AQUAR3LL3 Aquascape


Het vreemde met baardalg is dat het juist vaak ontstaat waar de stroming het hardst is.
Ja maar als ik opstelling zo bekijk dan zou de buis op de achterwand voor goede circulatie moeten kunnen zorgen maar de buis links die blaast in die uitstroom waardoor je denk ik niet een mooie circulatie krijgt naar voren en bij de voorruit naar beneden en dan over de bodem terug. Dus in dat geval zal je veel meer kans op ophoping van materiaal hebben tussen de scape.
 
Ik heb ook baardalg in mijn bak. Het zit op de filteronderdelen en op het hout. Ik heb het idee dat het te maken heeft met het hout in mijn aquarium en aangezien jij ook flink wat hout erin hebt. Ik doe er eigenlijk niets tegen, vind het niet heel storend op de plekken waar het zit. Ik heb ook takjes en bladeren in mijn bak, dus het is wel een soort van organische belasting denk ik, maar de vissen hebben er totaal geen last van dus ik laat het zo. Je hebt alleen natuurlijk helemaal niets aan mijn antwoord, sorry!
 
Baardalg is gelukkig aan het afnemen door de verlichting wat lager te zetten en grote schoonmaak.

Mijn eerste eitjes van @nilo1804 zijn corry kweekgroep. Ging makkelijker als verwacht gewoon in netje bij de filter uitlaat. Nu nog levend houden.
 

Bijlagen

  • 20231231_134931.jpg
    20231231_134931.jpg
    2 MB · Weergaven: 29
Helaas iets teveel schimmel op het hout om verder te gaan met de dry-start.
 

Bijlagen

  • 20240131_100454.jpg
    20240131_100454.jpg
    4 MB · Weergaven: 35
  • 20240125_183135.jpg
    20240125_183135.jpg
    2.4 MB · Weergaven: 36
Springstaartjes zijn kleine grote vriendtjes tegen schimmel vorming bij een dry start 😉.
 

Terug
Bovenaan