Wat is er nieuw

Aquarium advies

Ferryarthur

Is het gelukt om het karton weg te halen, anders heb ik nog wel een tip hoe dat te doen.
Gebeten door een hond,,ik een jaar geleden door onze vorige kat, toch maar een tetanus injectie gehaald bij de huisarts.
Een tetanus injectie gaat 10 jaar mee na inenting, je moet er alleen wel zelf voor betalen, naar ik meen een nota gehad van ongeveer 15 euro.
Oh tegen mij zei de dokter dat het niet hoefde.. Kom er nog wel achter en anders mogen zij dokken. Maar wist niet wanneer, dus geen risico. En 30 tabletten antibiotica.

Maar nog niet gelukt! Tips zijn welkom

Voor de deksel ook. Zit te kijken hoe deze dingen moeten.
 

Bijlagen

  • 17218343653833248523920744929460.jpg
    17218343653833248523920744929460.jpg
    3.7 MB · Weergaven: 23
Oh tegen mij zei de dokter dat het niet hoefde.. Kom er nog wel achter en anders mogen zij dokken. Maar wist niet wanneer, dus geen risico. En 30 tabletten antibiotica.

Maar nog niet gelukt! Tips zijn welkom

Voor de deksel ook. Zit te kijken hoe deze dingen moeten.

Die "dingen" span je over het aquarium, zijn als het ware je dwarsbalkjes, staan los van het deksel.
 
Tetanusenting na een honden- of kattenbeet heeft alleen zin als het dier zelf ook besmet/ziek is. Verwondingen die je in een tuin oploopt en vooral verwondingen die dieper zijn en waar geen zuurstof bij kan komen, zijn veel gevaarlijker vanuit tetanus oogpunt. Een roestige spijker bijvoorbeeld of een splinter.
 
ferryarthur
Ik heb het zelf niet eens aan de huisarts gevraagd en zelf de beslissing genomen omdat in mijn beleving het langer als 10 jaar geleden was bij een vorige inenting.30 tabletten antibiotica,,dat is niet niks en die kuur moet je ook volledig afmaken.

Karton verwijderen, trek de bak 1 meter naar links of naar rechts snij het karton weg vervolgens de andere kant op en weer het karton verwijderen door de bak licht op te tillen, vervolgens terug schuiven.
 
Die "dingen" span je over het aquarium, zijn als het ware je dwarsbalkjes, staan los van het deksel.
Ah ja! Dacht al dat het niet voor de deksel was. Maar kon even niks vinden. Had wel gekeken. Vond alleen die deksel nog zo slapjes
 
Lysia hoe weet je nou of een dier zelf besmet is.
 
Zo kan tuinieren een gevaarlijke hobby worden, we missen het raakvlak van de eventuele besmetting, 1 prikje en weer 10 jaar beschermd.
 
Lysia hoe weet je nou of een dier zelf besmet is.
Omdat het dan symptomen van tetanus vertoont: spastisch, krampen, verstijving etc.Als zo'n dier je bijt, kan hij ook niet zo makkelijk meer de bek open doen, omdat de spieren niet meer normaal reageren. Bovendien is het bijzonder zeldzaam dat een hond of kat tetanus heeft, aangezien ze veel minder gevoelig voor die bacterie zijn dan wij.
Het is gewoon verstandiger om elke 10 jaar een tetanusprik te halen, dan hoef je je nergens zorgen over te maken.
 
Duidelijk verwoord lysa en begrijpbaar, bedankt voor de uitleg.
 
Korte aanvulling karton verwijderen, was niet geheel juist.
Bak opschuiven naar links of rechts karton wegsnijden.Bak optillen en karton weghalen en bak weer op het onderstel schuiven.
 
Ah ja! Dacht al dat het niet voor de deksel was. Maar kon even niks vinden. Had wel gekeken. Vond alleen die deksel nog zo slapjes

Die deksel platen zijn idd wat wiebelig, maar ze zijn natuurlijk ook wel vrij lang. Ik heb er nooit problemen mee gehad zelf.
 
Die deksel platen zijn idd wat wiebelig, maar ze zijn natuurlijk ook wel vrij lang. Ik heb er nooit problemen mee gehad zelf.
Maakt het trouwens nog uit waar die een beetje uitsteekt? Want de bak is iets groter dan de kast.

En zag net een paar kleine stukjes karton onder het aquarium. Dit zou niet verder moeten uitmaken toch?

Sorry met dure producten die veel schade kunnen geven ben ik een overdreven checker.
 
Laatst bewerkt:
Maakt het trouwens nog uit waar die een beetje uitsteekt? Want de bak is iets groter dan de kast.

En zag net een paar kleine stukjes karton onder het aquarium. Dit zou niet verder moeten uitmaken toch?

Sorry met dure producten die veel schade kunnen geven ben ik een overdreven checker.

Hoeveel groter is "iets"? Kan me dat van mn eigen bak niet meer goed herinneren.
Ik zou zelf zeker geen karton onder het aquarium laten zitten, met het gewicht van water erin kan dat een probleem worden, volgens mij wordt
het aangeraden om het meubel schoon te vegen voor de bak erop te zetten, want heb je er per ongeluk iets hards of scherps tussen zitten kan
dat je glasplaat stuk maken...ik weet niet hoeveel vaart dat loopt met wat karton, maar ik zou het het zeker tussenweg halen..
 
Hoeveel groter is "iets"? Kan me dat van mn eigen bak niet meer goed herinneren.
Ik zou zelf zeker geen karton onder het aquarium laten zitten, met het gewicht van water erin kan dat een probleem worden, volgens mij wordt
het aangeraden om het meubel schoon te vegen voor de bak erop te zetten, want heb je er per ongeluk iets hards of scherps tussen zitten kan
dat je glasplaat stuk maken...ik weet niet hoeveel vaart dat loopt met wat karton, maar ik zou het het zeker tussenweg halen..
Het is denk ik van het karton wat ze deden voor kitwerk enzo. Keek naar het karton en daar ontbreekt niks.

Zie foto

Had er wel een doekje over gehaald.
 

Bijlagen

  • 20240724_192033.jpg
    20240724_192033.jpg
    2.8 MB · Weergaven: 21
Hmm ja, lastig inschatten zo op de foto, het ziet er zo op het oog niet heel ernstig uit, zou t je niet durven zeggen, wie weet iemand anders hier nog n idee over?
 
Hmm ja, lastig inschatten zo op de foto, het ziet er zo op het oog niet heel ernstig uit, zou t je niet durven zeggen, wie weet iemand anders hier nog n idee over?
Ja ook een beetje een kwestie van wat erger is. Aquarium weer verschuiven of dat mini stukje. Voelde het bij 1 plek en was een stukje dun en plakkend karton.
 
Ja ook een beetje een kwestie van wat erger is. Aquarium weer verschuiven of dat mini stukje. Voelde het bij 1 plek en was een stukje dun en plakkend karton.
Ik dacht dat de akva stabil bakken redelijk netjes geleverd worden, hopelijk zitten er wat stelpootjes onder.
Waterpas zul je wel waarderen over 2 meter😀
 
Ik dacht dat de akva stabil bakken redelijk netjes geleverd worden, hopelijk zitten er wat stelpootjes onder.
Waterpas zul je wel waarderen over 2 meter😀
De bezorger had hem van de pallet laten vallen als ik hem niet stopte...

Dit lijkt ook al een kras toen ik even met die zwarte tang er langs kwam. Dacht viezigheid. Maar krijg het niet weg. Lijkt me sterk dat het zo makkelijk krast.
 

Bijlagen

  • 20240725_174959.jpg
    20240725_174959.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 20
  • 20240725_174957.jpg
    20240725_174957.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 22
  • 20240725_174951.jpg
    20240725_174951.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 24
  • 20240725_174945.jpg
    20240725_174945.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 25
Is het optic white glas want daar heb ik slechte ervaringen mee in de zeewaterbak.
 
Is het optic white glas want daar heb ik slechte ervaringen mee in de zeewaterbak.
Durf ik niet te zeggen. Van akva vind ik die dingen moeilijk te vinden. Het betreft iig de bodem. Pakte even een stukje vuil op. Plastic zou glas niet zo makkelijk moeten krassen. Maar de streep lijkt ook zwart, maar krijg het niet weg. Voel ook niks.
 
Naar mijn weten heb je deze bakken niet in optic white, maar dat weet ik niet zeker. Glas zou zeker niet moeten krassen door iets van plastic, ik vond het glas ervan ook niet opvallend kwetsbaar of zo.
 
Lijkt me ook sterk dat plastic dat kan doen dus ik vraag me af of die kras er niet al inzat.
 
Nee het was wel echt toen ik het deed.
 
Naar mijn weten heb je deze bakken niet in optic white, maar dat weet ik niet zeker. Glas zou zeker niet moeten krassen door iets van plastic, ik vond het glas ervan ook niet opvallend kwetsbaar of zo.

Misschien toch een rare vorm van afgeven wat ik er niet uit krijg.
 
Zit het op de zijruit dan? Anders contact opnemen met de leverancier.
 
Zit het op de zijruit dan? Anders contact opnemen met de leverancier.
Nee de bodem. Toen ik wat zachtjes pakte met dat grijpertje

Junai gaf aan dat het geen kwaad kon. Twijfel wel aan hun kennis.
 
Ja toch raar maar ja met grind erop zie jet het niet dus dat scheelt weer.
 
Welke leveransier heb je deze van.?
 
Tot nu toe
 

Bijlagen

  • 20240728_180356.mp4
    27.2 MB
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      jessicapilon: moge
      Terug
      Bovenaan