Wat is er nieuw

Aquaria van Gerjan90.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gerjan90
  • Startdatum Startdatum
jessicapilon zei:
Leuk om te zien hoor. Het is maar goed dat ze geen namen hebben want dan zou je niet weten wie dan wie zou zijn 😉.

Haha inderdaad 😛.
Heb iets van onderscheid weten te vinden, er zijn namelijk 2 van de 4 die iets forser zijn, meer verschil kan ik niet ontdekken.

Wat vinden jullie van deze vissen, zien ze er gezond uit en op het eerste gezicht geschikt om mee proberen verder te kweken?

En hier dan een filmpje van mijn buitenbakken, handiger dan allemaal foto's. Is allemaal met een telefoon opgenomen, hopelijk is de kwaliteit wel OKE. Als het goed is kun je wel wat vissen zien zwemmen.

View My Video

Update en overzicht van hoe het nu is. Heb afgelopen weekend alles ververst, schoongemaakt en wat vissen overgezet.

1: De 80 cm bak in mijn hal. Ingedraaid en nu bewoont door: 6 corydoras panda, 9 boraras brigittae en 10 danio margaritatus.
vwB5nlq3Fjr1xCcQVUK648YXTYtvjIx3.jpeg

2: Li zijde van de kamer met vlnr: bak met 8 endler jongen die nog binnen zaten, bak met vrouwen guppen die ik probeer te selecteren op kleur en vorm, aqua-40 met red sakura/bloody mary garnalen en een bak met mannen guppen die ik probeer te selecteren op kleur en vorm.

3: Re zijde van de kamer met vlnr: 3 kweekbakjes met ook al weer nieuwe jongen van de vrouwtjes guppen, de HS-tico 30 aquarium met vuurgarnalen, heterandria Formosa's en hun jongen en een 80 cm uitzwem bak voor guppen die ik niet verder wil gebruiken voor de voortplanting.

Tips en adviezen zijn altijd welkom.

Groetjes.

Ja die staat buiten met zand, planten en chinese danio's. Ik ga hem voor binnen niet meer gebruiken nu ik een 80 cm heb staan. Wellicht volgend jaar weer buiten of om spullen in op te ruimen 😉. Ik merk dat ik glas toch praktischer en mooier vind staan dan plastic, hoewel het wel kan maakt het ook in prijs niet echt uit (de 80 cm bak was gratis en de plastic bak 10 euro ongeveer), glas was dus goedkoper.

Groetjes.

Wat een leuk project heb je. En zelfs je balkon in gebruik voor de visjes 😀

Vraagje, is er een reden dat je in de drie kweekbakjes zo een dikke bodem hebt?
Als ik visjes (corydoras) opkweek heb ik er in het begin helemaal geen bodem in en later een heel dun laagje zand. Omdat ze veel voer krijgen en ook veel vervuilen is dit veel makkelijker schoon te houden.

Qua bodem is denk ik voorkeur voor wat je zelf prettig vind. Ik merk dat de vissen zich anders gedragen in een kaal bakje, dus heb liever ingerichte kweekbakjes. Daarnaast vind ik het vuil op de bodem erg meevallen. Als voorbeeld heb ik de buitenbakken, daarvan hevel ik de bodem nooit af en vul ik alleen 1x per week wat water bij en die vissen doen het hartstikke goed en vertonen geen ongelukkigheden. 🙂.
Daar liggen plantenresten, algen en voedsel op de bodem en de vissen lijken dit zelfs te waarderen omdat ze daarin weer eten kunnen vinden.

Verversen in de kweekbakjes doe ik 1x per week en dan 1/3e deel. Voor een snellere groei kan ik ervoor kiezen 2 a 3x per week dit te doen maar zo voelt het voor mij wel prima. Voeren deed ik de afgelopen 3 weken minimaal 5 a 6x per dag, nu gaat dit terug tot 2 a 3x per dag. Ik voer zoveel als ze opeten, er zakt nagenoeg geen voer naar de bodem, daar heeft het de kans niet voor. In mijn ogen kan opgegeten voer ook nooit gaan rotten op de bodem 😛.

Hopelijk een beetje antwoord op je vraag waarom ik dat zo doe 😀.

Groetjes.

Nee die heb ik opgedoekt, staat met wat stukken hout nu buiten op mijn balkon te drogen.

Ik kan de foto's niet zien, er staat bij de een img en bij de andere staat this image orvideo had been moved or deleted:'(

Doe ik al, maar tinypic zegt telkens failed to upload. Anders nooit problemen mee....

Je kunt een foto toch ook uploaden met upload bestand, het knopje naast plaats reactie:!

Hey dat is cool, dat kon eerder nog niet of wel? :d

Hierbij dan een foto van mijn Aqua-65 met 10 corydoras hastatus en a 14 red sakura/bloody mary garnalen.
Ik wil er waarschijnlijk een groepje van 10-15 vuurtetra (hyphessobrycon amandae) bij plaatsen, zou dit goed passen?

Later volgt nog wel een foto van mijn andere aangepaste bak met kweekgroepje guppen.

DSC_0148.JPG

DSC_0148.JPG

Ja dat bedoelde ik ook, op de oude site kon dat niet naar mijn idee 😛.

En bedankt!

Dankje, bakje staat net een week; hopelijk blijven de planten zo goed.

Bij deze mijn guppenbak met 5 vrouwen en 3 mannen waarvan 1 de vader van het hele stel is. De vrouwen zijn nagenoeg identiek aan elkaar evenals de mannetjes. Ik ben benieuwd of hun nageslacht de zelfde kenmerken blijven vertonen.

Op de foto zijn een mannetje en een paar vrouwtjes nog wel redelijk te zien geloof ik.

DSC_0162.JPG

Vandaag 2 corydoras hastatus bijgekocht. Tevens een vrij apart aquarium gekocht; van het merk Duvo+ Aquarium panorama vs90. Inhoud ongeveer 90 liter. Die wil ik in plaats van een van mijn 60 cm bakken gaan zetten.
Inrichting wil ik een donkere zandbodem van maken, hout, anubias en wat andere planten die ik er wel bij vind passen. Als blinkvanger wil ik sowieso een schooltje blauwoogjes erin doen en als bodem bewoners zit ik aan otocinclus te denken. Wat denken jullie hiervan en nog andere tips of leuke aanvullingen hierop?

Kom er net achter dat ik waarschijnlijk toch corydoras pygmeaus heb ipv hastatus haha. Ze hebben zo'n mooi streepje over hun lichaam en dit heeft de hastatus niet zie ik op internet.
Maakt mij niet zoveel uit, ik wilde een dwerg corydoras erin en die zit er in. Heb er inmiddels ook 10 vuurtetra's bij zwemmen.

Hierbij een update van hoe mijn aquaria er nu uitzien. De laatste tijd flink wat veranderd, o.a. wegens een aankomende verhuizing wat uitgedund in het aantal bakjes.

1x 80x40x35; vissenbestand a 20 corydoras panda, 2 zwaarddragers, 2 gerardinus metallicus(metaal tandkarpers), 6 rasbora galaxy en 12 rasbora erythromicron
1x 80x40x30; vissenbestand 5 chinese danio's, a 15 vrouwen guppen en a 15 mannen guppen
1x Resun panorama 75x40x30; vissenbestand baby vissen; guppen, zwaarddragers en gerardinus metallicus en x aantal vuurgarnalen
1x Aqua-65; vissenbestand 10 corydoras pygmeaus, 9 vuurtetra, 2 gerardinus metallicus en a 10 heterandria Formosa(dwergtandkapers) en x aantal kruising bloody mary/red sakura garnalen
1x 60x30x30; vissenbestand kweek groepje guppen 3 man en 5 vrouw en a 20 citroengarnalen

Groetjes.

DSC_0049.JPG

DSC_0050.JPG

DSC_0051.JPG

DSC_0052.JPG

DSC_0053.JPG

DSC_0054.JPG

DSC_0055.JPG

DSC_0056.JPG

De plastic bak staat in de berging met troep 😛.

Bedankt voor je reactie.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan