Aquarium 60x60x70hoog


Wellicht is wat meer informatie fijn. Waarom wil je dit gaan toepassen, welk formaat bak heb je, welke vissen\bezetting...
 
Ik bedoel eigenlijk dat er een gat in de bodem komt (niet goed uitgelgd dus) dus het ging meer over een zeefje plaatsen of iets dergelijks
 
Mijn bak word 60 x60 x70 cm hoog wil afzuiging in bodem dat zo min mogelijk techniek zichtbaar word
 
Dus om het even goed in beeld te krijgen:

Je wil een gat in de bodem van de bak om als inlaat van je filter te gebruiken, dat kan prima.
Je zou dan nog ergens een klein droogkamertje kunnen maken om de snoeren van de verlichting en de uitlaat van het filter doorheen te werken.
dan heb je op een heater na niks zichtbaars in de bak.

Dit zal overigens niet automatisch betekenen dat je bodem brandschoon blijft, dit hangt mede van andere factoren af (hoeveelheid/kwaliteit voeding, stroming, belasting ect)
 
Richd dat klop de twijfel is nog om de heater (extern) in de filter dan wel tussen de uitvoerpijp te plaatsen verder wil ik nog werken met beluchte uitstromers de bezetting word aa yellow discus 5 stuks nu nog klein school tetras l nr weet ik nog niet
 
Filter met ingebouwde heater is natuurlijk ook een optie zoals je al aangeeft, heb er zelf ook 1 van Eheim :)

Je keuze voor discus snap ik wel (zijn mooie vissen) maar niet in deze bak.
een goed uitgegroeide discus zit op zo'n 20cm (en een discus groeit snel)... dat is 1/3 van de kantlengte/breedte van de bak, 1 flapper met de vin en hij/zij zit al met de neus tegen de tegenovergestelde ruit gedrukt. mocht er een koppel ontstaan & eieren gaan afzetten dan is de kans goed aanwezig dat ze de andere vissen de dood injagen omdat die geen plek hebben om uit te wijken. denk dus ook aan minimaal 150x50x60cm voor discus.
 
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in het doel van de bak is dan ook om eerst de vissen wat goter te laten worden voor ze naar mijn 2e bak dus volgende project gaan al eerder aquaria gehad maar nu uiteindlijk gaan we voor de goede aanpak heb geluk dat ik de discusvisjes van een vriend van me krijg alleen niet genoeg tijd heb meteen al een grotere bak klaar te hebben die uiteindelijk 180 cm lang 100cm diep en 120 cm hoog zal worden
 

Terug
Bovenaan