Wat is er nieuw

Aquaria van CockerNika

Vlakbij Amersfoort. Afrit 5 van de A28 en je bent er praktisch. En als het te weinig is haal je de rest op bij Utaka😂
30-40 cm2 is maar een stukje van 6x6 cm ongeveer.
 
Vlakbij Amersfoort. Afrit 5 van de A28 en je bent er praktisch. En als het te weinig is haal je de rest op bij Utaka😂
30-40 cm2 is maar een stukje van 6x6 cm ongeveer.
O haha, volgende keer als ik naar Utaka of vkc ofzo ga dan laat ik het weten. Dan hoor ik wel of je nog genoeg hebt! Bedankt voor het aanbod iig, de wortels beginnen hier goed lang te worden dus ik denk dat ik op de weg zit!
 
Van de week niet alleen 5 extra N. Eques meegenomen maar ook een paartje A. Sp. Jurua. Ik ging eigenlijk voor de hongsloi maar die waren nog zo klein dat we de mannen/vrouwen nog niet konden herkennen. Vandaar dat ik voor een ander wat "bijzonder" soortje ben gegaan. Prachtige vissen overigens! Waren in de winkel echt al mooi op kleur!
Ze moeten nog even wennen aan mijn bak, maar de vrouw is erg "open minded" en poseerde vanavond even voor mij. Natuurlijk had ze geen geduld en had ze er snel genoeg van maar ze begint te wennen. Foto is dus, zoals jullie van mij gewend zijn, niet fantastisch 😂
Ze hadden ook een mooi paar A. Rotpunkt zitten die al een nest hadden, dus ik heb enorm getwijfeld, maar toch voor de jurua gegaan. Op het net niet heel veel over te vinden, behalve dat ze ook veelal andere benamingen hebben en dat het vooral aan de vangplaats ligt hoe ze genoemd worden.

Anyway, ik ben er helemaal blij mee.
 

Bijlagen

  • IMG20240804223824.jpg
    IMG20240804223824.jpg
    3.2 MB · Weergaven: 32
De deal van de biomaster thermo ging helaas niet door.
Dus mijn oude jbl902 maar uit de schuur gehaald. Deze deed het al een tijdje niet meer maar ik had er nooit echt naar gekeken.
De hele kop uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet en warempel! Hij doet het weer, dus hup weer gevuld met sponzen en turf en aangesloten. Ik ben nu goed tevreden over de stroming en de filtratie. De kikkerbeet lijkt ook goed aan te slaan gelukkig.
De Eques zijn echt prachtig op kleur! Krijgen steeds meer rood in de staartvin en en hebben een hele mooie donkerbruine streep over de flank lopen.
De cichliden zijn ook echt al mooi op kleur. Ik denk toch al zeker 1 man en 3 vrouwen te herkennen aan de hand van de kleuren.

In de kubus heb ik nu 10 gele garnalen en 10 vuurtetra's. Ik heb er wel een beter filter ingehangen want het meegeleverde filter is niet echt geweldig. Van deze bak zal ik binnenkort nog eens een foto van maken
 
Kiekeboe! Deze lijken ondertussen getrouwd en hebben een plekje in het midden van de bak uitgekozen als eerste woning😂
 

Bijlagen

  • IMG20240807160100.jpg
    IMG20240807160100.jpg
    3.5 MB · Weergaven: 27
Ik heb zelf net een zwartwaterbak opgestart met turfgranulaat en turfzand als bodem. Geeft gelijk een mooi lage ph en donkere tint
Leuk! Heb je al een topic erover gestart? Ik volg het graag!
 
De N. Eques komen echt fantastisch op kleur!
Zien jullie die mooie rode vlekjes op haar staartvin? Ik denk dat het een dame is want ze is grote en voller als de rest en bij deze soort zeggen ze dat dat bij de dames hoort😉

Zodra het ligt uitgaat veranderd hun kleur trouwens naar wit/grijs. Heel bijzonder om te zien, bij Utaka zeiden ze dat al maar het was mij nog niet eerder opgevallen tot gisteren.


Ook nog even een overzicht fotootje van hoe ze bij de oppervlakte hangen in mijn bak.
Overdag gaan ze regelmatig naar beneden, zeker als de andere vissen aan het scharrelen zijn. Dan pikken ze een graantje mee van het opwaaiend voer.
 

Bijlagen

  • IMG_20240807_230914.jpg
    IMG_20240807_230914.jpg
    524.6 KB · Weergaven: 23
  • IMG20240807230505.jpg
    IMG20240807230505.jpg
    3.2 MB · Weergaven: 19
De N. Eques komen echt fantastisch op kleur!
Zien jullie die mooie rode vlekjes op haar staartvin? Ik denk dat het een dame is want ze is grote en voller als de rest en bij deze soort zeggen ze dat dat bij de dames hoort😉

Zodra het ligt uitgaat veranderd hun kleur trouwens naar wit/grijs. Heel bijzonder om te zien, bij Utaka zeiden ze dat al maar het was mij nog niet eerder opgevallen tot gisteren.


Ook nog even een overzicht fotootje van hoe ze bij de oppervlakte hangen in mijn bak.
Overdag gaan ze regelmatig naar beneden, zeker als de andere vissen aan het scharrelen zijn. Dan pikken ze een graantje mee van het opwaaiend voer.
Zulke leuke visjes Nannostomus soorten😍
 
Zulke leuke visjes Nannostomus soorten😍
Jazeker! Hebben mij nooit echt getrokken maar ik vind ze echt heel leuk!

Ondertussen heb ik toch maar wat garnaaltjes erin gezet. Met al dat afval van die bladeren moet er toch iets van een opruimploeg rondlopen. Dus 30 stuks wildkleur voor 3.50 opgehaald via marktplaats. Als ze worden opgegeten is het jammer maar helaas.

Bij de buurman wat plantjes uit zijn aquarium mogen trekken dus ik heb weer een beetje gerommeld in mijn bak. Als het wat donkerder is zal ik een fotootje maken en plaatsen.
 
Overzichtje.
Kwa plantjes heb ik er vandaag nog wat waterpest bijgezet, vind ik wel goed passen in mijn bak net als de javavaren windelov.
Niet meer biotoop correct maargoed, ik vind hem erg mooi zo.
 

Bijlagen

  • IMG20240808201556.jpg
    IMG20240808201556.jpg
    4 MB · Weergaven: 34
Uitzicht vanaf mijn loungestoel. Ik blijf het ontzettend mooi vinden hoe hij er nu bijstaat.
Ik kan ook echt genieten van de vissen en hoe ze zich gedragen.

De kubus heeft het zwaar. Er zaten 10 gele garnalen, 10 vuurtetra's en 1 betta in.
Ik kon nog maar 7 van de 10 tetra's en 4 van de 10 garnalen terug vinden. De Betta doet het daarentegen geweldig. Ik heb de tetra's nu in mijn grote bak gedaan waar ze zich ook gelijk meer laten zien en zich nog geen moment verstopt hebben. Ik wilde daar eigenlijk maar 1 school in maar ze mogen voorlopig hierin blijven.
De garnalen en de Betta heb ik laten zitten. Plan is om in de kleine bak nu elke dag een waterwissel van zo'n 40%-50% te doen. Ik heb er een groter intern filter ingehangen voor wat betere doorstroming en uiteindelijk ga ik er een potfiltertje op zetten denk ik.

Plan is ook om een osmose apparaat aan te gaan schaffen voor de waterwissels in de grote bak. Wellicht ga ik ook met co2 werken in de kubus, dat ga ik nog verder uitzoeken.

Fijne zondag verder allen!
 

Bijlagen

  • 17233828863507333144681660859167.jpg
    17233828863507333144681660859167.jpg
    4.1 MB · Weergaven: 26
Die kan weleens hebben gesmuld van je garnalen.
Mooie bak overigens hoor.
Ja daar verdenk ik hem ook van, mag ook, wist ook wel dat ze dat deden. Ik had alleen niet verwacht dat hij ze zo snel op zou peuzelen😂 Ook omdat ik eigenlijk alleen maar levend voer geef had ik niet verwacht dat hij ze nog zou pakken.
Verder is het een mega leuke vis! Echt eentje die in je hand komt zwemmen zo tam.
 
Vaak hangt het ook af van het karakter en jij had dus pech.
 
Waterwisseltje. Ik zag wat potloodjes wel erg lang onder de oppervlakte hangen. Dus even 50% water gewisseld, waren ze toch wel erg blij mee. Even in de gaten houden of het tijdelijk vanwege de warmte was of dat er misschien iets met de waterwaarden aan de hand is.

De apistovrouw heeft zich gesetteld in een holle kokosnoot. De man zoekt haar af en toe op, zou toch leuk zijn als er jongen zouden komen!

Aan de hand van de kleuren ben ik er bijna zeker van dat ik 3 vrouw en 2 man curviceps heb. Hopelijk ontstaat hier ook een koppeltje uit! Zijn echt ontzettend leuke visjes.
 

Bijlagen

  • IMG20240814114927.jpg
    IMG20240814114927.jpg
    4.1 MB · Weergaven: 16
  • IMG20240814114831.jpg
    IMG20240814114831.jpg
    3.7 MB · Weergaven: 18
Wat een kleurverschil he, hij wisselt echt heel snel van kleur.
Ja het zijn geen mooie foto's want stil hangen doet hij niet en mijn water is wat troebel door alle blaadjes en omdat ik er wat in heb lopen rommelen.

Maar wel leuk om te zien hoe snel hij wisselt van kleurtjes.
 

Bijlagen

  • IMG20240814123824.jpg
    IMG20240814123824.jpg
    3.5 MB · Weergaven: 21
  • IMG20240814124142.jpg
    IMG20240814124142.jpg
    3.6 MB · Weergaven: 21
Wat kunnen die curviceps donker worden zeg! Bijna helemaal zwart was ze net. Ze trok zich ook snel terug in haar stukje, zouden ze al eitjes hebben gelegd?

En kijk die blaaskaak nou, hij weet dat hij mooi is. Heel soms als ik voor de bak zit zie ik hem zichzelf helemaal opblazen, hij zet zijn kieuwen uit en doet zijn mond wagenwijd open. Ik denk dat hij me eng vind want ik zie hem niet zo tegen andere vissen doen.
Hij zet wel zijn vinnen af en toe uit naar andere vissen en dat is echt prachtig om te zien! Ook hoe de anderen er op reageren.
Ik hoop ooit nog een x een foto van hem te kunnen maken als hij dat doet. Is echt een heel ander gezicht.
 

Bijlagen

  • IMG20240816215146.jpg
    IMG20240816215146.jpg
    2.9 MB · Weergaven: 30
  • IMG20240816214850.jpg
    IMG20240816214850.jpg
    3.6 MB · Weergaven: 31
O haha, volgende keer als ik naar Utaka of vkc ofzo ga dan laat ik het weten. Dan hoor ik wel of je nog genoeg hebt! Bedankt voor het aanbod iig, de wortels beginnen hier goed lang te worden dus ik denk dat ik op de weg zit!
Hier groeit de Limnobium ook gestaag door.
 
Ik wilde dat ik de mijne zag!! Ik zie heel af en toe achterin een schaduw zwemmen, maar verder heb ik ze nog niet gezien.
 
Ik wilde dat ik de mijne zag!! Ik zie heel af en toe achterin een schaduw zwemmen, maar verder heb ik ze nog niet gezien.
Zelfde had ik ook Curviceps en ik zag ze echt heel zelden. Nu is mn bak ook flink beplant maar toch ze zijn echt schuw zoals al staat bij Aquainfo.
 
Ik vond de curviceps al zo donker en 3 dagen geleden haalde ik een pod uit het aquarium waar allerlei witte, beschimmelde bolletjes op zaten.
Vandaag zag ik een nieuw legsel! Ik ben benieuwd wat ze ervan maken.

Op aquainfo staat dat de man zijn kleuren behoudt maar de man en vrouw zijn beiden bijna zwart!
Ik ben benieuwd wat er overblijft van dit legsel.
 
Een close up van de eitjes en een van pa of moe. Dat zie ik nu echt niet.
Heel leuk om te zien.
Zou ook zomaar kunnen dat dit een nest van 2 vrouwen is, dat schijnen die curviceps ze ook nog wel eens te doen😂 Dan komen er uiteraard geen jongen.
Trouwens, het zou een wonder zijn als er in mijn bak jongen zouden overleven.
 

Bijlagen

  • IMG20240823191609.jpg
    IMG20240823191609.jpg
    3.1 MB · Weergaven: 15
  • IMG20240823191614.jpg
    IMG20240823191614.jpg
    2.8 MB · Weergaven: 15
Dat gaat heel snel daar en ik heb nooit eitjes gehad of gezien.
 
Dat gaat heel snel daar en ik heb nooit eitjes gehad of gezien.
Had je wel mannen en vrouwen?
Vannacht is alles opgegeten😂 ik ben benieuwd wanneer ze er weer voor gaan!
 
Ja 2 mannen en 1 vrouw maar die waren ook nog vrij jong en de vrouw is niet oud geworden. Denk dat de groep niet groot genoeg was en dat 2 mannen teveel waren voor 1 vrouw.
 
Verkeerde hoek want hij showt niet echt op commando maar op deze foto zie je hem al zijn vinnen uitzetten. Gave vis toch!?

Die witte puntjes op het glas zijn denk ik slakkeneitjes. Ik heb er 2 slakken inzitten die eigenlijk naar mijn 60 liter moeten maar die ik maar niet kan vinden. Het zijn witte puntjes, beetje ovale vorm.
 

Bijlagen

  • IMG20240902202252.jpg
    IMG20240902202252.jpg
    3.3 MB · Weergaven: 8
Over mijn 60 liter gesproken.
Guy wat heb ik daar een moeite mee zeg. Dat standaard filter is niet prettig, duwt alle drijfplantjes naar beneden.
Enige goede wat ik vond met het leeghalen van de bak vorige week is een stuk of 8 babygarnaaltjes. Die zitten even in een vaas om op te groeien, kunnen ze erna weer in de grote bak.
Ik ben hier nog niet tevreden over. Hopelijk gaan de plantjes snel wat groeien.
 

Bijlagen

  • IMG20240902203013.jpg
    IMG20240902203013.jpg
    4.7 MB · Weergaven: 10
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan