Wat is er nieuw

Aquaria van Gerjan90.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gerjan90
  • Startdatum Startdatum
G

Gerjan90

Guest
Hallo allemaal,

Nadat ik al een heleboel mooie aquaria, met evenveel smaken en inrichtingen ben tegengekomen wil ik jullie ook een paar foto's laten zien van wat ik heb staan.
Iedereen met zo'n mooie handtekening onder zijn naam met daarin de link naar het fotoalbum, ik dacht; ook maar eens laten zien wat ik heb staan.

Jullie mogen me altijd tips over de inrichting o.i.d. geven, vind het leuk de inzichten van anderen te zien en horen.

Ik woon in een flat en heb inmiddels in bijna iedere kamer een aquarium staan 😛.
Hieronder alvast 2 van mijn bakjes. De rest komt later, wil niet alles in 1 keer erop pleuren :d.

1. Bak in mijn hal bij binnenkomst:
w04kiat375bRch7pTOeibl4R1-rTNXAZ.jpeg

Net gisteren een herinrichting gedaan, erg veel mos inmiddels erin(rechts bijna volledig een steen bedekt en afgebonden met een elastiekje) en 2 stukken hout met anubias.
Bestand: 10x rasboras brigittae, 7x danio margaritatus, 8x blonde endler gup jongen van a 4 weken oud en wat vuurgarnaaltjes(inmiddels nog 5 kunnen spotten?!)

2. Bak in een hoek in mijn woonkamer:
w04kiat375bRch7pTOeibl4R1-rTNXAZ.jpeg

Ook gisteren een soort herinrichting gedaan, de berg mos in bak 1 komt hier weg. Hier staat veel penningkruid en mayaca, dat laat ik groeien en stek ik weer. Zo komen er mooie begroeide stukken.
Bestand: 2x koraal platy, x-aantal guppen (a 7 volwassen vrouwen, 4 volwassen mannen en nog een stuk of 8 jongen van verschillende leeftijden).

Binnenkort komen er nog een paar foto's van wat ik nog meer heb.

Groetjes.

Gaat beslist mooi worden maarre... zie ik op foto 1 nu een alg rand bij de bodem? Even met een plastic kaartje, hoeft niet van Visa te zijn... 😉 , langs gaan en weghalen. Wordt het n�g mooier!

Groet,
Ben.

@Ben: ja klopt, heb alles erboven wel mooi weg maar dit lukte niet. Ga 't proberen met een oude ID kaart.

@Cedric: goeie tip, zal ik doen!

Ziet er leuk uit. Zie de rest van de foto's dan wel verschijnen.

Succes met je bakken! :thumbs:

Gerjan90 zei:
@Ben: ja klopt, heb alles erboven wel mooi weg maar dit lukte niet. Ga 't proberen met een oude ID kaart.

@Cedric: goeie tip, zal ik doen!

Dit is handiger.
469437_0_82_full29676826.jpg

Blijf je uit de bak.

Dat is een raamkrabber Cedric waarmee je dus de ruiten kan schoonkrabben zeg maar. Daar zit een soort scheermesje in. Dus nog niet voor jou geschikt denk ik 😀 😉.

jessicapilon zei:
Dat is een raamkrabber Cedric waarmee je dus de ruiten kan schoonkrabben zeg maar. Daar zit een soort scheermesje in. Dus nog niet voor jou geschikt denk ik 😀 😉.

Is het dan om schoon te maken tegen de algen? Zoals een algenmagneet?

C�dric Vleminckx zei:
jessicapilon zei:

Is het dan om schoon te maken tegen de algen? Zoals een algenmagneet?

Is beter dan de magneet.
Kwestie van rustig op en neer halen, door de kleur zie je gelijk waar nog al zit.
En je kunt best bij het grint werken. maakt niets uit.

Ik ben toch altijd bang om toch krassen te krijgen met zo n mesje. Ik hou het maar bij de schuursponsjes want die krassen niet. Alleen bij de bodem goed opletten dat je niet het grind meepakt.

Tja, John. ik gebruik hem al zo lang, dat ik Geen baard heb.
Alles met beleid, en niet raggen.

Even een update. Wil jullie een probeersel laten zien.

S2WImWANZUz_cGd633kc0mnIr6gHsOHJ.jpeg

Een plastic bak van de action, 100 liter gemaakt van stevig plastic en de hoeken zijn extra dik. Staat met de lange zijden.ondersteund en draait verder als normaal aquarium. Gaat als grote opvangbak dienen voor de vissen die eind van de zomer weer naar binnen komen.
Naar mijn idee genoeg liters en verder gewoon filter, thermostaat etc.
De led lamp is een van vidaxl.nl.
13 watt geloof ik, zou dit voldoende licht geven voor de planten? Diepte is plm 40 cm van licht tot plant.

Groetjes.

Dat is wel een idee zo n bak. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken de komende tijd.

Ben benieuwd, een bak als aquarium.
Bij mij thuis bewaren we er de duplo in. haha

Maar die duplo beweegt vast niet?! :d.

Het leek me wel een leuk probeersel, voor de vissen maakt het niet uit of ze in een vijver, meer, rivier, aquarium of plastic bak zwemmen.

Stoffen die het plastic zouden afgeven geloof ik niet in, gebruik regelmatig plastic bakken en dus ook speciekuipen en kan geen enkel probleem daarin ontdekken.

Dat plastic veroudert ,door UV . Dan brokkelt het ,of scheurt.
Heb er al bij de vuilcontainer zien liggen.

Speciekuipen zijn dikker,he.

Dit is ook vrij dik plastic moet ik zeggen, het is niet zo'n gammel bakje als ze er ook wel te verkrijgen zijn. Hoeken zijn extra stevig en zit gewoon geen beweging in. De speciekuip die ik buiten heb is slapper...

Hierbij een update, heb namelijk een boel dingen veranderd. Heb inmiddels een raamkrabber en de algjes zijn snel verdwenen! Bedankt voor de tip.

Dus, ik had in zowat iedere kamer een aquarium maar heb nu alles naar 1 kamer verplaatst.

Bij deze een foto van de linkerhelft van de kamer.
4-JQ1VrTnTXMb3o66qhqdUlIzQM9UsFh.jpeg

Van li naar re:

Guppenbak, 60x30x40, net opnieuw ingericht, sorry voor de weerspiegeling enzo, foto's zijn gemaakt met mijn telefoon.

Corydoras panda bak, 60x30x30, draait nu anderhalve maand ongeveer, ze doen het goed en worden wat gezetter 😉.

Garnalen bakje(red sakura/bloody mary), aqua-40, planten groeien goed, voeg niks toe gewoon fijne grind bodem, garnalen hebben al wat jongen gekregen(+- 12) en er zijn helaas wat vrouwtjes overleden, hopelijk zitten er tussen de jongen wat vrouwtjes.

Sorry als er een foto gedraaid staat. Moet je je hoofd even een kwartslag draaien 😉.

De rest volgt binnenkort.

Groetjes.

Deel 2 van de update.

De rechterzijde van de kamer vanaf de aqua-40 begint met een 1-persoons bed die dient als stalruimte.

Voor de opruiming
UHsi2MEDN7EwwyGEFfcj8bzt0XbmhVMg.jpeg

Na de opruiming

Daarna volgt een grote stevige tafel met 3 bakjes van 40x25x25 waar ik jonge guppies in wil laten opgroeien (zodat ik ze o.a. beter kan voeren) en een HS Tico-30 liter aquarium waarin mijn groep vuurgarnalen gaan komen met heterandria Formosa. Deze bakjes staan allen sidns een week in te draaien en blijven nog minimaal 2 weken zo staan.

De tafel met bakjes, overzicht

De 3 kleine bakjes, overzicht

De 3 kleine bakjes, up close

De HS Tico-30
211ue86.jpg

En dan nog even mijn aquarium wat bij binnenkomst in mijn hal staat, algjes al gekrabt alleen ze groeien vrij snel weer aan 😛. Hier zitten 9 boraras brigittae, 7 danio margaritatus en 30 vuurgarnalen in. Zoals aangegeven zullen de vuurgarnalen over een paar week naar de HS Tico-30 gaan (er zitten wel een stuk of 4 zwangere dames in, ik hoop dat die bevallen als ze over zijn). Anders wordt het zo lastig vangen haha...

Tips en suggesties zijn altijd welkom.

Een vraag voor jullie; boven de 3 bakjes heb ik allen een led-lamp van 3 watt staan. Is dit voldoende voor de planten? Hopelijk kunnen jullie dit beoordelen aan de hand van de foto's.

Groetjes.

Zei je eerst dat je jaloers was op mij, nu ben ik het op jou. Ziet er prachtig uit zeg. De ledlampen heb ik ook en de planten doen het perfect onder deze lampen dus moet voldoende zijn.

Een update.

Heb een upgrade gehad van de bak in mijn hal, van 60x30x30 naar 80x35x40. Deze staat nu al bijna 2 weken in te draaien en daar zullen mijn brigittae, galaxy's en panda's ingaan.
wFzgsru9IANvG0fwg0qeDmPSElycQzBg.jpeg

De 60 cm ga ik gebruiken om een start te maken met het gerichter kweken van gupjes. Heb hier namelijk al een paar mooie snakeskin mannen zitten en de vrouwtjes uit hetzelfde nest hebben een gele staart en zijn alle 4 identiek aan elkaar. Nieuwe jongen beginnen daar ook al op te lijken dus het lijkt alsof ik al een goede start heb, ik hoop er vooral veel van te leren.
Ik heb daarvoor; de 3 bakjes die hierboven al ergens staan voor de jongen(bakjes 40x25x25). 2x een 60-cm bak, waarvan ik 1 ga opsplitsen in 2 delenn van +- 20 liter per stuk om mannen en vrouwen te scheiden. En als laatste een grote 80 cm uitzwemmer die ik gratis heb bemachtigd, ook opgesplitst in tweeen om mannetjes en vrouwtjes waar ik niet verder mee ga onder te brengen, deze bied ik dan op marktplaats aan of geef ik weg.

De 80 cm uitzwemmer:
wFzgsru9IANvG0fwg0qeDmPSElycQzBg.jpeg

De HS-Tico 30 is inmiddels gehuisvest door +- 30 vuurgarnalen die al jongen beginnen te krijgen en 6 heterandria formosas, waarvan ik ook al 3 jonkies heb zien zwemmen.
Ziet er nu zo uit:
juxnv9.jpg

Als ik binnenkort weer wat meer geknutseld heb komen er weer foto's. Tips, adviezen of linkjes naar artikelen over genetica e.d. over het gerichter kweken van guppen zijn altijd welkom!

Groetjes.

Bij deze even een filmpje van de 4 vrouwtjes. Zijn nagenoeg identiek. Ik probeer ook nog een filmpje te uploaden waarbij ook de mannetjes te zien zijn. Ze kregen echter net rode mug gevoerd uit de diepvries dus ze zijn nogal hyper 😛.

View My Video

Leuk om te zien hoor. Het is maar goed dat ze geen namen hebben want dan zou je niet weten wie dan wie zou zijn 😉.

Hierbij de langere versie, met daarbij ook de mannetjes. De grootste met de grote staart is de vader van de rest van de vissen die te zien zijn; 4 vrouwtjes en 3 mannetjes waarvan 2 iets ouder en 1 iets jongere.

View My Video

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan