleveren neemt de pakketdienst niet aan

Kan goed kloppen, webshops hebben afspraken met pakketdiensten in wat ze aan mogen leveren in aantallen en alles wat ze meer willen aanleveren neemt de pakketdienst niet aan
Maandag dus laatste verzend moment voor planten..
C7C46A00-8A92-4E0B-B608-1D85BCEE6F24.png

maar zullen idd wel quota aan zitten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan